XXL Nutrition

Stoppen met roken en metabolisme

Bezoekers in dit topic

Jelte

Novice
Lid geworden
6 aug 2018
Berichten
3
Waardering
1
Lengte
1m82
Massa
94kg
Dag allemaal,

Ik ben sinds een aantal maanden weer fanatiek aan het trainen na enkele jaren niet gesport te hebben.
Het vet vliegt eraf en mijn spieren zijn langzaam maar zeker aan het terugkomen.

Nu ben ik sinds een week ook gestopt met roken. Nadeel hiervan is dat roken zorgt voor een hoger metabolisme en dat dit nu dus vertraagd gaat worden.

Heeft iemand hier ervaring mee en hebben jullie tips om eventueel toename van vet te voorkomen?
Zelf schroef ik mijn koolhydraten (nog) verder terug en ben ik van plan om 3x per week 10 minuten cardio na het trainen toe te voegen.

Jelte
 
Laatst bewerkt:
Ik begreep dat als je veel sport, stoppen met roken geen invloed hier op heeft.
Kan hier nog geen uitspraak over doen ik ben pas een week gestopt :p
 
Gewoon iig niet gaan snoepen ter vervanging van t roken.....tot in hoeverre je metabolisme nu zelf langzamer is geworden door t stoppen weet ik ook niet, maar mocht je dat ondervinden dan verlaag je je cals of meer cardio.
 
ben gestopt tijdens me prep en niks gemerkt me metabolisme is zonder roken al skyhigh. Gewoon blijven bewegen en niet meer gaan eten ter vervanging, zit allemaal tussen je oren.
 
Ik begreep dat als je veel sport, stoppen met roken geen invloed hier op heeft.
Kan hier nog geen uitspraak over doen ik ben pas een week gestopt :p

Haha dan zitten we in hetzelfde schuitje! Goed bezig! Lukt het stoppen een beetje?

Gewoon iig niet gaan snoepen ter vervanging van t roken.....tot in hoeverre je metabolisme nu zelf langzamer is geworden door t stoppen weet ik ook niet, maar mocht je dat ondervinden dan verlaag je je cals of meer cardio.

Het is dus zo dat zelfs als je exact hetzelfde blijft en bewegen dat je dan alsnog aankomt..Dat maakt het zo vervelend. Idd, ik probeer nu cardio te implementeren.
 
ben gestopt tijdens me prep en niks gemerkt me metabolisme is zonder roken al skyhigh. Gewoon blijven bewegen en niet meer gaan eten ter vervanging, zit allemaal tussen je oren.

Het zit dus niet tussen de oren, al snap ik wel dat je dat zegt. Veel mensen gaan meer snoepen omdat eten lekkerder gaat smaken als je stopt met roken.
Wat betreft het metabolisme is dit keer op keer onderzocht. (Source onder reactie).
Ik heb helaas niet zo'n skyhigh metabolisme als jij. Als ik dit had dan had ik me geen zorgen gemaakt haha.

https://academic.oup.com/jcem/article/92/1/208/2598489
 
Opzich wel maar zaterdag wel gerookt... haha
 
Het zit dus niet tussen de oren, al snap ik wel dat je dat zegt. Veel mensen gaan meer snoepen omdat eten lekkerder gaat smaken als je stopt met roken.
Wat betreft het metabolisme is dit keer op keer onderzocht. (Source onder reactie).
Ik heb helaas niet zo'n skyhigh metabolisme als jij. Als ik dit had dan had ik me geen zorgen gemaakt haha.

https://academic.oup.com/jcem/article/92/1/208/2598489
als ik die tabellen goed lees dan gaan de bmr's ook niet schrikbarend omhoog kwa kcals, maargoed kan het verkeerd lezen.
 
Sowieso het stoppen met roken volhouden en hou gewoon je gewicht in het oog. Kcal verhogen of verlagen aan de hand van wat je in de spiegel ziet en op de weegschaal.
 
Sinds vandaag ook weer gestopt met roken en na eerdere stoppogingen moet dit de definitieve worden!

Eerdere poging van ca. 1,5 jaar heeft me eigenlijk alleen maar voordelen gebracht en niet meer gewichtstoename dan hetgeen sowieso gepland was.
Door een domme actie (feestje icm zelfoverschatting) toch weer ermee begonnen. Een dure fout en geleerd de zooi niet meer aan te moeten raken.

Mijn ervaring is dat stoppen met roken alleen succes kan hebben indien je 100% gemotiveerd bent.
Ik heb dat punt inmiddels bereikt om diverse redenen ;

- voorbeeld voor de kids (oudste zoon van 16 rookt ook inmiddels en we stoppen samen)
- voel me er al langere tijd niet happy bij ivm mogelijke gezondheidsklachten
- het gevoel op veel plekken een outcast te zijn
- schaamte (zeker op zakelijk gebied als je weer eens alleen buiten staat)
- de stress van het moeten roken en sigaretten tellen om niet zonder te kunnen komen
- altijd je zakken vol (zeker in de zomer met weinig kleding is dat knap waardeloos)

We gaan gewoon cold-turkey, maar als extra ondersteuning stort ik me nog meer op 'onze' sport icm boksen en extra looptraining.
Voedings(bulk)schema blijft ongewijzigd. Doel blijft 200 - 300gr per week aan te komen.

