XXL Nutrition

Straffen - welke zwaarte. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Smalluser

Advanced Bodybuilder
20 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
1.092
Waardering
7
Als vervolg op normen en waarden ;

Hoe denken jullie hier over straffen ?
Net zoals bv zo'n ventje die in Venlo de ander het leven uit schopt.
Wat voor straf vinden jullie nou terecht ?

1] De doodstraf.
2] 20 jaar opsluiten.
3] Levenslang opsluiten.

En als je voor dit geval tegen de doodstraf bent, bent je er dan in alle gevallen tegen of zijn er gevallen dat je zegt, die verdient echt de doodstraf.

Groet Smalluser
 
hmz moeilijk... doodstraf is wel erg Amerikaans, maar levenslang op kosten van de staat leven is ook niet goed.

Ik ga voor een 4 de optie: Levenslange dwangarbeid zodanig dat ze de staat geen geld kosten maar opbrengen.
In Amerika is er ook zoiets, 'de chain-gang' geloof ik dat het noemt, gevangenen hangen dan aan een ketting en moeten openbaar klusjes opknappen.

Snel wat opgezocht: [Link niet meer beschikbaar]
 
levenslang, in een gevangenis met 20 mannen en 10 bedden. Allemaal homo's, zodat ie elke dag minstens 40x in z'n reet wordt genomen. Als dat geen optie is...dan de doodstraf, uitgevoerd door de familie leden van het slachtoffer. Zij mogen dan tevens bepalen hoe de l*l aan z'n eind moet komen. :D
Ook de wat oudere straffen zijn wel leuk, schandpalen, duimschroeven ed...
 
Deze mensen kun je goed gebruiken in deze maataschappij. Gewoon gebruiken om chemische proeven op te doen.
 
Werkstraffen.. Op die manier verdienen ze zich nog enigzins terug. Laat ze gedwongen werken, weigeren ze dat dan opsluiten in een hok van 2 bij 2 met alleen een matras.. Eens kijken hoe lang het duurt voor ze willen werken en dan krijgen ze een iets luxere kamer.. Maar ik vind TV, video, sigaretten, enz. dat mogen ze afschaffen, je zit er niet voor je lol, kom..

Doodstraf is lastig en kan wel, maar alleen als je 100% zeker weet dat iemand iets gedaan heeft en dat weet je nooit zeker, dus is het geen optie..
 
Originally posted by Jack
Deze mensen kun je goed gebruiken in deze maataschappij. Gewoon gebruiken om chemische proeven op te doen.
Ja lekker is dat. Dus als je pech hebt, mep je iemand dood vanwege noodweer-exces (let wel: ik denk NIET dat dat hier het geval is, maar het is mogelijk in een ander geval), je treft een rechter die je niet gelooft en het volgende wat je weet is dat er bestrijdingsmiddelen in je eten gestopt worden. Ik werk bij het beslissend orgaan m.b.t. bestrijdingsmiddelen, krijg eigenlijk al de kots van dierproeven, en dan dit? ??? Laten we hopen dat je dit niet serieus bedoelde :( (ik krijg er zo'n ge-mengelde gevoelens van, als je begrijpt wat ik bedoel ...)
 
[1]. Doodstraf, absoluut niet, net weer op het nieuws Amerikaan na 20 jaar vrij, uit DNA test blijkt dat ie onmogelijk de verkrachter/moordenaar kon zijn.......deze man is nog vrij gekomen anderen hebben wellicht minder 'mazzel' gehad.
Als de kans bestaat dat je met je rechtssysteem mensen onschuldig om het leven brengt, dus vermoord, vind ik het onacceptabel om deze strafmaat in stand te houden.

[2]. 20 jaar vind ik een goede tijd voor de zware misdaden, mits ze onder behandeling worden genomen en succesvol 'heropgevoed'worden.

[3]. Nee, kost teveel geld heeft geen nut.....hebben we straks bejaarden in de lik zitten die allemaal verzorgt moeten worden (nog meer verzorging dan die gasten nu al krijgen).


Ps. Bij de echte extreme misdaden ala Marc D. stel ik voor dat ze na 20 jaar zitten een chip ingeplant krijgen zodat ze altijd opgespoort kunnen worden, en elke 3 maanden op bezoek voor een evaluatie/controle.
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by soulreaver
Werkstraffen.. Op die manier verdienen ze zich nog enigzins terug. Laat ze gedwongen werken, weigeren ze dat dan opsluiten in een hok van 2 bij 2 met alleen een matras.. Eens kijken hoe lang het duurt voor ze willen werken en dan krijgen ze een iets luxere kamer.. Maar ik vind TV, video, sigaretten, enz. dat mogen ze afschaffen, je zit er niet voor je lol, kom..

