MuscleMeat

stoppen met trainen... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
goede dag ik zit met 'n probleempje:
ik moet stoppen met zwaar trainen van wegen m'n schouder, onderrug, knie & omdat m'n fysio dat aan raad.
heeft een van jullie tip's of zo wat ik moet doen om gewoon rustig af te trainen en droog te worden...
ik wil wel blijven trainen maar dan wel een heel stuk lichter.

ik train nu 4 jaar lang zo'n 4 a 5 dagen per week
2 dagen in de week loop ik hard
en let heel erg op m'n voedsel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik zou gewoon zo zwaar mogelijk trainen dat alles nog goed aanvoelt..
je weet zelf wel na een tijdje waar je grenzen liggen neem ik aan..
 
wat heb je precies voor een blessure als ik vragen mag?
 
Gewoon afbouwen.

Maareh, is het blijvend of stelt je fysio alleen een lange herstelperiode voor?
 
Originally posted by Mase
Gewoon afbouwen.

Maareh, is het blijvend of stelt je fysio alleen een lange herstelperiode voor?

heb vorig jaar met 'n autoongeluk m'n sleutelbeen gebroken en daar zal ik nog lang last van hebben en begin nu ook last te krijgen van m'n andere schouder (daar zit iedere maand wel iets vast wat de fysio moet los breken)
heb al plus minus 3 jaar last van m'n onderrug (kwa rug lijk ik let 'n bejaarde die last van z'n rug het dat zuigt enorm)
en heb met dat autoongeluk ook m'n been op verschillende plaatse gebroken en daar heb ik nou een pin in...
en heb daardoor last van m'n knie gekregen

ik wil ook iets meer tyd aan m'n studie besteden
zodat m'n lichaam even goed kan rusten&genezen maar blijf wel gewoon "rustig" trainen & hardlopen (zolang me knie het toe laat)
 
ik zou eventueel het hardlopen volledig laten vallen. zal je knie wel eens deugd doen. hardlopen is mijn gedacht zwaarder op je knieën dan squatten
 
Originally posted by Spike
ik zou eventueel het hardlopen volledig laten vallen. zal je knie wel eens deugd doen. hardlopen is mijn gedacht zwaarder op je knieën dan squatten

ik moet gewoon een tydje rustig aan gaan doen met trainen ik wil van 4 dagen in de week naar 2 of 3 dagen gaan en dan ook nog "licht" trainen weet een jij meschien een schema hier voor? voor 2 of 3 dagen?
en ik maak van het hardlopen wel zemmen ik wil toch cardio blijven doen en om nou in de vrieskou te gaan lopen...
alvast bedankt
 
Originally posted by Mase
Gewoon afbouwen.

Maareh, is het blijvend of stelt je fysio alleen een lange herstelperiode voor?

explain effe "afbouwen"
 
Fietsen is beter dan hardlopen voor de knieën. verder als je hardloopt doe het dan in bos ofzo, betere schokdemping door de zachtere ondergrond, dus minder belastend voor de knieën.
Ik zou met lage intensiteit trainen (iets meer reps, lager gewicht), dat is zelfs bevorderlijk voor het herstel van je lichaam en stukkne beter als helemaal niet trainen.
 
Originally posted by admin
Fietsen is beter dan hardlopen voor de knieën. verder als je hardloopt doe het dan in bos ofzo, betere schokdemping door de zachtere ondergrond, dus minder belastend voor de knieën.
Ik zou met lage intensiteit trainen (iets meer reps, lager gewicht), dat is zelfs bevorderlijk voor het herstel van je lichaam en stukken beter als helemaal niet trainen.

maar ik wil wel van 4 dagen trainen naar 2 of 3 dagen trainen gaan eigenlijk
hoe doe ik dat dan en wat moet ik dan per dag trainen en hoe lang duurt dat afbouwen?
moet ik dan nog meer cardio gaan doen om droog te worden?
en ga ik spiermassa verliezen?
 
Originally posted by berd


maar ik wil wel van 4 dagen trainen naar 2 of 3 dagen trainen gaan eigenlijk
hoe doe ik dat dan en wat moet ik dan per dag trainen en hoe lang duurt dat afbouwen?
moet ik dan nog meer cardio gaan doen om droog te worden?
en ga ik spiermassa verliezen?

Als je minder gaat trainen en minder zwaar ga je hoe dan ook spiermassa verliezen en als je droger wil worden lijkt me inderdaad aangewezen nog meer cardio te gaan doen, waardoor je dan wel misshien nog meer spiermassa zal verliezen.
 
Originally posted by David


Als je minder gaat trainen en minder zwaar ga je hoe dan ook spiermassa verliezen en als je droger wil worden lijkt me inderdaad aangewezen nog meer cardio te gaan doen, waardoor je dan wel misshien nog meer spiermassa zal verliezen.


hoe raad je dan aan hoe ik moet gaan trainen?
ik d8 zelf iets van:

maandag: borst - schouders- kuiten
dinsdag: fietsen
woensdag: rug - buik - squats
donderdag: fietsen
vrijdag: biceps - triceps - hamstrings
zondag: zwemmen of zo

zoiets had ik zelf in ged8ten ik hoop dat mensen mij raad kunne geven of zo
enne word ik daar door ook droger?
alvast bedankt
 
Hardlopen op een harde ondergrond is een zware belasting voor je knie en je onderrug. Ik zou dat vast laten vallen en kijken hoe je je schouders beter kan trainen.
 
Originally posted by berd



hoe raad je dan aan hoe ik moet gaan trainen?
ik d8 zelf iets van:

maandag: borst - schouders- kuiten
dinsdag: fietsen
woensdag: rug - buik - squats
donderdag: fietsen
vrijdag: biceps - triceps - hamstrings
zondag: zwemmen of zo

zoiets had ik zelf in ged8ten ik hoop dat mensen mij raad kunne geven of zo
enne word ik daar door ook droger?
alvast bedankt

Kan je doen, of dit misschien:

ma: borst-schouders voorkant/zijkant-triceps
di: cardio
wo: rug-schouders achterkant-biceps
do: cardio
vr: benen-buik
zo: cardio

Of hier droger van wordt zal toch vooral van je voedingsschemaafhangen.
 
Back
Naar boven