AndroidHealthClinic

Strakke kuiten

  • Topic starter dnkz
  • Startdatum
  • Reacties 12
  • Weergaven 1K
  • Volgers 10

Bezoekers in dit topic

dnkz

Cool Novice
Lid geworden
5 okt 2017
Berichten
68
Waardering
88
Lengte
1m86
Goedenmiddag mensen,

Probeer laatste tijd meer cardio te doen en dan vooral hardlopen, alleen heb ik soms als ik dan net begin met lopen dat me kuiten echt onwijs strak gaan staan en dat me enkels ook beetje stijf worden. Soms stop ik er dan mee omdat het dan niet lekker aanvoelt. Iemand die dit ook weleens gehad heeft?
 
Goedenmiddag mensen,

Probeer laatste tijd meer cardio te doen en dan vooral hardlopen, alleen heb ik soms als ik dan net begin met lopen dat me kuiten echt onwijs strak gaan staan en dat me enkels ook beetje stijf worden. Soms stop ik er dan mee omdat het dan niet lekker aanvoelt. Iemand die dit ook weleens gehad heeft?
Stretchen
Goed warm lopen
Goede schoenen
 
  • Like
Waarderingen: dnkz
Als je geen cardio doet krijg je ook geen last
D3655A5D-7C70-4396-865C-5729338A26E2.jpeg
 
onwijs strak gaan staan

Soms stop ik er dan mee omdat het dan niet lekker aanvoelt
Is al wel weer eventjes geleden helaas...
Nee maar OT, gewoon even wat BW standing calf raises voor je gaat lopen? Denk dat dat al wel helpt
 
Hoe ziet je warming up er uit.
Het klinkt als of je te snel te hard gaat. En je cooling down?
 
Hoe ziet je warming up er uit.
Het klinkt als of je te snel te hard gaat. En je cooling down?
Ga eerst altijd even paar minuten lopen, en dan strek ik vaak me kuiten en dan daarna rennen. Soms nergens last van maar laatste keer wel..
 
Ga eerst altijd even paar minuten lopen, en dan strek ik vaak me kuiten en dan daarna rennen. Soms nergens last van maar laatste keer wel..
Kan ook nog door de kou komen dan. Of even extra dag rust proberen en kijken hoe het dan gaat.
 
Ik heb dat vaak met mijn kaken, kauwgom helpt wel
 
Bij bodybuilding gaat het om massa bouwen, hierdoor worden je spiervezels erg kort. Bij cardio, en dan vooral bij hardlopen, heb je juist lange spiervezels nodig.
Doordat je vezels zo kort zijn en je ze nu voor iets gaat gebruiken wat ze niet gewend zijn, komen ze onder veel spanning te staan.
Net als met gewichten, zou je hardlopen het liefst willen opbouwen.
Begin met het rekken van je onderbenen, achterkant en voorkant.
Bouw je intensiteit langzaam op; wandelen, joggen, hardlopen.
Wanneer je echt veel last hebt en ook bultvorming op je scheenbenen zou dit een indicatie kunnen zijn van shin splint, je kunt er dan voor kiezen om via de arts een drukmeting te laten doen.
Maar voor nu, download een loop app, begin bij de basis en ga in kleine stapjes intensiteit omhoog.

Uiteraard, zoals hierboven al aangegeven, is goed schoeisel een no brainer.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven