Fitness Seller

Stoppen met afvallen!

Bezoekers in dit topic

Momenteel sta ik op 2300 calorieen

177gram eiwit
229gram koolhydraten
75gram vetten

Is dit een goede verdeling volgens jullie?

ja. Vetten Mogen nog wat naar boven als je dat zou willen. Maar 1 gr vet per kg lichaamsgewicht is ok.1.8 a 2gr eiwitten per kg lichaamsgewicht. en de rest koolhydraten.
 
ja. Vetten Mogen nog wat naar boven als je dat zou willen. Maar 1 gr vet per kg lichaamsgewicht is ok.1.8 a 2gr eiwitten per kg lichaamsgewicht. en de rest koolhydraten.

Bedankt! Nu ga ik geregeld over de eiwitten heen ( jammie vlees hahah ) maar blijven de koolhydraten iets achter.
Wat is nu echt een koolhydratenbom zonder al te veel vet?
Of is het niet zon probleem als de KH op 200 blijft steken?
 
Bedankt! Nu ga ik geregeld over de eiwitten heen ( jammie vlees hahah ) maar blijven de koolhydraten iets achter.
Wat is nu echt een koolhydratenbom zonder al te veel vet?
Of is het niet zon probleem als de KH op 200 blijft steken?

Zie niet echt een probleem. paar grammen meer of minder vetten,eiwitten,koolhydraten is zo belangrijk niet.

Ketchup boordevol carbs :D
 
Sorry dat ik blijf vragen maar ik wil graag zoveel mogelijk info.

Nu gebruik ik voor de training mesomorph maar dat vind ik niet zo lekker ( ik voel me alsof ik de lijnen langs het voetbalveld heb opgesnoven ).
Ik wil graag toch iets gebruiken dat me meer power geeft.
Nu heb ik nog van een combipakketje de creatine monohydraat staan van XXL Nutrition.
Is dit aan te raden om elke dag te pakken? en dan een scoop van 5gr per dag?
 
Sorry dat ik blijf vragen maar ik wil graag zoveel mogelijk info.

Nu gebruik ik voor de training mesomorph maar dat vind ik niet zo lekker ( ik voel me alsof ik de lijnen langs het voetbalveld heb opgesnoven ).
Ik wil graag toch iets gebruiken dat me meer power geeft.
Nu heb ik nog van een combipakketje de creatine monohydraat staan van XXL Nutrition.
Is dit aan te raden om elke dag te pakken? en dan een scoop van 5gr per dag?

Ik vind preworkput rommel niet nodig. Motivatie in een potje. Creatine zou ik persoonlijk nog niet doen als je nog niet zo lang aan het trainen bent.

Maar het kan geen kwaad om nu al te beginnen met creatine. Maar ik zou wachten en eerst deftig leren trainen en dan eens wat creatine nemen. Maar preworkot zou ik sowieso niet nemen beginner of gevorderde.
 
Ik vind preworkput rommel niet nodig. Motivatie in een potje. Creatine zou ik persoonlijk nog niet doen als je nog niet zo lang aan het trainen bent.

Maar verder niks mis mee om het nu al te nemen. Maar ik zou wachten en eerst deftig leren trainen en dan eens wat creatine nemen. Maar preworkot zou ik sowieso niet nemen beginner of gevorderde.


Je spieren houden veel meer vocht vast lees ik, maar het geeft ook meer power?!
Is 1 scoop per dag voldoende? 5gr
 
Je spieren houden veel meer vocht vast lees ik, maar het geeft ook meer power?!
Is 1 scoop per dag voldoende? 5gr

Sommige mensen merken niks van power.

Geeft voornamelijk energie voor de spieren,minder snel verzuurd.

Ik had de eerste maal wel veel kracht gewonnen(was ervan verschoten) en verzuurde iets minder snel. Paar reps meer. Zat op een dood punt en mn benchvoor reps ging met 5 kg omhoof en squats voor reps steeg met 10 kg. 2e maal 4 maand later merkte ik bijna niks.

