Fitness Seller

stoppen met kickboxen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Frenkpie

Massive Warrior
20 jaar lid
Lid geworden
17 nov 2002
Berichten
19.637
Waardering
901
Lengte
1m72
Massa
88kg
hoi ik was laatst met nils en robin wat aan t praten over BB enz. en nils vond dat ik veel meer zou kunnen groeien als ik zou stoppen met kickboxen...

hij heeft toch wel wat gelijk vond ik, want eerst deed ik 2x in de week kickboxen en toen ik dat veranderd had naar 1x in de week, wask binnen een paar maandne 5 kg zwaarder, zonder dat ik echt hoger in t vet ging.


op zich zou ik wel willen stoppen met kickboxen:...nog betere groei, meer kunnen fitnessen.. lekker. ik had dus ook besloten om compleet te stoppen. tot afgelopen zaterdag.... ik begon t ineens spontaan te missen...t trainen, t uitleven op de zak/opelkaar.. heerlijk tot t uiterste gaan en je agressiviteit eruitslaan, conditie goed op peil houden etc. etc.....

maar vandaag... net voordat ik moest gaan trainen ... had ik er weer geen zin in.. maar nu net na de trainning voel ik me top en heb weer zin in volgende week ??? :rolleyes:

wie herkent deze mixed feelings .. hoe hebben jullie t opgelost? ben ik nu gewoon verslaafd aan kickboxen... miss zit t gewoon in me...... heb vroeger ook aan taekwondo gedaan.

echt een toekomst heb ik niet in kickboxen denk ik.. ofja.. ik zal denk ik nooit wedstrijden kunnen draaien omdat ik zwaarder wordt door t bodybuilden...en ik houdt me t ook t meeste bezig met bodybuilding (voeding etc.) dan bijv. met kickboxen...

someone got some good advise... miss wat ervaring hiermee delen..

thnx.

Frank
 
haha ik heb veel toernooien vroeger gevochten in Muay Thai en FreeStyle Fight. En ja je kan Fight en BB gewoon nie combineren.. Dus ik heb gewoon tegen mezelf gezegd. Als ik ga droog trainen gebruik ik weer de vechtsporten. En swinters gewoon de bodybuilding. Werkt ideaal! Dan is het ook een beetje fifty fifty. Groeien en droog worden door je favoriete sport. Wat in jouw geval Kickboxen is !
 
Er zijn hier al heel wat threads over geweest, en iedereen heeft weer een andere mening. Ik ben van mening dat je of 1 x per week moet kickboxen als cardio training en de rest van de dagen moet bb'en. Of je kiest voor één van de twee.
 
ja klopt. maar is het kickboxen niet slecht voor mijn groei... kan ik t niet compenseren met wat meer te eten...

en is t ook niet slecht voor me groei.. wanneer ik bv maandags borst bicep tricep train en dan de dag erna (met spierpijn) ga kickboxen... opdrukken etc.
 
Op dit punt zijn zeker veel meningsverschillen.Ben zelf ook een vechter geweest(kickboxen en freeficht).Alle toppers vooral bij de zwaargewichten doen ook aan krachtsport.Wel is het zo dat je sommige spiergroepen anders moet trainen dan een zuivere bodybuilder.Vooral de schouders kun je niet zwaar trainen doordat deze anders snel vol zullen lopen tijdens het kickboxen.
 
Probeer je KT zo te doen, dat je er makkelijk 1 of wellicht 2x per week kickboxen bij kunt doen.. is toch niets mis mee om zo'n sport te doen?

Er zijn zat BBers die een sport er bij hebben. Bijv powerliften in bulktijd. En jij kunt bijv. meer aan kickboksen doen als je droog gaat trainen...
Maar stoppen? Waarom? Denk je soms dat je wel de top kunt halen bij BB? In dat geval zou je er nog eens over kunnen nadenken, maar indien dat niet zo is, zou het wellicht zelfs contraproductief kunnen werken..

Altijd alleen maar BB is ook niet alles en bij alleen kickboxen zou je BB missen.

Ervaar het nu zelf ook.. vind KT hartstikke leuk en mis het als ik alleen maar fiets.. gelukkig kan ik 's winters ook aan spinning doen, dat is ook fietsen..

