Fitness Seller

Stoppen met roken..

Bezoekers in dit topic

Vorig jaar na carnaval gestopt, jaar volgehouden en toen kwam dit carnaval weer en 2 pakjes op gerookt die avond, sinds dien eigenlijk alleen op dr zaterdagen wel eens een peuk en toen kwam ik in de horeca aan het werk wn ben zo weer begonnen met roken..

Ene kant wel kut qua geld, mja ook wel lekker zon peukje

rook dan op z'n minst iets leuks en geen schrale sigaretten
 
4 weken nu gestopt na wat serieuze klachten van het lichaam...(cold turkey)

Nog steeds heel moeilijk mee.
Ik was echt best een kettingroker (lees 35 per dag)
en ook psychisch heb ik hem vaak nodig (een houding geven)

voel me best naakt zonder die peuk in sociale activiteiten.

Mijn oudste zoon (12) sleept me er doorheen en vind me echt een zwakkeling als ik er eentje opsteek
en weet zeker dat ik ga winnen van dat rookmonster..
raar he...dan durf ik gewoon niet meer te beginnen..looool
(mijn jongens zijn nu zo trots..9 + 12 jaar oud)

dus doe nu van alles om me gedachten te verzetten en aan de voordelen te denken:)
Ik word wel iets zwaarder,maar daar ga ik wel weer aan werken.
 
Laatst bewerkt:
Doorzetten man :thumb: Ik wou dat ik mijn vader gvd zover kon krijgen maar hij is te eigenwijs....
 
4 weken nu gestopt na wat serieuze klachten van het lichaam...(cold turkey) Nog steeds heel moeilijk mee. Ik was echt best een kettingroker (lees 35 per dag) en ook psychisch heb ik hem vaak nodig (een houding geven) voel me best naakt zonder die peuk in sociale activiteiten. Mijn oudste zoon (12) sleept me er doorheen en vind me echt een zwakkeling als ik er eentje opsteek en weet zeker dat ik ga winnen van dat rookmonster.. raar he...dan durf ik gewoon niet meer te beginnen..looool (mijn jongens zijn nu zo trots..9 + 12 jaar oud) dus doe nu van alles om me gedachten te verzetten en aan de voordelen te denken:) Ik word wel iets zwaarder,maar daar ga ik wel weer aan werken.

Goed bezig!

Ga ook lekker aktieve dingen doen met je jongens! Dat vinden zij leuk, maar is ook goed voor jou. Je beweegt, bent lekker buiten, krijgt conditie, wordt minder zwaar.
Denk aan potje voetbal, stoeien, rondje fietsen, skeeleren, hardlopen, stormbaan, zwemmen, touwspringen, enz, enz.
Met een klein competie element erin leer je je jongens ook nog omgaan met winst en verlies.
 
Doorzetten man :thumb: Ik wou dat ik mijn vader gvd zover kon krijgen maar hij is te eigenwijs....

nee..hahaha
het stoppen met roken met echt vanuit jezelf komen,je moet het echt zelf willen.

Ik zou nooit kunnen stoppen ook al zou heel Nederland aan me kop lopen zeuren dat het moet.. als ik hetzelf niet wil.

Ikzelf word kortademig laatste tijd,mijn conditie is slecht..soms hoor ik me zelf echt piepen snachts en heb het benauwd.
...ik heb een herseninfarct gehad (3 mnd geleden)
Hoeveel waarschuwingen wil ik hebben ? lol

ook voel ik me soms echt een ouwe lul (lees 60 jaar of zo)
Dus ik ben er echt klaar mee met mijn leefstijl !
Ze zeggen wel dat je oud kan worden met roken..maar ze hebben het nooit over de belabberde kwaliteit
van je lichaam en conditie waarmee je oud word !

Ik wil weer me gewoon fit voelen..grote teugen verse lucht inademen :)
grote vorderingen maken met krachtsport.
en gelijk een goed voorbeeld geven voor me kinderen.

Dus op naar de volgende 4 weken rookvrij en gezond eten en sporten !
 
nee..hahaha
het stoppen met roken met echt vanuit jezelf komen,je moet het echt zelf willen.

Ik zou nooit kunnen stoppen ook al zou heel Nederland aan me kop lopen zeuren dat het moet.. als ik hetzelf niet wil.

Ikzelf word kortademig laatste tijd,mijn conditie is slecht..soms hoor ik me zelf echt piepen snachts en heb het benauwd.
...ik heb een herseninfarct gehad (3 mnd geleden)
Hoeveel waarschuwingen wil ik hebben ? lol

ook voel ik me soms echt een ouwe lul (lees 60 jaar of zo)
Dus ik ben er echt klaar mee met mijn leefstijl !
Ze zeggen wel dat je oud kan worden met roken..maar ze hebben het nooit over de belabberde kwaliteit
van je lichaam en conditie waarmee je oud word !

Ik wil weer me gewoon fit voelen..grote teugen verse lucht inademen :)
grote vorderingen maken met krachtsport.
en gelijk een goed voorbeeld geven voor me kinderen.

Dus op naar de volgende 4 weken rookvrij en gezond eten en sporten !