Maar mss trainde ik gewoon veel harder omdat creatine toen nog vrij duur was en ik geef niet graag geld uit :D. 22 jaar geleden was dit
En toen het pas uit kwam was het 40 euro(euro bestond toen nog niet :) ) voor 150 gr. en toen raden ze nog een oplaadfase aan.
Dan was je 80 euro kwijt. Nu kost een halve kg 10 euro soms minder.

Als ik het nu neem merk ik met de jaren steeds minder en minder precies.

Wil ik wat merken moet ik er zeker 6 maand tss laten. Maar das mijn Eigen ervaring.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil graag zsm en zoveel mogelijk resultaat mbt de dumbels en andere toestellen.
Nu weet ik dat hardlopers vaak doodlopers zijn maar wat kunnen jullie mij aanraden?

Ik doe nu een full body workout en dat 3x pw
2x pw 4setjes van 8 reps
1x pw 3setjes van 12 reps

Vooral de dumbels hang ik al een tijdje op hetzelfde gewicht maar wil graag echt wat meer kunnen liften
 
Ik wil graag zsm en zoveel mogelijk resultaat mbt de dumbels en andere toestellen.
Nu weet ik dat hardlopers vaak doodlopers zijn maar wat kunnen jullie mij aanraden?
Geduld oefenen! It's not a quick fix, it's a lifestyle.
 
Je hebt waarschijnlijk gelijk.
Ik heb van nature ook vrij veel geduld echter lees ik denk ik te veel bullshit op het internet hahaha.
thx voor de wake up
 
Ik wil graag zsm en zoveel mogelijk resultaat mbt de dumbels en andere toestellen.
Nu weet ik dat hardlopers vaak doodlopers zijn maar wat kunnen jullie mij aanraden?

Ik doe nu een full body workout en dat 3x pw
2x pw 4setjes van 8 reps
1x pw 3setjes van 12 reps

Vooral de dumbels hang ik al een tijdje op hetzelfde gewicht maar wil graag echt wat meer kunnen liften

Als het snel moet gaan dan is dit mss geen sport voor u ;)
 
Juist wel!! Ik haal er echt veel plezier en ontspanning uit.
Snel was misschien een verkeerde woordkeuze. Ik bedoel eigenlijk, hoe ik optimaal kan groeien.
 
Kleine update

van 14.6 naar 12.4 % vet

( 7 punts meting )

28 Mei ---> 17 juni
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een dringende vraag

Ik zat van 28 mei tot 17juni op 2300 kilocalorieen ( 177g eiwit, 229gr koolh, 75gr vet )
Mijn meting was prima omdat mijn vetpercentage met 2% gezakt was maar mijn gewicht ging ook achteruit ( 1,5 kilo )
Mijn coach stelde daarom voor mijn eetschema aan te passen.
Haar inzet was 2600 kilocalorieen met de volgende nieuwe verdeling: 180gr eiwit, 290gr koolh en 80 vet.
Wat duidelijk is , is dat de koolhydraten prioriteit hebben voor haar.
Wat vinden jullie van deze verdeling?
Mijn doel is nog steeds die sixpack dus ik moet nog een procent of 3 vet zien te verliezen.

IAlle meningen zijn welkom!
 
Kijk jij wil wel veel vetverliezen, maar geen kilo's kwijtraken. Dat is een lastige combinatie.

Spiermassa opbouwen die je meestal met maar een pond tot een kilo per maand (als de omstandigheden goed zijn). Jij wilt je vet% verlagen, waardoor je minder moet eten, waardoor de omstandigheden voor spiermassa opbouw niet optimaal zijn.

