MuscleMeat

Strafblad

Bezoekers in dit topic

Shadum

Dutch Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
704
Waardering
0
Als je in Nederland (of Belgie) supplementen besteld die in Nederland niet verkocht mogen worden (prohormonen e.d.) en de douane onderschept deze, kun je dan een strafblad krijgen ?
 
Volgens mij is 1 potje "verboden bezit". En dat is volgens mij een overtreding. Daar krijg je du geen strafblad voor. Als je je kofferbak vol hebt liggen als de douane er even in wil kijken is het "handel" en eventueel "smokkel". Dat zijn geen overtredingen maar misdrijven. Daar kan je wel een strafblad voor krijgen.

Maar ik weet niet wanneer je voor het laatst de grens over gegaan bent, maar ze controleren niet ze heel veel meer hoor ;)
 
Volgens mij word "eigen" gebruik (1 of 2 potjes) oogluikend toegestaan..
 
Nee, je mag het gewoon bestellen en voor eigen gebruik importeren. Bij de wet toegestaan. Een probleem is echter dat de douane over het algemeen echt klerelijers zijn. Als ze het weten zullen ze het terug sturen (ook al is het toegestaan), en volgende pakjes naar jou adres evengoed openen.
 
Wat elefino zegt, een strafblad kun je alleen krijgen voor een misdrijf. En zelfs dan moet je wel door een rechter veroordeeld worden trouwens. Ik zou me geen zorgen maken wat dat punt betreft.
 
Originally posted by Joetje
Wat elefino zegt, een strafblad kun je alleen krijgen voor een misdrijf. En zelfs dan moet je wel door een rechter veroordeeld worden trouwens. Ik zou me geen zorgen maken wat dat punt betreft.

Precies, als je die potjes nou gaat gebruiken om er iemand mee kapot te gooien dan word het wel wat anders:D
 
De delftse potten moord ?
 
Back
Naar boven