MuscleMeat

Stoppen met test-e kuren na een x aantal jaar (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

PrikjeHierPrikjeDaar

Cool Novice
Lid geworden
30 apr 2020
Berichten
40
Waardering
7
Hallo,

Ik ben mij aan het verdiepen in de wereld van AAS. Ik wil namelijk zelf binnenkort beginnen met een test-e kuur. Alleen over één ding ben ik nog niet helemaal uit.

Stel ik neem 500mg test-e per week, dat 10 á 12 weken lang (inclusief PCT). En dit steeds 1 keer per jaar. Daar tussen in ben ik dan volledig clean. Ga er even voor het gemak van uit dat het ook puur bij 500mg test-e elk jaar.

Stel je stopt dan volledig na een jaar of 10 met het kuren. Hoe groot is de kans (algemeen gezien) dat je op een gegeven moment dan lichamelijk geen of weinig testosteron aanmaakt?

Ik hoor/lees namelijk wel eens dat mensen zeggen dat als je er eenmaal aan begint, je er voor je leven lang aan vast zit.

Eerst dacht ik dat ze dat bedoelde in de zin van; dat het meer een "verslaving" wordt, dat je een goed lichaam hebt tijdens zo'n kuur. Dat je daar dus steeds weer opnieuw naar verlangt.

Later kreeg ik weer de indruk dat ze het bedoelde in de zin van, dat je lichaam op een gegeven moment zelf nog amper testosteron aanmaakt waardoor je uiteindelijk, medisch gezien, dus TRT moet gaan doen.

Ik snap dat dit persoonafhankelijk kan zijn. Maar als je dit algemeen bekijkt, hoe groot is de kans dat je gewoon nog prima zelf testosteron aanmaakt als je na een x aantal jaar zou stoppen met een kuur zoals dit?
Dat er sides en complicaties kunnen optreden snap ik. Maar als het een vrij zeker gegeven is dat je, medisch gezien, over moet op TRT na een x aantal keer kuren, dan is dat wel iets om goed in het achterhoofd te houden.

Weet iemand hier meer over?
 
dat is helaas zo persoonsafhankelijk dat het onvoorspelbaar is.
Mijn ervaring en wat ik rondom mij zie is de kans redelijk klein dat je op trt over moet na 1keer per jaar een simpele kuur.
Sluit niet uit dat je juist die persoon kunt zijn die pech heeft
 
Jij zou de eerste persoon op aarde zijn die 1 kuur 500mg testosteron per jaar doet.
 
Jij zou de eerste persoon op aarde zijn die 1 kuur 500mg testosteron per jaar doet.
We gaan het zien ;)

dat is helaas zo persoonsafhankelijk dat het onvoorspelbaar is.
Mijn ervaring en wat ik rondom mij zie is de kans redelijk klein dat je op trt over moet na 1keer per jaar een simpele kuur.
Sluit niet uit dat je juist die persoon kunt zijn die pech heeft

Ik snap inderdaad dat die kans er kan zijn. Maar zolang het geen gegeven is, maakt dat het idee wel al een stuk aangenamer :)
 
Gewoon proberen, herstel je niet goed na je eerste kuur, blijf je gewoon voor altijd on :cool:

Mocht je inderdaad 1x/2x per jaar een kuurtje willen doen zou ik in ieder geval van te voren je bloedwaarden laten testen als baseline, dit x maanden na je kuur weer laten checken en voor elke nieuwe geplande kuur kijken of je dit nog ongeveer haalt (ookal zijn bloedwaarde variabel omdat deze sterk afhankelijk zijn van je dieet, rust etc)
Ook tijdens elke kuur hCG mee laten lopen om herstel zo voor voorspoedig mogelijk te laten verlopen.

Bovenstaand geldt overigens voor elke kuurder.
 
Gewoon proberen, herstel je niet goed na je eerste kuur, blijf je gewoon voor altijd on :cool:

Mocht je inderdaad 1x/2x per jaar een kuurtje willen doen zou ik in ieder geval van te voren je bloedwaarden laten testen als baseline, dit x maanden na je kuur weer laten checken en voor elke nieuwe geplande kuur kijken of je dit nog ongeveer haalt (ookal zijn bloedwaarde variabel omdat deze sterk afhankelijk zijn van je dieet, rust etc)
Ook tijdens elke kuur hCG mee laten lopen om herstel zo voor voorspoedig mogelijk te laten verlopen.

Bovenstaand geldt overigens voor elke kuurder.

en als je geen kinderwens meer hebt is het dus niet van belang om bloedwaardes te testen? En HCG mee te laten lopen?

Dus als je eigenlijk altijd ‘on’ wilt blijven.
 
en als je geen kinderwens meer hebt is het dus niet van belang om bloedwaardes te testen? En HCG mee te laten lopen?

Dus als je eigenlijk altijd ‘on’ wilt blijven.
Dat is zijn vraagstelling toch niet?

