XXL Nutrition

Stoppen met afvallen!

Bezoekers in dit topic

Marco

Cool Novice
Lid geworden
31 mei 2018
Berichten
207
Waardering
37
Lengte
2m30
Massa
40kg
Vetpercentage
> 50%
Hallo allemaal,

Ik ben Marco, 33 jaar en kom uit het zuiden van het land ( Limburg ).

In januari van dit jaar gaf de weegschaal aan dat ik 97,5 kg woog.
Met een lengte van 1.80m.
Ik zette de knop om en 6 maanden later weeg ik nu dus 77,5 kg.
Dit heb ik gedaan door 3x in de week intensief krachttraining te doen en rekening te houden met voeding.
vetpercentage van 34% naar 14%.

Maar nu komt het!
Ik blijf maar afvallen......

Momenteel ben ik bezig met een PT en die gaf aan dat mijn caloriebehoefte icm de beweging die ik heb rond de 2700 ligt.
Omdat ik graag die sixpack wil zette ze me op een waarde van 2300.

Kan iemand mij voorzien van tips waardoor ik niet meer afval maar toch die spieren blijf kweken?

Met vriendelijke groet,

Marco
 
Meer eten.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Nou ik krijg het nu al amper naar binnen :)

Voorbeeldje:

7.00 uur: 1 snee volkoren met pindakaas
10.00 uur: 250ml kwark ( optimel )\
12.00 uur: 2 sneetjes brood waarvan 1 met kaas en 1 met kipfilet
15:00 uur: 250ml kwark
18:00 uur: 2 gebakken kipfilets ( 250gram ) met 150 grams boontjes en 200gram gebakken aardappels.
20:00 uur: whey eiwit shake.
 
Meer eten. Soms is het stampen. Als je groeien wil moet jij jezelf vol proppen. Na 1 week nog geen resultaat andere week verhogen qua kcal
 
Nou ik krijg het nu al amper naar binnen :)

Voorbeeldje:

7.00 uur: 1 snee volkoren met pindakaas
10.00 uur: 250ml kwark ( optimel )\
12.00 uur: 2 sneetjes brood waarvan 1 met kaas en 1 met kipfilet
15:00 uur: 250ml kwark
18:00 uur: 2 gebakken kipfilets ( 250gram ) met 150 grams boontjes en 200gram gebakken aardappels.
20:00 uur: whey eiwit shake.
Is dit niet gewoon je ontbijt? :) Valt toch nog best mee, kan nog wel wat bij!
 
hoe krijg jij je vetpercentage boven de 30 procent als je met dit beetje al moeite hebt?
 
Jaren lang rommel eten en niet tot nauwelijks beweging
 
Meer variatie doet meer eten.. En een paar extra boterhammen hier en daar gaat heus wel lukken, kwestie van timen.
 
Nou ik krijg het nu al amper naar binnen :)

Voorbeeldje:

7.00 uur: 1 snee volkoren met pindakaas (175 kcal)
10.00 uur: 250ml kwark ( optimel ) (125 kcal)
12.00 uur: 2 sneetjes brood waarvan 1 met kaas en 1 met kipfilet (300 kcal)
15:00 uur: 250ml kwark (125 kcal)
18:00 uur: 2 gebakken kipfilets ( 250gram ) met 150 grams boontjes en 200gram gebakken aardappels. (600-650 kcal)
20:00 uur: whey eiwit shake. (125 kcal)

We hebben het dus over hooguit 1500 kcal...
 
Nou ik krijg het nu al amper naar binnen :)

Voorbeeldje:

7.00 uur: 1 snee volkoren met pindakaas
10.00 uur: 250ml kwark ( optimel )\
12.00 uur: 2 sneetjes brood waarvan 1 met kaas en 1 met kipfilet
15:00 uur: 250ml kwark
18:00 uur: 2 gebakken kipfilets ( 250gram ) met 150 grams boontjes en 200gram gebakken aardappels.
20:00 uur: whey eiwit shake.

En dit krijg jij amper binnen? :eek:
 
We hebben het dus over hooguit 1500 kcal...


Ik weet werkelijk niet waar ik dan die resterende gezonde voeding vandaan moet halen......
Als ik dit op heb dan zit ik werkelijk vol!
Een banaan was ik nog vergeten maar dat stelt niet heel veel voor.

Heb je misschien nog tips over wat ik er nog tussendoor kan pakken?

Het is voor mij zaak dat ik geen wielrenpostuur krijg.
 
Ik weet werkelijk niet waar ik dan die resterende gezonde voeding vandaan moet halen......
Als ik dit op heb dan zit ik werkelijk vol!
Een banaan was ik nog vergeten maar dat stelt niet heel veel voor.

Heb je misschien nog tips over wat ik er nog tussendoor kan pakken?

Kan jij smorgens echt niet meer eten dan 1sneetje brood? Dan zou ik havermoutpoeder,eiwitpoeder en mct of olijfolie met melk naar binnen gieten.
Meer KCals en gaat makkelijk binnen.

En om 12uur krijg je maar 2 sneetjes brood binnen.

Dan zou ik wat meer mn best doen.
 
  • Like
Waarderingen: ren3
Hoe kun je dit concreet aanpakken:

Aan je huidige schema voeg je per direct 500 kcal toe. Bijvoorbeeld door een extra banaan. 20g walnoten en een halve liter halfvolle melk toe te voegen. Houd dit twee weken aan. Je zult merken dat je best vol zult zitten, maar dat je eraan went en dat je lichaam het makkelijker verwerkt.