Doodstraf is lastig en kan wel, maar alleen als je 100% zeker weet dat iemand iets gedaan heeft en dat weet je nooit zeker, dus is het geen optie..
Eens, zowel w.b. doodstraf als die werkstraffen.

Levenslang is een goeie optie, omdat het misdadigers van de straat houdt (bijv. met die vent die 3 hoertjes gewurgd heeft), maar het kost veel ... Mogen ze best voor werken. Maar mishandeling, gebruiken als proefkonijnen etc. dus NIET, dan ben je net zo erg, of erger, bezig als die gasten :finger:

Alleen, in sommige gevallen zoals met die Amerikaanse sluipschutter, is het wel 99,9999% zeker dat die de dader is (of zijn, in dit geval) en is in mijn ogen doodstraf wel toegestaan. Ik ben dan ook blij dat ze die gasten aan een staat hebben uitgeleverd waar doodstraf mogelijk is en ook daadwerkelijk uitgevoerd wordt.
 
Originally posted by wateengedoe2

Eens, zowel w.b. doodstraf als die werkstraffen.

Levenslang is een goeie optie, omdat het misdadigers van de straat houdt (bijv. met die vent die 3 hoertjes gewurgd heeft), maar het kost veel ... Mogen ze best voor werken. Maar mishandeling, gebruiken als proefkonijnen etc. dus NIET, dan ben je net zo erg, of erger, bezig als die gasten :finger:

Alleen, in sommige gevallen zoals met die Amerikaanse sluipschutter, is het wel 99,9999% zeker dat die de dader is (of zijn, in dit geval) en is in mijn ogen doodstraf wel toegestaan. Ik ben dan ook blij dat ze die gasten aan een staat hebben uitgeleverd waar doodstraf mogelijk is en ook daadwerkelijk uitgevoerd wordt.

Maar om iemand dan 8 jaar lang in een hok op te sluiten en te laten wachten tot die doodgemaakt wordt?? nee, dat vind ik onzin, dan ook binnen een jaar uitvoeren de straf en ik blijf het lastig vinden.. stel dat ze erachter komen dat ie het toch niet was, zaak putten bv., dan is ie wel dood?? en wie bepaald dat het 99,99 % zeker is?? blijft lastig..
 
Ja, het is en blijft een probleem om ECHT zeker te weten dat zo iemand het gedaan heeft. Zelfs een bekentenis zegt niet alles, omdat die onder dwang afgelegd kan zijn. Bij wijze van was het een hoge blanke militair, en hebben ze een zwarte man uit het leger/van de straat geplukt die ze dwingen om te zeggen dat ie het gedaan heeft. Ik zeg niet dat dat nu gebeurd is, alleen dat ik de FBI tot zoiets in staat zie.

En nog 8 jaar wachten .. ja daar komt het vaak op neer :( (waarom, dat snap ik ook niet, capaciteitsproblemen hebben ze toch echt niet). Of wat dacht je van die Iraanse professor, die naast de doodstraf nog x zweepslagen en y jaar gevangenisstraf krijgt ??? (dat nog los van het feit dat ik de reden waarom ie ter dood veroordeeld is, helemaal belachelijk vind)
 
Iraanse Professor

Hi WEG

dat van die Iraanse Professor is een publiciteit stunt van de fundamentalisten die een voorbeeld willen stellen aan iedereen die een beetje richting de progressieven gaat... Stelletje h*fters..... If i could get my hands on them .... :mad:
Xerxes
 
Aah verschillende meningen alom das mooi daar valt over te debatteren !

Over de doodstraf waar over het algemeen toch een grote groep tegen is denk ik het volgende.

Stel een moordlustige pedofiel (Alias Marc D.) geeft openlijk toe dat hij idd. de dader is van de misdaden waarvoor hij is aangeklaagd. En dan heb je er ook nog bij die op het moment van berechten al aangeven : "ik kan er niks aan doen ik moet moorden".

Kan je die mensen met opsluiting en begeleiding weer "in orde" krijgen ? Ik denk van niet.

M.a.w. een 100% bekentenis zonder dwang, al is dat weer moeilijk na te gaan, is m.i. een duidelijk geval voor de "doodstraf".

Let wel doodstraf door getuigenverklaring en overgeleverd worden aan een jury ben ik absoluut tegen.

Groet Smalluser :thumb:
 
Ik zag eens een documentaire over die strafkampen in Amerika. Daar wordt je de eerste weken helemaal kapotgemaakt dmv afbekken, schreeuwen, slaan, kleineren. De grootste beren vielen als kleine huilende kinderen op de grond. Daarna werden ze opnieuw opgevoed, met manieren en normen en waarden.

