Fitness Seller

Stoppen met TRT

Bezoekers in dit topic

Markie13

Competitive Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
29 okt 2006
Berichten
2.917
Waardering
118
Lengte
1m82
Massa
99kg
Vetpercentage
15%
Goede dag gents girls,

Ik ben nu een jaar of 6 bezig met TRT. Elke 2 weken 250mg test. Jaren gaat het goed, maar de afgelopen jaar kreeg ik toch klachten. Ik werd moe, lusteloos etc etc. Dus ik naar de dokter. Bloedprikken en bam HB te hoog. Nu is deze als jaren wat aan de hoge kant maar nu echt te hoog. (dit komt door TRT)
Ook heb ik last van OSAS oftewel slaap apneu. Dus deze problemen kunnen verminderen als ik zou stoppen.

Nu wil ik gaan stoppen met TRT en wil graag wat expertise van de mensen die dit ook hebben gedaan? Ik denk dus aan HCG en/of HMG om mijn eigen test weer op gang te brengen. Ook kreeg ik een tip van iemand in mijn omgeving, om ook eens naar Triptorelin te gaan kijken en een hele kleine dosis voor een opstart boost te geven.

Dus hoe moet ik dit nu aanpakken?

Mijn excuses als ik topics heb gemist hierover, maar voor mijn belang is het nu belangrijker dat ik deze informatie centraal houd in mijn topic.

Alvast bedankt
 
Zou je niet eens kunnen proberen om 125mg EW te zetten?

250 e2w geeft volgens mij behoorlijk wat schommelingen.
 
Zou je niet eens kunnen proberen om 125mg EW te zetten?

250 e2w geeft volgens mij behoorlijk wat schommelingen.
Dat gaat zijn probleem van hematocriet en apneu niet oplossen. Dat verandert niet aan de zaak. Trouwens is test enanthaat gemaakt om 14 daags te injecteren. Dat werkt heel goed.
 
Laatst bewerkt:
Goede dag gents girls,

Ik ben nu een jaar of 6 bezig met TRT. Elke 2 weken 250mg test. Jaren gaat het goed, maar de afgelopen jaar kreeg ik toch klachten. Ik werd moe, lusteloos etc etc. Dus ik naar de dokter. Bloedprikken en bam HB te hoog. Nu is deze als jaren wat aan de hoge kant maar nu echt te hoog. (dit komt door TRT)
Ook heb ik last van OSAS oftewel slaap apneu. Dus deze problemen kunnen verminderen als ik zou stoppen.

Nu wil ik gaan stoppen met TRT en wil graag wat expertise van de mensen die dit ook hebben gedaan? Ik denk dus aan HCG en/of HMG om mijn eigen test weer op gang te brengen. Ook kreeg ik een tip van iemand in mijn omgeving, om ook eens naar Triptorelin te gaan kijken en een hele kleine dosis voor een opstart boost te geven.

Dus hoe moet ik dit nu aanpakken?

Mijn excuses als ik topics heb gemist hierover, maar voor mijn belang is het nu belangrijker dat ik deze informatie centraal houd in mijn topic.

Alvast bedankt
Waarom geen androgel? Dat kan wel veel veranderen omdat dit een gewoon dag -en nachtritme nabootst en je ook niet zo'n hoge testosteronwaarde krijgt dan met enanthaat. Hematocriet daalde wel een stuk toen ik gel gebruikte. Ik denk dat ik toen 46 had en met 125mg test enanthaat per week zat ik ergens aan 53 of 54. Je moet daar toch eens met je dokter over praten.
 
Goede dag gents girls,

Ik ben nu een jaar of 6 bezig met TRT. Elke 2 weken 250mg test. Jaren gaat het goed, maar de afgelopen jaar kreeg ik toch klachten. Ik werd moe, lusteloos etc etc. Dus ik naar de dokter. Bloedprikken en bam HB te hoog. Nu is deze als jaren wat aan de hoge kant maar nu echt te hoog. (dit komt door TRT)
Ook heb ik last van OSAS oftewel slaap apneu. Dus deze problemen kunnen verminderen als ik zou stoppen.

Nu wil ik gaan stoppen met TRT en wil graag wat expertise van de mensen die dit ook hebben gedaan? Ik denk dus aan HCG en/of HMG om mijn eigen test weer op gang te brengen. Ook kreeg ik een tip van iemand in mijn omgeving, om ook eens naar Triptorelin te gaan kijken en een hele kleine dosis voor een opstart boost te geven.