Espi
 
nee ik denk niet dat ik de top kan halen in BB . dat wil ik ook niet want ik wil eik nooit (veel) aan de AS gaan.

maar ik wil wel groot worden..tot mijn natural limit en miss verder. en ik zou eik ook de optimale groei willen... ik ben er ook veel mee bezig om me dieet en training optimaal te krijgen.

ik zal er een tijd over na moeten denken.. ik weet nu wat de voor en na delen zijn van t stoppen met kickboxen.
 
Naar mijn mening valt het wel te combineren. Ik doe aan Muay Thai, maar heb vroeger ook aan Wing Chun Kung Fu en Budokai gedaan. Nu doe ik BB om massa op te bouwen en martial art om fit te blijven (een soort van cardio dus).

Je zal door de combinatie niet optimaal gaan groeien, maar dat is idd een afweging die je moet maken. Suc6...
 
Toen ik besloot om te gaan fitnessen, wilde ik erbij blijven thai-boxen, ging opzich wel lekker...
Totdat ik echt overging op BB en echt zware trainingen onderging, vanaf dat moment merkte ik dat het of t een of t ander moest zijn.
Wanneer ik ook goed mijn schouders had getrained en de dag erna ging stoten op kussens kreeg ik vaak blessures :(
Eigenlijk is het t tegenovergestelde van elkaar...
 
Het is ook niet verstandig om de dag na je schoudertraining te gaan stoten op een kussen. Op die manier vraag je om blessures. Je moet het zo proberen te plannen dat je na je schoudertraining een paar dagen niet aan kickboksen doet...
 
Ik heb de laatste 3 weken 5 keer aan kickboxen gedaan, en ik ben nu 5 kilo afgevallen, en in kracht ben ik ook wat achteruit gegaan. Dus voorlopig ga ik hooguit 1 keer per week kickboxen en zeker niet meer!! Maar het is wel erg leuk om te doen, maar helaas voor mij niet goed te combineren.
 
naja ik heb geen last van blessures bij me training, ik train wel me achterkant schouders de dag voor me kickboxdag, maar merk dat t toch goed gaat.

alleen... ik ben nog steeds 76 kg.. en ik kom GEEN GRAM aan !:(
was eerst bijna 80 kg. maar was na een paar dagen weer weg. vocht? maja ik ga door en zal niet opgeven voordat ik em me doel bereikt heb !!!! :mad:
 
Ben om dezelfde reden met vechtsporten gestopt, je kunt niet fighten en huge worden tegelijk of je moet serieus kuren natuurlijk. sinds ik die keuze heb gemaakt ga ik veel beter vooruit op gebied van massa en kracht.

moet wel toegeven dat ik nog regelmatig op de zak ram.

once a fighter, always a fighter!
 
Ik ga er over een maandje weer meer beginnen.

Fitness nu 5x per week, en op zaterdag straks weer een uurtje MuayThai per week erbij.

Ik ben er toendertijd mee gestopt door de vele blessures. Maar nu met een andere leraar zal het hopelijk wel anders worden. Niet continu sparren tegen elkaar (blessures!) maar gewoon lekker op pats en een bokszak trappen en stoten.

Uurtje per week dus, moet lukken zonder erop achteruit te gaan of minder hard te groeien. (I hope!)
 
kep dus toch besloten om door te gaan. 1-1,5 uur per week. ik kan t niet missen... als ik nu stop zal ik toch weer een alternatief zoeken na een tijdje.. had tzelfde toen ik stopte met taekwondo..

t groeien gaat toch gewoon door, alleen langzamer dan wanneer ik niet zou kickboxen.. want dan zou ik 4x in de week trainen en t kunnen verspreiden over 4 ipv 3 dagen.

maar de maand aug is kickboxen gesloten, dan gaak 4x in de weeek fitnessen..
 
uhmm

kickboxen heb ik zelf nooit gedaan.

ik heb 4 jaar muay thai gedaan en 2 wedstrijden gedaan. en nog een jaar boksen.


toen ik ging bb'en ben ik gestopt omdat je met zulke sporten heelveel calorieen verbrand.

dus ben ik amerikaans football gaan doen.


en als je gewoon een bokszak koopt een goeie en handschoenen.


dan sla je dat ding tog helemaal blauw inplaats van je tegenstander ( oh die van mij is al blauw )


je heb bij zo sport niet perse een trainen nodig. ik in ieder geval niet meer als je alle bewegingen ken. ken je je zelf trainen :D
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven