AndroidHealthClinic

Stoppen met alcohol (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

luppie

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
15 jul 2004
Berichten
12.344
Waardering
3
Ik ben van plan helemaal niet meer te gaan drinken ook niet
meer in het weekend. Ben er spug zat van omdat ik er alleen
maar ziek van word vanwege medicijnen. Ik drink normaal alleen in het weekend maar dat s voor mij nu ook gebeurd.
Word gewoon al ziek na 6 flesjes bier soms dat kan gewoon niet goed zijn !!

Welke voordelen zou ik er mee behalen kwa training,
En hoe maak ik fun in het weekend zonder alcohol.
De verleiding is nog al groot als ik mijn vrienden lekker hun
pilsje of berenburger zie drinken. Ik ben geen alcohollist ofzo
maar vind het tog moeilijk soms om nee te zeggen.
 
Alcohol vermindert de kracht en het uithoudingsvermogen van het hart. Ook de maximale longventilatie is verminderd. Bij een hogere dosis oefent alcohol een negatieve invloed uit op de pompkracht van het hart. Het heeft echter geen uitgesproken negatieve invloed op zuurstofopname, hartsnelheid, bloedvoorziening en lactaatconcentraties.

* Alcohol kan bij zware inspanningen leiden tot een verhoogde opstapeling van melkzuur in de spieren en extra vermoeidheid, krampen en spierstijfheid veroorzaken.

* Te veel alcohol kan het normale voedingspatroon uit evenwicht brengen en de werking van de spijsvertering verstoren en zo op termijn tot voedingsstoornissen leiden.

* Het hormonale evenwicht kan uit balans raken waardoor de opbouw van spierweefsel en kracht niet meer optimaal verloopt en ondermaats blijft

-------------Copyright van CoachDo :D-------------------------------------
 
ik moet eerlijk zeggen ik ga erg goed vooruit zonder die alcohol ik merk zeker verschil natuurlijk niet super veel maar elke training wordt ik wel sterker merk ik
 
Ahha thnx jongen mischien dat ik daar door niet meer vooruit kwam kwa kracht.
2 dagen lam gezopen heeft dus wel degelijk invloed. Ik ga nu echt zonder alcohol verder.
En kijken hoe het er met 6 week voor staat.

Maar ik weet van mij zelf dat het moeilijk gaat worden kwa uitgaan en vrienden
Hier kan ik eingelijk best wel wat tips voor gebruiken.
 
Ahha thnx jongen mischien dat ik daar door niet meer vooruit kwam kwa kracht.
2 dagen lam gezopen heeft dus wel degelijk invloed. Ik ga nu echt zonder alcohol verder.
En kijken hoe het er met 6 week voor staat.

Maar ik weet van mij zelf dat het moeilijk gaat worden kwa uitgaan en vrienden
Hier kan ik eingelijk best wel wat tips voor gebruiken.


ik zuip ook niet meer (na nieuwjaar 2 maanden niet meer gedronken, laatske keer 3 weken geleden, sindsdien ook niet meer)

niet dat ik veel kracht heb :p maar merk toch zeker een verschil als je de dag ervoor gezopen hebt (+gewichtsverschil van 2-3 kilo... :()

veel succes
(zeg gewoon tegen je vrienden dat je antibiotica gebruikt ofzo ?)
 
ik zuip ook niet meer (na nieuwjaar 2 maanden niet meer gedronken, laatske keer 3 weken geleden, sindsdien ook niet meer)

niet dat ik veel kracht heb :p maar merk toch zeker een verschil als je de dag ervoor gezopen hebt (+gewichtsverschil van 2-3 kilo... :()

veel succes
(zeg gewoon tegen je vrienden dat je antibiotica gebruikt ofzo ?)

Jah maar ik ga niet liegen tegen mijn echte vrienden.
Die lui zien dat direct ghehe. Maar zal wel zeggen dat het niet meer kan vanwege mijn medicijnen als goed is mag ik r ook niet te veel bij drinekn kwa alcohol maar weet het niet zeker
 
ik heb paar maanden geleden 3 maanden niet gedronken beviel super!
zondag kan je dan normaal eten, maandag weer normaal hard trainen en niet brak van het weekend...

Ik vind het meer voordelen als nadelen hebben, ging die tijd wel minder vaak uit (eens per maand ofzo) dus had ook niet echt de verleiding.

Drink zowiezo nooit smiddags of doordeweeks...
 
Eet je toch eerst spacecake voor je weggaat ofzo, met max 2/3 drankjes. Dan is de avond altijd wel goed te doen. Vind er zelf ook meestal weinig aan als je totaal nuchter bent, al doe ik het wel soms.
 
