MuscleMeat

Stop de GH & IGF-1 "spiergroei"- Hype (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Elmo

Advanced Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
24 sep 2004
Berichten
1.430
Waardering
1
Een discussie in een thread van Testo zette me aan deze thread te openen.

Ook wel eens gedacht om HGH of IGF-1 te gaan gebruiken voor spiergroei?
Niet vreemd, de hype is ook enorm!
Denk je misschien "go with the flow' want duizenden andere BB'ers kunnen het volgens jou toch niet mishebben? Als je je een beetje verdiept in de materie zul je zien dat je voor spiergroei amper iets heb aan HGH (1,2,3,4,10,11)

En wat die extra kilo's betreft heb ik al vaker aangeduid dat bij HGH amper je spiermassa toeneemt maar om zo meer bindsweefsel, vocht, orgaanmassa etc. Dit wordt gerekend tot de VVM (vet vrije mass) of ook wel lean body mass.

Wat IGF-1 betreft kun je in (1,2,3) lezen dat verhogen van IGF-1 gehalte in je bloedserum niet anabool is. Spot-injections wel! (5,6)

Het exogeen toedienen van IGF-1 omwille van spiergroei vind ik (buiten spot-injections) echt zonde van het geld. Bovendien zorgt testosteron opzich al voor een verhoging van de IGF-1 afgifte (7) Stanozolol (winstrol) doet dat bijvoorbeeld weer niet! Daarom ook mijn voorliefde voor Testosteron.
Combineer dat met het androgenere Trenbolone en je hebt mijn favoriete combo. Trenbolone zorgt ervoor dat je satelliet cellen van je spieren gevoeliger worden voor IGF-1 En die heb je nodig om meer spier te krijgen die je door training in omvang vergroot (8,9) Een anti-e gebruiken om de hoeveelheid estradiol op een normaal peil te houden en zodoende niet een nog grotere onderdrukking van je testosteron-axis te veroorzaken.

Dan wil ik nog een aantal artikelen aandragen waarin wordt getoond dat HGH zelfs in in HIV positieve groepen niet tot spiergroei bijdraagt. Dat terwijl deze groep juist daarvoor gevoelig zou moeten zijn. (15, 16)

Deca had wel een positief effect op het behoud en herstel van spiermassa bij deze groepen. En denk nu niet dat HIV plussers niet kunt vergelijken met HIV negatieve, gezonde mensen (12)

Zelfs in oudere mannen helpt GH niet voor spiergroei(10)

Dat veel goedkopere anabole steroiden wel effect hebben valt ook makkelijk te staven. Niet alleen door eigen subjectieve waarnemingen maar ook wetenschappelijk (13,14)

Mensen gebruik je verstand. Je Euro kun je maar 1 keer uitgeven, gebruik hem wijs.

HGH & IGF-1 voor spiergroei? Nee dank u.


(sorry, ben vergeten de hyperlinks naar de onderzoeken te plaatsen, google maar effe, of kijk op Pubmed)


Bronnen

1. Deyssig, R., Frisch H., Blum WF., and Waldhor T. Effect of growth hormone treatment on hormonal parameters, body composition and strength in athletes. Act Endocrinol. 128:313-318, 1998.

2. Yarasheski KE., Campbell JA., Smith K., et al: Effect of growth hormone and resistance exercise on muscle growth in young men. Am. J Physiol. 262 (Endocrinol. Metab. 25):E261-E267, 1992.

3. Yarasheski KE., Zachwieja JJ., Angelopolous TJ., and Bier DM. Short term growth hormone treatment does not increase muscle protein synthesis in experienced weight lifters. J. Appl. Physiol. 74:3073-3076, 1993.

4. Karila T., Koistinen H., Seppala M., Koisten R., & Seppala T. Growth hormone induced increases in serum IGFBP-3 levels is reversed by anabolic steroids in substance abusing power athletes. Clin. Endocrinol. 49:459-463, 1998

5. Rennert NJ, Boulware SD, Kerr D, Caprio S, Tamborlane WV, Sherwin RS. Metabolic effects of rhIGF-1 in normal human subjects Adv Exp Med Biol. 343:311-8, 1993

6. Gregory R. Adams & Samuel A. McCue. Localized infusion of IGF-I results in skeletal muscle hypertrophy in rats. J Appl Physiol 84(5): 1716-1722, 1998

