MuscleMeat

stoppe met roke

Bezoekers in dit topic

reusje20

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
27 mei 2004
Berichten
512
Waardering
0
vandaag is het zover, mijn voortanden worden opgeknapt, als baby heb ik teveel penisiline gehad en er zitten allemaal witte en bruine vlekjes in,aangezien zon behandeling een godsvermogen kost vind ik het zonde om het ieder jaar te doen, vandaar dat ik de beslissing heb genome om (weer) te stoppe met roken, en deze keer ben ik van plan het wel vol te houden

nou hoor ik altijd van die horror verhalen van mensen die ontzettend aankomen van dat stoppen, nu ben ik juist bijna een jaar lang bezig geweest om terug te cutten naar een respectabel vet% en heb dus echt geen zin om al dat werk weg te gooien

zijn er mensen op dit board die die ook gestopt zijn met roken en dit probleem hebben kunnen voorkome ? alle tips welkom

groetjes
 
gewoon doorgaan met waar je mee bezig bent.

Mensen komen aan omdat ze meer gaan eten door het stoppen. Dit in de meeste gevallen puur ter vervanging van de gewoonte. Jij eet schoon (neem ik aan) andere mensen eten vaak troep >> dus komen ze behoorlijk aan als ze nog meer troep naar binnen gaan schuiven.

Good luck man, it ain't that hard !
 
thanx, als het echt zo simpel is moest ik me eigenlijk schame dat ik het niet eerder heb gedaan, ja ik cardio 4x p week en eet superschoon, denk dat ik de komende tijd nog meer op moet gaan letten. maar ik d8 altijd dat je stofwissseling vertraagde zodra je stopt met roken ??
 
Klopt, roken versneld je stofwisseling. Als je dus stopt wordt je stofwisseling vertraagt, waardoor je dikker zult worden. Je verbruikt immers minder.
 
gewoon doorroken dus...



:rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
partysander zei:
Klopt, roken versneld je stofwisseling. Als je dus stopt wordt je stofwisseling vertraagt, waardoor je dikker zult worden. Je verbruikt immers minder.

Het opwekkende effect van nicotine doet dat enigszins ja, maar het effect is redelijk verwaarloosbaar, zeker als je intensief sport en goed eet.

M.a.w. naar mijn idee geen argument om niet te stoppen.

Mocht je toch bang blijven dan kun je altijd een paar weken over gaan op fatburners, maar nogmaals, denk dat dat overkill is.
 
ik ben nu 1.5 jaar gestopt en ben blij dat ik ervan af ben,


Volhouden dus!!
 
haha, ken ik me voorstellen, ik ben er ook goed zat van, ik heb een tijd achter de rug met heel veel stress, nu begint het wat rustigger te worden dus ik wil er gelijk van profiteren, ik heb het al eens 3 maanden vol gehouden, maar nu heb ik echt een stok achter de deur om t vol te blijven houden

maar raakt je stofwisseling dan na een tijdje wel weer op t oude nivo ? of zal het voor altijd lager blijven

greetz
 
ben nu ongeveer drie jaar gestopt met roken, als je niet gaat snoepen en liggen eten om het roken te vervangen zal je niet veel gaan bijkomen, je moet het stoppen met roken zien als een bevrijding, zo van oef ik hoef niet meer te roken, ipv shit ik moet stoppen.

succes
 
5 weekjes gestopt...
 
ben ik blij dat ik nooit beginnen roken ben
het lijkt raar maar ondanks alle campagnes (die afschrikkend zouden moeten werken :rolleyes:) lijken alsmaar meer mensen naar sigaret te grijpen
misschien is da maar een impressie maar als ik in mn directe omgeving kijk lijkt het alleszinds zo
 
Ten eerste succes en sterkte..

ik vond de eerste 14 dagen het moeilijkste..

Het klopt dat je stofwisseling door het stoppen/ beginen met roken veranderd... Het is niet waar dat je dan automatisch onzettend aankomt.. het is onderzocht en het ligt tussen de 2 en de 5 kilo.. maar dat is meestal nog geeneens vet.. maar vocht ed..

Enkele plusjes waarom je moet blijven stoppen..

je groei vermogen wordt weer vergroot.. je organen kunnen weer makkelijker vitaminen, mineralen en andere bouwstenen uit je voeding halen.

Je stinkt niet meer..

je krijgt een grotere uithoudingsvermogen..

je krijgt meer kleur op je wangen.. waardoor je aantrekkelijker wordt..

Echt serieus: mijn grootste en belangerijskte advies is: Begin niet/ nooit met roken..

de tweede: Het is echt veel lekkerder en beter zonder die peuk.. en het stoppen valt echt best mee...
 
dank jullie allemaal

vandaag ben ik 2 uurtjes eerder gestopt met me werk, ik trok het niet meer en was een lopende tijdbom.
ik kan me van de vorge keer herrinderren dat de 1e dag het zwaarst was, vanmorge viel alles erg mee, zolang je maar bezig bent, maar vanmiddag wisselde mijn stemming ontzetteds tussen hyperactief en zwaar chaggerijnig

strax lekker trainen en alle agressie eruit, dan lekker optijd naar bed toe !
 
Ik ben een keer een jaar gestopt geweest maar vervolgens weer begonnen. Op een gegeven moment ben je er zo zeker van dat je er vanaf bent dat je denkt dat je er best eentje voor de grap kan opsteken. De week daarop weer één en de maand erop weer een paar, maar je kan nog steeds makkelijk zonder. Maar voor je het weet ben je dus weer een pakje per dag aan het roken. Pas hier dus ook voor op! Rook NOOIT meer een sigaret.
 
Back
Naar boven