Een alternatief voor in het weekend? Ik stel mij ook al jaren die vraag, drugs mss maar dat wil ik helemaal niet, maakt het wss alleen maar erger. Uitgaan zonder alcohol = liever thuisblijven dan. Slechte gewoonte maar het is nu eenmaal zo.
Ik merk dat 20 biertjes in het weekend mijn trainingscyclus of supercompensatie volledig afbreekt. Lijkt alsof waar ik de ganse week voor gewerkt heb enorm verstoord wordt door mij lazarus te drinken:(
Dus ik hoop je toch wat gemotiveerd te hebben;) je zal denk ik wel verschil voelen en zien op langere basis.
 
Ik ken geen mate dat is ook het hele eier eten. Als ik drink moet ik gewoon lam worden.
Tjah het is wel zwak dat de drank sterker is op dat moment. Ik doe eerst gewoon een tijdje helemaal nix kwa drinken. Ik kan er wel van af blijven maar na 1 of 2 gaat het mis.
En zeg ik nog eene dan

Edit
Ik hou het in mijn log wel ff bij.
Als ik weer geronken heb moeten jullie mij maar er ff vlink van langs geven.

Weedjes en hasj rook ik wel elke aaf maar dat is meer voor ontspanning,
Nu trouwens ook nog maar 1 sticky op een aaf dus 1ntje van 1 floeitje en niet meer 5 op een aaf.
Mischien in het weekend mij zuf roken en dan niet meer drinken.
 
Ik ben een tijdje terug 2 maanden helemaal met alcohol gestopt en heb er geen voordelen van ondervonden, behalve dan qua brakheid. Qua progressie heb ik 0,0 profijt gehad. Maargoed, als jij al ziek word van 6 pilsjes kun je beter stoppen.
 
ik ga over 2maanden als ik ga cutten 2maanden niet drinken,het word zwaar maar ik moet en zal het volhouden.
 
Een alternatief voor in het weekend? Ik stel mij ook al jaren die vraag, drugs mss maar dat wil ik helemaal niet, maakt het wss alleen maar erger. Uitgaan zonder alcohol = liever thuisblijven dan. Slechte gewoonte maar het is nu eenmaal zo.
Ik merk dat 20 biertjes in het weekend mijn trainingscyclus of supercompensatie volledig afbreekt. Lijkt alsof waar ik de ganse week voor gewerkt heb enorm verstoord wordt door mij lazarus te drinken:(
Dus ik hoop je toch wat gemotiveerd te hebben;) je zal denk ik wel verschil voelen en zien op langere basis.

GHB alcohol is ook een drugs en zelfs een veel slechter zie dat nou eens
 
Ik begin langzaam aan ook weer een alcoholprobleem te ontwikkelen.
Probeer vanaf dit weekend te minderen, d.w.z 1 keer in de 2 weken drinken.
En dan afbouwen naar helemaal niet meer.

In de tijden dat ik niks dronk groeide ik zeker harder en was mijn mentale gesteldheid ook beter.
 
ga eens een weddenschap aan met je vrienden ofzo om een maand of twee niet te drinken en dan zien we wel;).

Ik zit in de scouts, en daar wordt dus met momenten serieus wat afgezopen... Aangezien dat ik wat droger wil worden heb ik een deal gesloten met me vrienden om een maand niet te drinken... Ik ben begonnen op 8 mei en nu zijn we de 22ste(bijna 23 mei:) ) dus ik ben goed op weg. Daarna zal ik alleen maar gematigd drinken want vroeger ging het er soms echt wel over!!!
 
Drank = wack, maakt je een stuk stront. Drink gewoon 3 espresso.
 
Ik heb soms zelfs op de maandag meer kracht als ik mij zaterdag van de kaart heb gezopen:scratch:
 
Ik heb soms zelfs op de maandag meer kracht als ik mij zaterdag van de kaart heb gezopen:scratch:
Je hebt het dan ok over een dag dat kan nog een keer.
Als ik ga drinken ben ik 2 tot 3 dagen dronken en soms tot blackout aan toe
Weet dan totaal nix meer van de dag ervoor.
 
Je bent nooit fit nadat je alcohol gedronken hebt, en dan spreek ik niet over 1 pintje! Nu als je de juiste vrienden hebt dan weet je je wel te amuseren zonder alcohol.
 
Je bent nooit fit nadat je alcohol gedronken hebt, en dan spreek ik niet over 1 pintje! Nu als je de juiste vrienden hebt dan weet je je wel te amuseren zonder alcohol.
Komt goed er word aan gewerkt. Ik laat het niet helemaal achter mij...
Eerst maar ff een tijd helemaal nix en dan gewoon met mate zodat het mijn gezondheid niet in de weg ligt. Ik ben nu best gedreven en denk het wel vol te houden.
 
Back
Naar boven