Na die week voeg je 250 kcal toe. Bijvoorbeeld twee snee brood met een halve avocado en wat zout en peper. Houd dit weer een week aan.
De week erop nogmaals 250 kcal toevoegen. (half bordje extra avondeten).

Nu zul je 1000 kcal hoger zitten qua inname dan nu. Kijk even een tijdje (enkele weken) aan wat dit doet met je trainingen, gewicht en vet%. Bepaald dan of de inname nu goed is, of die toch met 250 omlaag moet, of dat er nog iets meer bij moet.
 
Hoe kun je dit concreet aanpakken:

Aan je huidige schema voeg je per direct 500 kcal toe. Bijvoorbeeld door een extra banaan. 20g walnoten en een halve liter halfvolle melk toe te voegen. Houd dit twee weken aan. Je zult merken dat je best vol zult zitten, maar dat je eraan went en dat je lichaam het makkelijker verwerkt.

Na die week voeg je 250 kcal toe. Bijvoorbeeld twee snee brood met een halve avocado en wat zout en peper. Houd dit weer een week aan.
De week erop nogmaals 250 kcal toevoegen. (half bordje extra avondeten).

Nu zul je 1000 kcal hoger zitten qua inname dan nu. Kijk even een tijdje (enkele weken) aan wat dit doet met je trainingen, gewicht en vet%. Bepaald dan of de inname nu goed is, of die toch met 250 omlaag moet, of dat er nog iets meer bij moet.


Thnx!!!\

Zoals jullie merken heb ik heel weinig verstand van voeding en probeer ik daar een weg in te vinden.
Omdat ik 20 kilo ben afgevallen en dus een strict dieet heb gevolgd is mijn lichaam inmiddels gewend aan weinig eten.
Ik ben lid geworden van dit forum zodat ik kan leren.

Als ik nu aan het eind van de dag teveel koolhydraten binnen krijg, kan dat geen kwaad?
Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat je hier juist die dikke pens van kunt krijgen...

Ik ga in ieder geval wat nootjes kopen want die vind ik heerlijk en zal wat extra melk drinken ( icm de shake ).
De 2de banaan moet denk ik ook wel lukken.
 
Belangrijkste is dat je dit geleidelijk aan gaat pakken. Als jij gewend bent om 1500-1600 kcal te eten en je gaat er nu direct 3000 in rammen, dan zul je met tegenzin zitten te stouwen, snel opblazen en stijgen in vet%. Jojo effect. Dat alles demotiveert je en meestal verval je dan na een korte periode terug in oud patroon van veel te weinig eten.

Vandaar de geleidelijke aanpak. Velen die gewend zijn om 3000, 4000 of 5000 kcal per dag naar binnen te werken zullen jouw probleem echt niet snappen. Maar geloof mij dat meer eten wel aan te leren is en ook niet heel moeilijk of vervelend is als je het op jouw eigen tempo aanpakt. Ik heb dit letterlijk al tientallen malen meegemaakt bij mannen en vrouwen die vanuit een soort crashdieet terug moeten naar normale calorie inname.

Succes.
 
Belangrijkste is dat je dit geleidelijk aan gaat pakken. Als jij gewend bent om 1500-1600 kcal te eten en je gaat er nu direct 3000 in rammen, dan zul je met tegenzin zitten te stouwen, snel opblazen en stijgen in vet%. Jojo effect. Dat alles demotiveert je en meestal verval je dan na een korte periode terug in oud patroon van veel te weinig eten.

Vandaar de geleidelijke aanpak. Velen die gewend zijn om 3000, 4000 of 5000 kcal per dag naar binnen te werken zullen jouw probleem echt niet snappen. Maar geloof mij dat meer eten wel aan te leren is en ook niet heel moeilijk of vervelend is als je het op jouw eigen tempo aanpakt. Ik heb dit letterlijk al tientallen malen meegemaakt bij mannen en vrouwen die vanuit een soort crashdieet terug moeten naar normale calorie inname.

Succes.
Super bedankt!
 
Thnx!!!\

Zoals jullie merken heb ik heel weinig verstand van voeding en probeer ik daar een weg in te vinden.
Omdat ik 20 kilo ben afgevallen en dus een strict dieet heb gevolgd is mijn lichaam inmiddels gewend aan weinig eten.
Ik ben lid geworden van dit forum zodat ik kan leren.

Als ik nu aan het eind van de dag teveel koolhydraten binnen krijg, kan dat geen kwaad?
Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat je hier juist die dikke pens van kunt krijgen...

Ik ga in ieder geval wat nootjes kopen want die vind ik heerlijk en zal wat extra melk drinken ( icm de shake ).
De 2de banaan moet denk ik ook wel lukken.

Dat had ik al door.

Een overschot aan kcal en/of teveel ongezonde voeding zorgt voor een dikke pens. Niet koolhydraten perse.

Prima kerel. Kleine stapjes. Je gaat vanzelf merken dat je stofwisseling zich terug aanpast en dat het meer eten makkelijker wordt. Als je hetgeen ik eerder beschreef als richtlijn aanhoud, dan gaat het zeker goed komen. Mocht je nog extra hulp nodig hebben laat het dan even weten
 
Back
Naar boven