XXL Nutrition

strakke borstspieren

Bezoekers in dit topic

janveeen

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
22 feb 2003
Berichten
128
Waardering
1
hoe zorgen jullie ervoor dat je borstspieren mooi horizontaal blijft gespannen en niet wat naar beneden zakt?
 
Door ze aan te spannen.. Alle spieren die groot zijn zullen als ze ontspannen zijn met de zwaarte kracht mee gaan.
Vaak is het zo dat mensen een spanning op hun spieren hebben staan omdat ze bijv niet stretchen. dan lijkt het alsof ze strak staan..
Maar geef ze een ontspannende massage en laat ze stretchen en ze hangen net zo erg als die van je moeder. ;)
 
lol@Champ

Die van mij gaan lekker op en neer als ik de trap af ren. :D bounce, bounce, bounce
 
axestream zei:
lol@Champ

Die van mij gaan lekker op en neer als ik de trap af ren. :D bounce, bounce, bounce

hehehe

baywatchen!

:D


maareuh als de bovenkant van je borst goed ontwikkeld is dan lijkt het minder dat ze hangen.
 
Ik volg dit niet helemaal. Hangen? Ok als ik ga rennen dan bewegen ze wel maar voor de rest zitten ze gewoon op hun plaats zoals de andere spieren
 
het zal wel inderdaad door de ontspannen situatie zijn; maar al je kuurt dan blijven je spieren allemaal een tijd mooi strak en gespannen, maar dit valt na enkele weken in het niet! Iedereen bedankt voor de info!
 
Of omdat je te weinig bovenborst hebt waardoor het lijkt alsof je borstspieren hangen....
 
onderkant borst trainen lijkt het net ofdat dat je je borst verder van je lichaam afstaat achteroverhelend bankdrukken drummebdrukken flyes lijkt je borst gelijk een stuk minder te hangen
 
Kan toch niet? aparte delen trainen van borst..
Of wel boven/onderkant, maar geen binnenkant :S
 
WEL boven en onderkant, dat zijn twee verschillende spieren die samen de borstspier vormen....
 
Volgends mij zijn het geen verschillende spieren, borst is 1 spier d8 ik... Door incline te bank/dumbbell drukken,flyes te doen leg je alleen de nadruk op bovenkant.(correct me if i'm wrong)
 
Nope. Pectoralis Major en Pectoralis Minor. Als je je borst aanspant en niet supervet bent kan je het ook duidelijk zien.
 
als je het niet gelooft gewoon een x proberen wedden dat je achteroverhelend dumbbell drukken supergoed kunt voelen op een andere manier dan normaal bankdrukken. als je niet zon speciaal bankje er voor hebt in je sportschool kun je het ook op zon buikspierbankje doen die schuin achterover staat kun je vaak je benen ook achter klemmen.
maar doe het niet te vaak 1x in de 2 week ofzo echt superveel massa zul je er niet meer winnen maar het lijkt wel een stuk mooier
 
Pec major is 1 spier !

Maar doordat de origio over een lang bereik loopt (sleutelbeen/borst-rib/rib) kan je door de hellingshoek van de bewegingsbaan te veranderen het accent verschuiven van de vezelbanen die je gebruikt (ja Spike ig geloof nog steeds in het decline/plat/incline verhaal :) )
 
Pectoralis major pars claviculair, pars sternalis en pars abdominalis. Even ter aanvulling 3XL :P

Enne decline banken.....Linke soep (Is goed voor de druk op je hoofd :splat: )

Geen enkele fabrikant van medische trainingsapparatuur maakt decline bankjes...Geeft al aan dat het medisch gezien onverantwoord is.
 
Back
Naar boven