7. Fryburg DA., Weltman A., Jahn LA., et al: Short-term modulation of the androgen milieu alters pulsatile, but not exercise- or growth hormone releasing hormone-stimulated GH secretion in healthy men: Impact of gonadal steroid and GH secretory changes on metabolic outcomes. J Clin Endocrinol. Metab. 82(11):3710-37-19, 1997

8. Johnson BJ, Halstead N, White ME, Hathaway MR, DiCostanzo A, Dayton WR. Activation state of muscle satellite cells isolated from steers implanted with a combined trenbolone acetate and estradiol implant. J Anim Sci Nov;76(11):2779-86, 1998

9. Johnson BJ, White ME, Hathaway MR, Christians CJ, Dayton WR. Effect of a combined trenbolone acetate and estradiol implant on steady-state IGF-I mRNA concentrations in the liver of wethers and the longissimus muscle of steers. J Anim Sci Feb;76(2):491-7, 1998

10. Effect of growth hormone and resistance exercise on muscle growth and strength in older men. Yarasheski KE; Zachwieja JJ; Campbell JA; Bier DM. Am J Physiol, 268(2 Pt 1):E268-76 1995

11. Growth hormone effects on metabolism, body composition, muscle mass, and strength. Yarasheski KE. Exerc Sport Sci Rev, 22():285-312 1994

12. Anabolic effects of recombinant human growth hormone in patients with wasting associated with human immunodeficiency virus infection. Mulligan K, et al, J Clin Endo & Metab 1993;77(4): 956-962.)

13 Bhasin, S, et al. The effect of supraphysiological doses of testosterone on muscle size and strength in normal men. N Engl J Med (1996) 335(1):1-7,

14. Friedl, KE, et al. Comparison of the effects of high dose testosterone and 19-nortestosterone to a replacement dose of testosterone on strength and body composition in normal men. J Steroid Biochem Mol Biol (1991) 40(4-6):607-612.

15. WEIGHT-LIFTING EXERCISE IS MORE EFFECTIVE THAN rhGH ADMINISTRATION FOR INCREASING MUSCLE STRENGTH IN HIV-INFECTED INDIVIDUALS. K.E.Yarasheski, B.Stanerson, S.Claxton, D.Marin, M.Kennedy, W.Tantisiriwat, P.Tebas, W.G.Powderly. Washington Univ. Med. Sch., St.Louis, MO 63110
Abstract # 437.1, FASEB J. 14(4):A571, 2000.

16. Torres RA, et al. Treatment of dorsocervical fat pads (buffalo hump) and truncal obesity with Serostim (recombinant human growth hormone) in patients with AIDS maintained on HAART. XII International AIDS Conference, Geneva (1998) June 28-July 3. Abstract No. 32164.
 
Laatst bewerkt:
maar wrom zijn er dan de laatste 10 jaar zulke grote freaks die er de 30 jaar daarvoor niet waren?
of is dat door de slin>?
 
klaas zei:
maar wrom zijn er dan de laatste 10 jaar zulke grote freaks die er de 30 jaar daarvoor niet waren?
of is dat door de slin>?

die gebruiken in feite alles, maar tijdens en tussen de A.S. kuren door GH,IGF,Slin
 
opzich vind ik je onderbouwing wel oke elmo, maar ik kan er niet echt bij..

het moet me nu overtuigen met de reden dat jij de enige bent die door heeft hoe het werkt. Je weet zelf ook dat hgh 1 van de duurste manieren van "kuren" is. Zouden al die bbers dit doen om de rest te volgen?

of zouden ronny, jay en bijvoorbeeld ed maar gewoon doen wat hun adviseurs zeggen?
 
Mja,je kan je mening erdoor proberen te douwen,vriend Elmo maar ik denk dat er weinigen zijn die het volledig met je eens zullen zijn.

Ik heb alles al gezegd wat ik wou zeggen en heb er weinig meer aan toe te voegen...

I love hgh/igf!!!:D
 
Kerel ik duw niet, ik onderbouw. Waar ik het met je eens ben is dat HGH een perfect middel is om dr0og/ripped mee te worden. (kan ik ook onderbouwen)
Weliswaar een duur afslankmiddel, maar toch!

Helaas ga je niet op de feiten in maar onderschrijf je door je eigen ervaringen (na een jaar gebruik) wel mijn stelling.