Alle stoppers veel succes en misschien is het leuk om elkaar gemotiveerd te houden dmv dit topic.
 
Ik heb het zo ver gekregen dat ik alleen met een borrel rook, en dan niet doordeweeks maar 1 avond in de week ofzo. Daarvanuit volledig stoppen, maar de vakantie komt ook eng dichterbij.
 
Ik heb het zo ver gekregen dat ik alleen met een borrel rook, en dan niet doordeweeks maar 1 avond in de week ofzo. Daarvanuit volledig stoppen, maar de vakantie komt ook eng dichterbij.

Als je dat kan, heel knap! Voor mij is dat helaas niet weg gelegd... typetje alles of niks.
kennisjes kunnen dat ook en als ik het zou kunnen zou ik bovenstaande ook zeker doen, maar dat is voor mij juist de grootste valkuil.

MBT je vakantie ; geloof me, het ideale moment komt nooit! Er is altijd wel 'iets' dat er aan zit te komen.
 
Als je dat kan, heel knap! Voor mij is dat helaas niet weg gelegd... typetje alles of niks.
kennisjes kunnen dat ook en als ik het zou kunnen zou ik bovenstaande ook zeker doen, maar dat is voor mij juist de grootste valkuil.

MBT je vakantie ; geloof me, het ideale moment komt nooit! Er is altijd wel 'iets' dat er aan zit te komen.


Ik moet zeggen dat ik op het werk en of 's avonds er ook minder moeite mee heb. Maar bijvoorbeeld op terras... of met vrienden en een borrel... jaaaa dan wordt het toch wel lastig.
Ooit eens 6 maanden gestopt en op vakantie weer begonnen onder het nom van ' ach het is toch vakantie daarna stop ik wel weer '.

Trouwens, wat je in je vorige post zei over schaamte; ik ken het. Voel me nu echt een asociale tokkie als ik ergens buiten sta te roken, of nog erger; rokend over straat loop.
 
Trouwens, wat je in je vorige post zei over schaamte; ik ken het. Voel me nu echt een asociale tokkie als ik ergens buiten sta te roken, of nog erger; rokend over straat loop.

Exactly dat dus! Klaar mee als een social retard te voelen.
 
Is het de overheid toch nog gelukt... :P

Ach, als je er echt over nadenkt wat je aan het doen bent is het gewoon best sneu. Heb daar geen overheid voor nodig.
Ik klaag ook al jaren over dat ontmoedigingsbeleid en heb het hier op de zaak nog jaren volgehouden om te roken, terwijl het al jaren verboden was.
Onder het motto 'Fcuk you, IK bepaal zelf helemaal wat ik doe'!
Best triest dat de medewerkers hier jaaaaren in onze rookwolken hebben moeten werken.

Hoorde laatst dat terrassen de volgende stap is en mijn eerste reactie was ook 'belachelijk en slaat nergens op!'
Totdat je beseft dat het idd niet aangenaam moet voelen om in de rook van een tafeltje voor je te zitten....
 
Stoppen met roken gaat je de gainzz van je leven bezorgen... in je portemonee :P

MEER GELD VOOR CRUNCHYBARS!!

Ach, als je er echt over nadenkt wat je aan het doen bent is het gewoon best sneu. Heb daar geen overheid voor nodig.
Ik klaag ook al jaren over dat ontmoedigingsbeleid en heb het hier op de zaak nog jaren volgehouden om te roken, terwijl het al jaren verboden was.
Onder het motto 'Fcuk you, IK bepaal zelf helemaal wat ik doe'!
Best triest dat de medewerkers hier jaaaaren in onze rookwolken hebben moeten werken.

Hoorde laatst dat terrassen de volgende stap is en mijn eerste reactie was ook 'belachelijk en slaat nergens op!'
Totdat je beseft dat het idd niet aangenaam moet voelen om in de rook van een tafeltje voor je te zitten....

Jep... zeker waar, en weet je wat het ergste is; ik vind het zó stinken als mijn vriend wel rookt in de auto oid...
Ik verander langzaam in de ' ik heb altijd gerookt en ben nu gestopt dus ik mag klagen over mensen die wel roken' persoon en ik háát het.
En nu komt het ergste uit mijn mond maar het is gewoon zó waar; roken is gewoon echt niet meer van deze tijd.
 
Jep... zeker waar, en weet je wat het ergste is; ik vind het zó stinken als mijn vriend wel rookt in de auto oid...
Ik verander langzaam in de ' ik heb altijd gerookt en ben nu gestopt dus ik mag klagen over mensen die wel roken' persoon en ik háát het.
En nu komt het ergste uit mijn mond maar het is gewoon zó waar; roken is gewoon echt niet meer van deze tijd.

Roken in de auto :D
Iedere ochtend met een bakkie zwarte koffie erbij (leeg drinken voor de as) en door weer en wind de ramen open... how retarded can a guy be :roflol:
 
Back
Naar boven