Dus hoe moet ik dit nu aanpakken?

Mijn excuses als ik topics heb gemist hierover, maar voor mijn belang is het nu belangrijker dat ik deze informatie centraal houd in mijn topic.

Alvast bedankt
Wat was je waarde en wat was de reden waarom je met TRT bent begonnen? Wat is tevens je testosteronwaarde? Ik vind je dosering fors voor TRT, en een lagere dosering brengt ook het hematocriet wat omlaag.

Dat gaat zijn probleem van hematocriet en apneu niet oplossen. Dat verandert niet aan de zaak. Trouwens is test enanthaat gemaakt om 14 daags te injecteren. Dat werkt heel goed.
Dat kan wel degelijk helpen, het duurt alleen lang (maanden) voordat het meetbaar het hematocriet verlaagt. Men denkt dat het juist de piekwaarden zijn na injecties die dit beïnvloeden, en het wordt daarom ook vooral gezien bij gebruik van korte esters, zie https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28526632.
 
Wat was je waarde en wat was de reden waarom je met TRT bent begonnen? Wat is tevens je testosteronwaarde? Ik vind je dosering fors voor TRT, en een lagere dosering brengt ook het hematocriet wat omlaag.
Ik was toen lekker aan het kuren en wilde toen niet off gaan. Nu met de klachten die ik nu heb wil ik graag terug naar normaal. Ook doe ik niet meer aan krachtsport en ben ik lekker aan het boksen. Ik weet zelf dat dit heeeeel lang kan duren voordat ik hersteld ben. Je heb het ook over dat de testwaarde voor een TRT hoog is, maar 1 keer in de 2 weken een prikje met test CYP waar minder dan 1ml zit is toch niet hoog?
 
Waarom geen androgel? Dat kan wel veel veranderen omdat dit een gewoon dag -en nachtritme nabootst en je ook niet zo'n hoge testosteronwaarde krijgt dan met enanthaat. Hematocriet daalde wel een stuk toen ik gel gebruikte. Ik denk dat ik toen 46 had en met 125mg test enanthaat per week zat ik ergens aan 53 of 54. Je moet daar toch eens met je dokter over praten.
Ik moet hier nog over praten met de dokter. Maar ik weet zeker dat ik vanaf moet. Zeker gezien dat mijn HB levels al jaren te hoog is. Nu dat ik weet dat mijn hoofd bijvoorbeeld al een jaar of tien rood is.

Ik had beter vooronderzoek moeten dan. Ik had mijzelf eerst moeten laten controleren. Ik weet het en dit zijn dan de consequenties. Ik ga sowieso off en wil dan herstellen, maar dan in the best way as possible.

Alvast bedankt
 
Wat was je waarde en wat was de reden waarom je met TRT bent begonnen? Wat is tevens je testosteronwaarde? Ik vind je dosering fors voor TRT, en een lagere dosering brengt ook het hematocriet wat omlaag.


Dat kan wel degelijk helpen, het duurt alleen lang (maanden) voordat het meetbaar het hematocriet verlaagt. Men denkt dat het juist de piekwaarden zijn na injecties die dit beïnvloeden, en het wordt daarom ook vooral gezien bij gebruik van korte esters, zie https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28526632.
Dan zou een lange ester zoals nebido ook kunnen helpen als ik het goed begrijp of de dosis verlagen naar 75-100mg per week. Ik lees nu ook dat hij een te lage waarde had door jarenlang gebruik en dan stel ik mij de vraag of het niet raadzaam zou zijn om met zijn dokter te bekijken of er niet kan geprobeerd worden om met HCG de boel weer op te starten.
 
Dosering een stuk verlagen en eigenlijk zou je nu gewoon stilaan moeten overstappen naar trt dokter. Doe daar eerlijk je verhaal en dan zie ik je zeker begeleiding krijgen om je waarden BINNEN de referentiewaarden te krijgen ipv er boven (hetgeen nu allicht het geval is). Herstel wordt heel moeilijk voor je, dus ik zou liever de stap zetten naar een trt dokter.

Niet om TS te bashen, maar voor mensen die onwetend meelezen: als je zelf gaat TRT'en doe dan elke 6 maand een bloedtest zodat je kan ingrijpen (dosering verhogen/verlagen) wanneer bepaalde waarden afwijken (cholesterol, hematocriet, testosteronwaarde zelf, ...). Met UG gear mag je niet het risico nemen om jaren aan een stuk op goed gevoel TRT te doen. De kwaliteit kan namelijk schommelen en door regelmatig een bloedtest te doen weet je of je de dosering moet verhogen of verlagen.
 