Mooi stukje man! Doorzetten!
 
Vanaf 1 september wss met me pa stoppen met rojen, hij rookt nu al 44 jaar ! Erg blij als die stopt :D
 
Ik ben ondertussen alweer een aantal jaartjes gestopt gelukkig. Af en toe neem ik 1 trekje, maar dit beperkt zich tot 1 a 2 keer per jaar ongeveer. HEERLIJK!!
 
Super!

Sinds 22 juni ben ik ook gestopt met roken.
Ik rookte meer dan 32 jaar, dagelijks minstens een pakje (25 sigaretten)

Neen, ik had en heb geen tips noch tricks, geen hulpmiddeltjes, geen externe ondersteuning …. alleen motivatie. Ik had het gehad met die ongezonde levensstijl.
Bij elk craving moment maak(te) ik opnieuw bewust de keuze om er niet aan toe te geven, niet te roken.
Gelukkig ondervind ik dat die intense ‘nicotine-verlang’-momenten steeds minder voorkomen en vlugger terug verdwenen zijn.

Het voelt zo 'vrij' om niet meer te roken :)
 
Wat mij tegenhoud is gewoon de verveling. Wat moet ik dan doen als ik even naar de winkel loop. Of als ik sta te wachten op de bus?
 
ik ben nu 3 weken gestopt en was een kettingroker
Mijn vader is 2 jaar geleden overleden aan longkanker. Ik had hem beloofd van ervan af te raken.
De ene dag is zwaarder of de andere, maar dan komen onze gesprekken van tijdens zijn laatste maanden terug door mn hoofd en weet ik dat ik moet doorbijten. De momenten dat je er goesting in hebt blijven, maar duurt altijd minder lang.
Nu sinds 2 weken begonnen met trainen en dit doet echt deugd. Alleen al het beter kunnen ademen.
Als ik dan nog eens lichamelijk de veranderingen zal beginnen zien ipv alleen maar voelen, zal dit er enkel op verbeteren.
 
ik ben nu 3 weken gestopt en was een kettingroker
Mijn vader is 2 jaar geleden overleden aan longkanker. Ik had hem beloofd van ervan af te raken.
De ene dag is zwaarder of de andere, maar dan komen onze gesprekken van tijdens zijn laatste maanden terug door mn hoofd en weet ik dat ik moet doorbijten. De momenten dat je er goesting in hebt blijven, maar duurt altijd minder lang.
Nu sinds 2 weken begonnen met trainen en dit doet echt deugd. Alleen al het beter kunnen ademen.
Als ik dan nog eens lichamelijk de veranderingen zal beginnen zien ipv alleen maar voelen, zal dit er enkel op verbeteren.

Maak je gebruik van een hulpmiddel, bijv. nicotine pleisters of een E sigaret?
 
In 2015 nog geen sigaret gerookt en ook nog niet geblowd. Ik ben dan geen 35+ maar vind het wel knap van mezelf.
 
Ik vond het al vrij knap van me dat ik er geen trek meer in had, af en toe in het weekend. Maar sinds oud en nieuw is het alleen maar weer erger geworden en zijn we weer terug bij af...
 
Op vroege leeftijd al begonnen met roken... Jaar vast gerookt...
Toen was ik bezig met een meisje die echt tegen roken was, en was begonnen met serieus krachtsporten en kickboksen. Meteen cold turkey gestopt. ( ja ze is nog steeds me vriendin nu :) )
Anderhalf jaar verder weer 1e peukie gerookt op een vakantie. Sinds dien in het weekend 1 of 2. Toen in t weekend 1 pakje. Toen 1 pakje in het weekend 1 door de weeks. Nu ongeveer 1 in het weekend 2 door de weeks.

Was van plan na de kerstvakantie te stoppen. Alleen is er toen iets nogal heftigs gebeurd en had zwaar het gevoel dat ik het nodig had om de stress te verminderen. Uiteraard klopt dit van geen kant.
Ben dan nu gelukkig ook weer drastisch aan het minderen en probeer deze week 1 pakje per week te roken.
En volgende week alleen nog in het weekend. Dat een tijdje volhouden, en dan hopelijk nog maar 1 of 2 sigaretjes in het weekend. En dan uiteindelijk helemaal stoppen.
 
Ik rook nog steeds niet :)
 
Ik was voor mijn operatie een paar maanden gestopt maar ben in het ziekenhuis terug begonnen en weer hooked sinds toen
 
Op mijn 11de begonnen en op mijn 24ste gestopt. Nu 14 jaar geleden en totaal geen last meer van. Ik ben zelfs zo ver dat ik op feestjes nu en dan er 1 opsteek en er totaal niks aan overhoud (dit zijn er ongeveer 5 per jaar). Dit doe ik al een paar jaar en gaat goed!

Dus jongens. Kop op het wordt alleen maar beter!
 
Ik ben nu ook 4 maanden gestopt en het voelt heel erg goed kan ik zeggen.
 
7 maanden,12 dagen en 12 uren gestopt om precies te zijn.
2265 sigaretten niet gerookt.
662 euro bespaard.

lekkaaaaah, kan het iedereen aanraden
 
Back
Naar boven