90% van de deliquenten komen daarna niet meer in aanraking met justitie. (cijfers uiterst onbetrouwbaar, we hebben het hier wel over amerika ;))

misschien een oplossing voor hier?
 
Originally posted by Jordees
Ik zag eens een documentaire over die strafkampen in Amerika. Daar wordt je de eerste weken helemaal kapotgemaakt dmv afbekken, schreeuwen, slaan, kleineren. De grootste beren vielen als kleine huilende kinderen op de grond. Daarna werden ze opnieuw opgevoed, met manieren en normen en waarden.

90% van de deliquenten komen daarna niet meer in aanraking met justitie. (cijfers uiterst onbetrouwbaar, we hebben het hier wel over amerika ;))

misschien een oplossing voor hier?
In Denemarken hebben ze wat softere 'heropvoedingskampen', die beter bij de West-Europese situatie passen, en die schijnen toch ook een goed resultaat te leveren. Veel beter iig dan gewoon maar opsluiten, en ze laten doen wat ze willen (drugs handelen, gewoon nog met hun vriendjes buiten de lik bellen etc.). Ik vind dat zoiets gecombineerd moet worden met nuttig werk, zodat ze in ieder geval een deel van hun straf zelf betalen. Maar zoals gezegd, ben ik tegen mishandeling (zowel psychisch als lichamelijk) in de nor.
 
Blijf bij mijn standpunt, ook wat Jordees aanhaalt werkt.
Heropvoeden en nuttig maken voor de maatschappij ipv ze als parasieten te laten leven.
 
Originally posted by man_of_magic
[1].
[2]. 20 jaar vind ik een goede tijd voor de zware misdaden, mits ze onder behandeling worden genomen en succesvol 'heropgevoed'worden.


Haha, dan meen je niet....die gasten worden echt niet meer beter hoor!! :finger:
 
Originally posted by Robin



Haha, dan meen je niet....die gasten worden echt niet meer beter hoor!! :finger:
Sommigen wel, sommigen (zoals die vent die 3 Groningse hoertjes heeft vermoord) niet, Robin. Het lullige is alleen dat je niet uit wilt vinden of ze beter worden .. Weer 1 of meerdere onschuldigen vermoord!
 
Niet met je eens Robin, dat jochie die met die sniper in de VS is opgepakt kan nog gered worden. Als je 60 bent en gaat aan het moorden slaan dan is de kans klein dat je nog kan veranderen......maar hoe jonger, hoe groter de kans om deze mensen te 'redden'.

Heeft iemand die reportage op Ned 2. gezien over die kind soldaten ? Allemaal 'moordenaars'......moeten deze kinderen allemaal levenslang de lik in gaan of erger ?

Komen we weer aan op het punt in hoeverre je schuldig bent aan je eigen daden......is geen zwart/wit verhaal dus elke situatie is natuurlijk weer anders. Feit blijft dat je grotendeels een product bent van je omgeving, gelukkig wordt daar rekening mee gehouden in de rechtsspraak (alleen houden ze er in Nederland iets te veel rekening mee af en toe).

Ik ben voor strengere straffen, maar ook voor effectievere en efficientere sraffen. Levenslang is niet effectief en niet efficient.


Dus ik ben een groot voorstander voor het 'productief' gevangenschap, maw werken voor de kost !!!
 
Originally posted by man_of_magic
Niet met je eens Robin, dat jochie die met die sniper in de VS is opgepakt kan nog gered worden. Als je 60 bent en gaat aan het moorden slaan dan is de kans klein dat je nog kan veranderen......maar hoe jonger, hoe groter de kans om deze mensen te 'redden'.

Heeft iemand die reportage op Ned 2. gezien over die kind soldaten ? Allemaal 'moordenaars'......moeten deze kinderen allemaal levenslang de lik in gaan of erger ?

Komen we weer aan op het punt in hoeverre je schuldig bent aan je eigen daden......is geen zwart/wit verhaal dus elke situatie is natuurlijk weer anders. Feit blijft dat je grotendeels een product bent van je omgeving, gelukkig wordt daar rekening mee gehouden in de rechtsspraak (alleen houden ze er in Nederland iets te veel rekening mee af en toe).

Ik ben voor strengere straffen, maar ook voor effectievere en efficientere sraffen. Levenslang is niet effectief en niet efficient.


Dus ik ben een groot voorstander voor het 'productief' gevangenschap, maw werken voor de kost !!!

Niks aan toe te voegen :)
 
Back
Naar boven