Ik moet hier nog over praten met de dokter. Maar ik weet zeker dat ik vanaf moet. Zeker gezien dat mijn HB levels al jaren te hoog is. Nu dat ik weet dat mijn hoofd bijvoorbeeld al een jaar of tien rood is.

Ik had beter vooronderzoek moeten dan. Ik had mijzelf eerst moeten laten controleren. Ik weet het en dit zijn dan de consequenties. Ik ga sowieso off en wil dan herstellen, maar dan in the best way as possible.

Alvast bedankt
Een rode kop? Heb je misschien ook een hoge bloeddruk? Apneu? Kan ook soms verholpen worden door te vermageren. Een gezonder leefstijl met veel beweging (elke dag een uur stappen doe al wonderen) zou deze problemen misschien ook al verhelpen.
 
Stoppen zou wel moeten kunnen, wel eerst weten wat je bloedwaardes precies zijn.
Ik ben zelf begin dit jaar na een aantal jaar trt of gegaan, even info vergaren van hoe en wat.
Ik ben zelf HCG gaan spuiten om te zorgen dat in eerste plaats er weer een signaal gegeven wordt
naar beneden, dit heb ik een week of 4 gedaan geloof ik.
Toen niks meer gebruikt.
En mag niet klagen, weinig terug val gemerkt, ja mijn gewicht werd minder.
Na drie maanden mijn bloed laten controleren via bloedwaarde test, want mijn huisarts
wilde weer eens niet mee werken?!Heel verhaal blahblah.

boedwaarden waren goed, test beter dan voorheen alleen nog aan de lage kant.
Maar verder goed gevoel, wel was shbg hoog, maar dat kon liggen aan het
feit dat ik al een tijd injecteerde.
Dus zou moeten dalen na een tijd.

Mijn ervaring ik weet niet of je er wat aan hebt maar goed.
 
Ik heb in een hyperfocus een hele periode veel van gelezen en opgezocht m.b.t. TRT. Een oplossing voor dit probleem is volgens sommigen, periodiek, (per kwartaal) Bloed doneren.
 
Een rode kop? Heb je misschien ook een hoge bloeddruk? Apneu? Kan ook soms verholpen worden door te vermageren. Een gezonder leefstijl met veel beweging (elke dag een uur stappen doe al wonderen) zou deze problemen misschien ook al verhelpen.

Een rood hoofd heb ik door hypertensie en rosacea. Waarschijnlijk heb ik dat ook door TRT.

Ook moet ik wat gewicht kwijt. Ik ben augustus 2017 gestopt met fitness, omdat ik wel te zwaar was en niet dik. Ik ben dus erachter gekomen dat te veel massa (spier of vet) niet aan mij is besteed. Dit veroorzaakte dat mijn apneu erger werd ondanks mijn MRA beugel.
Januarie ga ik met de fiets op en neer van huis naar werk. Totaal is dat een uur fietsen per dag dit met boksen erbij.
 
Stoppen zou wel moeten kunnen, wel eerst weten wat je bloedwaardes precies zijn.
Ik ben zelf begin dit jaar na een aantal jaar trt of gegaan, even info vergaren van hoe en wat.
Ik ben zelf HCG gaan spuiten om te zorgen dat in eerste plaats er weer een signaal gegeven wordt
naar beneden, dit heb ik een week of 4 gedaan geloof ik.
Toen niks meer gebruikt.
En mag niet klagen, weinig terug val gemerkt, ja mijn gewicht werd minder.
Na drie maanden mijn bloed laten controleren via bloedwaarde test, want mijn huisarts
wilde weer eens niet mee werken?!Heel verhaal blahblah.

boedwaarden waren goed, test beter dan voorheen alleen nog aan de lage kant.
Maar verder goed gevoel, wel was shbg hoog, maar dat kon liggen aan het
feit dat ik al een tijd injecteerde.
Dus zou moeten dalen na een tijd.

Mijn ervaring ik weet niet of je er wat aan hebt maar goed.

Hoe lang heb jij aan de TRT gezeten.
Hoeveel HCG heb jij gezet, 2x2500iu in de week?
Heb je ook clomid er naast gebruikt en zoja, hoeveel en hoelang?
Nolvadex ernaast gebruikt?
 
