AndroidHealthClinic

strak buikje? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by Elmar


Ik doe 30 min cardio NA direct NA mijn krachttraining.
Ben aan het cutten. Hoezo zou ik dit nie moeten doen?
Ik ben er ook geen voorstander van, je stimuleerd spierafbraak op die manier.
 
Originally posted by admin


Ik weet niet wat het er precies mee te maken heeft, maar ook bij lage intensiteit verbrand je meer glycogeen in verhouding tot vet wanneer er meer glucose aanwezig is.

Dit is gewoon een verkeerde uitspraak hoe je het keert of draait.

Vet bevat meer calorieën en dus zal vet als hoofd energiebron aangesproken worden op momenten dat je aerobisch traint.

Nee dit was een reactie op Robin. Ik bedoelde het volgende: Hoe meer glucose er is, des te minder vet je zult verbranden in verhouding. Dus in verhouding verbrand je, wanneer er veel glycogeen aanwezig is, ook minder vet tijdens lage intensiteit. Bij minder glycogeen zou je in verhouding meer vet verbranden tijdens lage intensiteit dan wanneer er veel glycogeen aanwezig is. Dus m.a.w. je verbrandt hoe dan ook meer glucose wanneer er meer glycogeen aanwezig is.
 
Originally posted by admin

Ik ben er ook geen voorstander van, je stimuleerd spierafbraak op die manier.

Maar toch ook vet?

Tegen spierafbraak heb ik gewoon een schema met lekker veel eiwit en minder khd.
 
Originally posted by Elmar


Maar toch ook vet?

Tegen spierafbraak heb ik gewoon een schema met lekker veel eiwit en minder khd.
Een dieet moet je zo ideaal mogelijk maken, want spiermassa verliezen is een slechte zaak.
Dit vang je niet met voeding op want je zit juist in een calorisch tekort. Daarom moet je zeker na de krachttraining geen extra catabole processen stimuleren. (Cortisol afgifte bij tekort aan glucose)
 
Originally posted by admin

Een dieet moet je zo ideaal mogelijk maken, want spiermassa verliezen is een slechte zaak.
Dit vang je niet met voeding op want je zit juist in een calorisch tekort. Daarom moet je zeker na de krachttraining geen extra catabole processen stimuleren. (Cortisol afgifte bij tekort aan glucose)

Wanneer zou ik dan moeten cardio-en? aparte dagen?
 
Of gewoon op dezelfde dag maar een ander tijdstip..
 
Originally posted by admin
Of gewoon op dezelfde dag maar een ander tijdstip..

Gewoon Na avond eten ofzo
of bedoel je specifieker 's middags (als ik niet kan) :D
 
Vóór avondeten lijkt me beter...
 
Originally posted by admin
Vóór avondeten lijkt me beter...

hmm tja word moeilijk dan maar gewoon hele weekend hardlopen :D
 
OF smorgens vroeger opstaan en biken!!!!!! IDEAAL!!!

Luca
 
Hoi Sneesie ik ben Espi en ben alweer een tijd niet geweest omdat ik nu even in de steets ben.
Maar goed, volgens mij kon je alleen door een dieet van een buik afkomen. Minder cal eten dan verbranden (ofwel door meer sport of door meer eten). Maar je weegt al niet veel, dus je gewicht is prima. Dus dan betekent het gewoon dat je je buikspieren wat geprononceerder wild laten uitkomen.
Ik weet niet hoe het met anderen is hier, maar ik heb een beetje een schurfthekel aan specifieke buikspieroefeningen. De enige die ik wel aardig vind, is de abdominal machine waar je veel tegengewicht kunt gebruiken of de heel gemene incline bench en Roman chair.
Echter, ik merk dat bepaalde oefeningen veel meer spanning op mijn buikspieren zetten, dan die specifieke 'lulletje rozenwater' oefeningen . Dan heb ik het met name over de deadlift maar vooral de front squat (zit nu even niet meer in mijn repertoire omdat ik nog maar 3x per week oefen) trekt je buikspier over de lengte bijna in 2-en.

Groetjes

Espi
 
En op de oeverloze discussie over cardio voor/na ontbijt etc. Ik houd er helemaal niet meer van om niet te eten voor het fietsen, maar heb dat zeer lang wel gedaan. ben er niet magerder van geworden.
Ook is het onzin dat cardio niet intensief zou kunnen zijn. Voor spinning heb ik de KH veel harder nodig bij mijn ketodieet dan bij KT. Maar nu gebruik ik ze bij allebei.
Vroeg in de ochtend cardio (wel na ontbijt) is het best odmat je kacheltje harder brandt na inspanning en hoe meer je je hebt ingespand (DUS wel hoge intensiteit) des te langer blijf je nazweten/puffen en des te meer extra vet verbrand je erna. De oefening zelf kan best kort zijn, maar niet korter dan 15 min denk ik. Idealiter tussen 20 en 30 min.

Maar dit ging toch over buikjes? Niet over afvallen?
 
Back
Naar boven