Twee procent vet is in jouw geval rond de 1.5-1.6 kilo aan vet welke je kwijt bent geraakt in 3 weken. Zo snel kun geen gelijke hoeveelheid aan spiermassa opbouwen om je lichaamsgewicht gelijk te houden (Al helemaal niet als er sprake is van een kcal tekort). Kortom, wil jij je vet% verder verlagen op een acceptabel tempo om deze zomer nog je six pack zichtbaar te krijgen? Dan moet je accepteren dat je gewicht verder gaat dalen.

Door nu de kcal en koolhydraten wat op te hogen, zal het gewichtsverlies maar ook het vetverlies minder snel verlopen. Wat is nou precies je doel? Wat is voor jou het allerbelangrijkste om te bereiken? Binnen welke termijn wil je dit bereiken?
 
Bedankt voor je reactie!

Ik wil graag wat meer body ( zeg minimaal 80kilo ) en rond de 10% vet max.
het laatste wat ik wil is dat die koolhydraten uiteindelijk in vet omgezet worden.
daarom de vraag of 290 niet te veel van het goede is.

Ik wil graag volgend jaar zomer strak op vakantie :0
 
Dit waren de resultaten van de laatste 2 metingen

Screenshot_20180620-150927_Excel.jpg
 
Mijn kijk op de zaak:

Je eet nu 2300 kcal en valt een pond per week af. Dit betekent dat je behoefte op dit moment rond de 2800 kcal zal liggen.

Je weegt nu 76 kilo bij rond de 12% (67 kilo LBM, 9 kilo VM).

Je doel is 80 kilo bij 10% (72 kilo LBM, 8 kilo VM).

Qua vet% ben je al redelijk dichtbij je doel, maar vooral qua spiermassa wil jij graag een 5 kilo aankomen (wat al snel een half jaartje bouwen is). Dus het is logisch om nu geleidelijk aan de kcal op te hogen en een transitie te doen richting een toename van gewicht en spiermassa.

Wat ik zou doen qua aanpak:
01 weken 2800: E175, K325, V88 (stabilisatie)
12 weken 3100: E175, K350, V100 (Opbouw fase 1)
04 weken 2300: E175, K200, V88 (mini cut)
01 weken 2800: E175, K325, V88 (stabilisatie)
12 weken 3100: E175, K350, V100 (Opbouw fase 2)
04 weken 2300: E175, K200, V88 (mini cut)
01 weken 2800: E175, K325, V88 (stabilisatie)

Opbouw fase is natuurlijk om spiermassa groei optimaal te faciliteren. Echter zul je altijd wel iets in vetmassa stijgen tijdens een opbouw fase. Dus na die 12 weken zal je bijvoorbeeld van 12 naar 13% zijn gegaan. Met de eropvolgende mini cut van 4 weken zul je vet% kunnen verlagen met ongeveer 2%. Dus bijvoorbeeld van 13 naar 11%.

In de tweede opbouwfase ga je opnieuw spiermassa groei faciliteren. etc. Zo zul je geleidelijk aan kilo's spiermassa opbouwen en toch redelijk droog blijven. Met deze aanpak verwacht ik dat jij je doel kunt bereiken. Al zal er altijd we een of ander bijgestuurd moeten worden op basis van de resultaten in de praktijk.
----------------------------------------

Door nu naar 2600 kcal te gaan (met de genoemde EKV) verwacht ik dat je verder iets aan vet zult verliezen. Veel spiermassa en kracht zal je wellicht niet opbouwen aangezien je toch nog onder je behoefte eet.
 
wow dit waardeer ik enorm!
Hier heb ik wat aan!!

Ik heb deze post dan ook uitgeprint zodat ik hiermee aan de slag kan.
Mijn plan:

Deze zomer doen zoals mijn trainer voorschreef zodat ik zonder te veel vetjes naar het zwembad kan haha en rond september beginnen op te bouwen.
Het schema telt 35 weken dus dan zou ik mooi uitkomen rond de volgende zomer :)
Echt super bedankt!!!
 
Back
Naar boven