XXL Nutrition

Shocking News Storm op Pukkelpop (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik weet dat betaling niet vereist is, maar ik dacht dat je niet bekend was met het recht en dan is betaling een gemakkelijke indicator voor de contractsluiting te duiden.


Wat wil je nu trouwens duidelijk maken ? Als er imprevisiebedingen gestipuleerd zijn die geldig blijken en er een principiele onmogelijkheid is om het festival voort te zetten of de prestatie te zwaar is geworden in verhouding tot de kost, dan zijn ze nog steeds bevrijd (danzij het beding).

Consumenten genieten extra besherming, exoneratieclausule of niet. In Nederland is er een grijze en zwarte lijst waarvan nooit ten nadele van de consument zal worden afgeweken. Dan heb je de R en B, een taak voor de rechter om hier over te oordelen die zal niet alleen de Ren B toetsen, maar ook een niet limitatieve lijst van voorwaarden of het beding in deze situatie geldig is.

Ik zie hier trouwens geen principiële onmogelijkheid, andere locatie, artiesten waren beschikbaar enzovoort, dat is het risico voor de organisator. Zolang er geen sprake is van absolute onmogelijkheid zie ik geen reden waarom de geschadigden geen recht op een vergoeding of alternatief hebben.
 
In België is een soortgelijke lijst van toepassing, doch betekent dit niet dat consumenten altijd ten voordele zijn.

Met betrekking tot de principiële onmogelijkheid: het terrein was verwoest, het merendeel van de installaties waren kapot etc. Een andere locatie gaat ook zomaar niet omdat je daarvoor plaats nodig hebt, vergunningen, veiligheid. Dat krijg je nooit op korte termijn voor elkaar. Dit alles resultaat naar mijn inziens toch in de onmogelijkheid van uitvoering.

Het zou wel kunnen dat het slechts een tijdelijke onmogelijkheid betreft, maar een festival en al zijn artiesten die bij deze editie horen zijn na verloop van tijd misschien niet meer beschikbaar, waardoor men toch absoluut oordeelt.

Dit is trouwens mijn interpretatie. Vermits jij duidelijk jurist van opleiding bent, ga ik buiten mijn kennisgebied en is de kans groter dat jij gelijk hebt :p
 
Al was er een andere locatie en was er niets van de installaties onherstelbaar kapot, hoe wil jij dat hele festival even op een dagje tijd helemaal daar heropbouwen?
 
Back
Naar boven