Stoppen zou wel moeten kunnen, wel eerst weten wat je bloedwaardes precies zijn.
Ik ben zelf begin dit jaar na een aantal jaar trt of gegaan, even info vergaren van hoe en wat.
Ik ben zelf HCG gaan spuiten om te zorgen dat in eerste plaats er weer een signaal gegeven wordt
naar beneden, dit heb ik een week of 4 gedaan geloof ik.
Toen niks meer gebruikt.
En mag niet klagen, weinig terug val gemerkt, ja mijn gewicht werd minder.
Na drie maanden mijn bloed laten controleren via bloedwaarde test, want mijn huisarts
wilde weer eens niet mee werken?!Heel verhaal blahblah.

boedwaarden waren goed, test beter dan voorheen alleen nog aan de lage kant.
Maar verder goed gevoel, wel was shbg hoog, maar dat kon liggen aan het
feit dat ik al een tijd injecteerde.
Dus zou moeten dalen na een tijd.

Mijn ervaring ik weet niet of je er wat aan hebt maar goed.

Wat maakte dat je stopte? En heeft TRT je iets gebracht?
 
Een rood hoofd heb ik door hypertensie en rosacea. Waarschijnlijk heb ik dat ook door TRT.

Ook moet ik wat gewicht kwijt. Ik ben augustus 2017 gestopt met fitness, omdat ik wel te zwaar was en niet dik. Ik ben dus erachter gekomen dat te veel massa (spier of vet) niet aan mij is besteed. Dit veroorzaakte dat mijn apneu erger werd ondanks mijn MRA beugel.
Januarie ga ik met de fiets op en neer van huis naar werk. Totaal is dat een uur fietsen per dag dit met boksen erbij.
Elke dag fietsen en vermageren zou je probleem van apneu al voor een deel kunnen oplossen. En voor je hypertensie zal het ook voordelig zijn.
 
Trt was nodig, geen luxe en doet al zeker geen wonderen.
Het is meer voor de good feeling, dat je beter in je vel zit.
De rede dat ik wilde stoppen, was om te kijken of alles plat bleef of eventueel nog enigszins opgang kon komen, met gevolgen voordien.

Wat ik had gedaan was ik meen 2 x in de week 1000iu en de weken daarna 2 x per week 500iu.
Ik was de twee laatste week van trt begonnen met injecteren en daarna door laten lopen.

Maar, dat wil niet zeggen dat het bij een ander ook werkt.
Zoals gezegd is, eerst je bloedwaardes bepalen.
 
Trt was nodig, geen luxe en doet al zeker geen wonderen.
Het is meer voor de good feeling, dat je beter in je vel zit.
De rede dat ik wilde stoppen, was om te kijken of alles plat bleef of eventueel nog enigszins opgang kon komen, met gevolgen voordien.

Wat ik had gedaan was ik meen 2 x in de week 1000iu en de weken daarna 2 x per week 500iu.
Ik was de twee laatste week van trt begonnen met injecteren en daarna door laten lopen.

Maar, dat wil niet zeggen dat het bij een ander ook werkt.
Zoals gezegd is, eerst je bloedwaardes bepalen.

Mooi dat je wilde stoppen en kijken wat er op gang kwam. Hoe is het nu? is het een aantoonbaar verschil in je gevoel? Ben benieuwd, want ik zit dus op de grens om door te zetten met TRT en mijn eigen test waarde is op de grens. Groet
 
Wat is bij jullie de voornaamste reden om te stoppen met TRT? Je zou zeggen dat je juist op een leeftijd komt waarbij je óf begint óf door zet.
 
Wat is bij jullie de voornaamste reden om te stoppen met TRT? Je zou zeggen dat je juist op een leeftijd komt waarbij je óf begint óf door zet.
Omdat je op die leeftijd ook denkt: Waarom zou ik verder doen met TRT als ik zonder TRT ook nog genoeg testosteron aanmaak. Als je dan ziet dat je na een paar maanden HGC toch weer normale waardes hebt en je ballen weer hun werk doen, waarom zou je dan nog testosteron nemen. Misschien dat ik binnen een paar jaren terug begin maar dan zal dat ook maar zijn in het geval dat het echt nodig is. Op een bepaalde leeftijd begin je ook anders te denken en wordt het de gezondheid die primeert. Wanneer je 30 of 40 bent, bekijk je dat anders dan wanneer je 60 bent.
 
Back
Naar boven