We agree to disagree

Testo zei:
Mja,je kan je mening erdoor proberen te douwen,vriend Elmo maar ik denk dat er weinigen zijn die het volledig met je eens zullen zijn.
Ik heb alles al gezegd wat ik wou zeggen en heb er weinig meer aan toe te voegen...
I love hgh/igf!!!:D
 
Ik heb nu helaas belangrijkere dingen te doen maar zal er zeker nog op terug komen,bro.

En ik bedoelde dat douwen niet lullig hoor.:p
 
Trenbolone zorgt ervoor dat je satelliet cellen van je spieren gevoeliger worden voor IGF-1

geil.. tren met igf stacken :P
 
HGH only ben ik het met je eens, maar in de combi met AS en Slin ben ik ervan overtuigd dat het wel degelijk bijdraagd aan de toename van spiermassa!
 
Elmo zei:
Helaas ga je niet op de feiten in maar onderschrijf je door je eigen ervaringen (na een jaar gebruik) wel mijn stelling.

Hoe dan?

Ik ben voor veel mensen die mij kennen groter én droger geworden dus dat lijkt me niet slecht...

En jij hebt me trouwens ook nog helemaal geen zinnig antwoord gegeven op mn vorige post in die andere topic nl;met welke middelen denk jij én groter én droger te worden?

Ik grapte nog over de propboyz waar je ook niet op in bent gegaan want feit blijft dat ik veel gasten gezien heb die diverse kuren hebben gedaan maar er nog steeds niet freaky uitzien en dat komt omdat jullie altijd lopen te mauwen over vocht vasthouden en anti e's bij het leven gebruiken terwijl dat je gains gewoon in de weg staat!

Dus welk middel is er nou beter geschikt voor gasten zoals ik hierboven beschrijf dan hgh?Groter worden en toch droog blijven....zeg jij het me maar?

En wil je nou echt dat ik hier elke studie ga plaatsen die ik kan vinden die zegt dat hgh WEL degelijk zorgt voor nieuwe spiercellen en nog veel belangrijker....in 9 vd 10 studies kan elke kneus lezen dat je hgh MINIMAAL EEN HALF JAAR TOT EEN JAAR moet gebruiken om er knap resultaat van te zien dus waarom iedereen toch elke keer weer probeert om voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten door minimale hoeveelheden te gebruiken en dan ook nog eens een te korte tijd om dan vervolgens te gaan janken dat ze er niks van gemerkt hebben dan breekt toch echt mijn Amsterdamse klomp hoor...

Als ik het allemaal kan begrijpen waarom sommige anderen niet?
Ik heb geen universiteit gedaan maar ik kan zeer goed begrijpend lezen en wat volgens mij nog veel belangrijker is.....ik ken de praktijk,bro!!!!

Met spanning wachtend op je reply;

Je vriend Testo:D
 
Mr. B.I.G. zei:
HGH only ben ik het met je eens, maar in de combi met AS en Slin ben ik ervan overtuigd dat het wel degelijk bijdraagd aan de toename van spiermassa!

idd zeker waar
 
Elmo, hoe denk je over de stelling dat IGF-1 na de AS-kuur er voor zou zorgen dat de gewonnen spiermassa behouden blijft?
 
Ik denk dat testo wel een punt heeft betreft de hyperplasia. HGH kan ervoor zorgen dat je meer nieuwe spiercellen aanmaakt. Dit is nog nooit aangetoont dat dat kan komen door training of andere middelen. (voor zover ik op de hoogte ben dan).
Meer nieuwe spiercellen zorgt voor meer massa.
 
2hard2die zei:
Elmo, hoe denk je over de stelling dat IGF-1 na de AS-kuur er voor zou zorgen dat de gewonnen spiermassa behouden blijft?

Kun je ook prima het veel goedkopere slin voor gebruiken ;)

5 a 6 iu postworkout. Volgens BC kun je op die manier zelfs tijdens je nakuur nog gainen.
 
Slin is wel een stuk goedkoper maar toch ook een stuk gevaarlijker,bro...

Het blijft een tricky goedje namelijk.
 
als je weet wat je doet en hoe je het moet doen is slin voor MIJ helemaal NIET gevaarlijk

ontopic: imo is slin/gh/igf combo vl beter dan -only
 
Ik moet het ook maar eens proberen...
 
Testo zei:
Slin is wel een stuk goedkoper maar toch ook een stuk gevaarlijker,bro...
Het blijft een tricky goedje namelijk.

Nog geen problemen mee ondervonden, terwijl ik met Nutral eenmaal hypoverschijnselen heb gekregen.

Ik begon al aardig draaierig te worden.
 
Back
Naar boven