Kuurders zijn mensen die on-off gaan, hCG voorkomt testiculaire atrofie en je zal hierdoor minder kans hebben op (langdurige) primaire hypogonadisme en zal je dus sneller herstellen.
Waar jij het specifiek over hebt, de mensen die blasten en cruisen (zoals ik) zullen andere bloedwaarden moeten testen om hun gezondheid vooral te blijven tracken.

Voor mij is het niet zo interessant om te testen wat mijn LH, FSH en testosteron zijn, wel wat mijn lipiden, leverwaarden en nierwaarden doen
 
Dat is zijn vraagstelling toch niet?

Kuurders zijn mensen die on-off gaan, hCG voorkomt testiculaire atrofie en je zal hierdoor minder kans hebben op (langdurige) primaire hypogonadisme en zal je dus sneller herstellen.
Waar jij het specifiek over hebt, de mensen die blasten en cruisen (zoals ik) zullen andere bloedwaarden moeten testen om hun gezondheid vooral te blijven tracken.

Voor mij is het niet zo interessant om te testen wat mijn LH, FSH en testosteron zijn, wel wat mijn lipiden, leverwaarden en nierwaarden doen

klopt, was mijn vraag :)
 
Mocht je inderdaad 1x/2x per jaar een kuurtje willen doen zou ik in ieder geval van te voren je bloedwaarden laten testen als baseline, dit x maanden na je kuur weer laten checken en voor elke nieuwe geplande kuur kijken of je dit nog ongeveer haalt (ookal zijn bloedwaarde variabel omdat deze sterk afhankelijk zijn van je dieet, rust etc)
Ook tijdens elke kuur hCG mee laten lopen om herstel zo voor voorspoedig mogelijk te laten verlopen.

Yes, ik ga zeker een bloedonderzoek laten doen. Vandaag zelfs het formulier van het lab binnen gekregen. Ik ga ergens volgende week langs om bloed te prikken. Het is een vrij uitgebreide test denk ik, maar is denk ik niet verkeerd om inderdaad die basis waardes te hebben voordat ik ergens aan begin.

Daarnaast ga ik 3 a 4 weken na mijn eerste injectie weer bloedprikken om te kijken of er genoeg test in m'n vial zit, en of ik bepoontstekingswaardes heb.
 
Welke waardes laat je precies meten?
 
Ik laat me testen op het volgende:

Code:
- Leverfunctie
    ALAT
    ASAT
    Gamma-GT
    Alkalische fosfatase
    Bilirubine
    Totaal eiwit
    Albumine
- Nierfunctie
    Ureum
    Creatinine
- Electrolyten
- Eiwit totaal
- Cholesterol
    HDL
    LDL
    HDL: LDL ratio
- PSA waarde
- CBC
    Aantal rode bloedcellen
    Aantal witte bloedcellen
- Schildklier
    TSH T4
    T3
    Reverse T3
- Testosterone totaal
- Testosteron vrij
- SHBG
- Estrogen
- DHT
- Prolactine
- Vitamine D3
- Cyanocobalamin (vitamine B-12)
- C-Reactive Protein (CRP)
 
De stuurhormonen LH en FSH zouden nog wel interessante toevoeging zijn, zeker voor achteraf. Verder prima uitgebreide test!
 
Goed om te weten, bedankt. Misschien dat ik die er nog apart bij laat testen. Ik mag het formulier helaas niet meer aanpassen.
 
Zo´n bloedtesten zeggen ook niet alles. Is maar een momentopname.

Daarbij ; Wat doe je als je waardes net tegen de referentie waardes liggen? wel of niet kuren?
Wat als je van nature al wat hogere waardes heb?

Zegt niet veel vind ik, behalve natuurlijk als ze extreem slecht zijn.
 
Zo´n bloedtesten zeggen ook niet alles. Is maar een momentopname.

Daarbij ; Wat doe je als je waardes net tegen de referentie waardes liggen? wel of niet kuren?
Wat als je van nature al wat hogere waardes heb?

Zegt niet veel vind ik, behalve natuurlijk als ze extreem slecht zijn.
Er zijn genoeg waardes die niet je niet 1,2,3 kunt veranderen. Duurde bij mij wel 1.5 maand voordat ik mijn LDL met 2 punten omlaag kreeg. Hetzelfde geldt voor HB/HT waarden.

Zo ver ik weet zijn leverwaardes wel heel gevoelig(e.g. met training, alcohol drinken etc), maar voor de rest geeft het best een goede indicatie hoe je er voor staat.

Als je cycled en je waardes liggen net tegen de referentie aan, zou ik me niet zoveel zorgen maken, gezien het feit je toch weer off gaat voor (waarschijnlijk) een lange genoeg tijd totdat ze weer hersteld zijn. Ik heb nog nooit mijn waardes gemeten toen ik nog cycles deed. Als je BNC is dit echter wel een pre uiteraard.
 
Jij zou de eerste persoon op aarde zijn die 1 kuur 500mg testosteron per jaar doet.

genoeg mensen doen maar 1 kuur per jaar.

ikzelf ben ook gestopt na 1 periode AAS van zes maanden.\
 
Back
Naar boven