Fitness Seller

Strakker/mooier lijf door Bodypump

Bezoekers in dit topic

MPorsinck

Novice
Lid geworden
11 jan 2017
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
62kg
Hallo allemaal,

Mijn naam is Marit, ik ben altijd wel sportief geweest. Eerst hiphop daarna al snel met een maatje naar de basicfit.

Merkte uiteindelijk dat dat niet voor mij werkte. Alleen trainen is niet voor mij weg gelegd. Ik doe sinds november vorig jaar aan Bodypump bij mijn lokale sportschool.
Hier heb ik altijd 2-3 dagen dikke spierpijn van.

Momenteel train ik 1 dag pw, dit wil ik uiteindelijk uitbreiden naar 3 dagen pw.

k ben 1,75 en weeg 62 kg, per dag zorg ik dat ik rond de 93 gr eiwit binnen krijg zodat m'n spieren zich kunnen herstellen en klaar zijn voor de volgende training.

Dat terzijde allemaal, heeft iemand nog tips? Ik ben namelijk zelf begonnen puur door het een en ander op internet te zoeken voornamelijk op dit forum waar ik best veel aan heb gehad so far.

Alvast bedankt
 
Is het geen optie voor je om bijv 1x bodypump te doen en 2x per week krachttraining?
Lijkt me dat je iets meer baat hebt daarbij aangezien bodypump allemaal zo hoog in herhalingen is.
Aantal gr. eiwit lijkt me goed. Ook je koolhydraten en vetten niet vergeten.
 
Tsja, wat is voor jou de definitie van een strak lijf? Als je gewoon slank bedoelt, dan kan dat door een goed voedingsschema en wat cardio (bodypump is cardio geen krachttraining) prima. Wil je meer (spiergroei/definitie) zul je toch ook echt krachttraining moeten doen.
 
Tsja, wat is voor jou de definitie van een strak lijf? Als je gewoon slank bedoelt, dan kan dat door een goed voedingsschema en wat cardio (bodypump is cardio geen krachttraining) prima. Wil je meer (spiergroei/definitie) zul je toch ook echt krachttraining moeten doen.

Ik wil voornamelijk overal gewoon het vetpercentage kwijt, heupen bovenbenen etc. Daarbij wil ik dat mijn buik mooie lijnen vertoont en een mooiere/rondere kont is ook een pre. (Dit is voornamelijk squats en de bijbehorende variaties neem ik aan). Stom gezegd maar het beeld is het standaard "fitgirl" lichaam.

Om terug te komen op bodypump als cardio, is dit zo? Want ik kan namelijk door het squatten etc van die les de 2 dagen erna amper lopen. Ik dacht dus dat dit wel aardige impact had op mijn benen.

Bedankt voor de reacties!
Super fijn al die tips!
 
Ik wil voornamelijk overal gewoon het vetpercentage kwijt, heupen bovenbenen etc. Daarbij wil ik dat mijn buik mooie lijnen vertoont en een mooiere/rondere kont is ook een pre. (Dit is voornamelijk squats en de bijbehorende variaties neem ik aan). Stom gezegd maar het beeld is het standaard "fitgirl" lichaam.

Om terug te komen op bodypump als cardio, is dit zo? Want ik kan namelijk door het squatten etc van die les de 2 dagen erna amper lopen. Ik dacht dus dat dit wel aardige impact had op mijn benen.

Bedankt voor de reacties!
Super fijn al die tips!
Je kan bodypump inderdaad meer als cardio beschouwen. Je moet op een gegeven moment zwaarder gaan trainen met gewichten, aangezien je lichaam niet (meer) wordt gestimuleerd tot groei met enkel bodypump. De standaard ''fitgirl'' heeft haar huidig fysiek niet verdiend met bodypump, maar door krachttraining. Kan er helaas niets anders van maken.
 
Je kan bodypump inderdaad meer als cardio beschouwen. Je moet op een gegeven zwaarder gaan trainen met gewichten, aangezien je lichaam niet (meer) wordt gestimuleerd tot groei met enkel bodypump. De standaard ''fitgirl'' heeft haar huidig fysiek niet verdiend met bodypump, maar door krachttraining. Kan er helaas niets anders van maken.

Bedankt voor je reactie!
Dan doe ik Bodypump tot het voor mij niet meer genoeg bied qua gewicht, en ga ik dan over op krachttraining.
 
Bedankt voor je reactie!
Dan doe ik Bodypump tot het voor mij niet meer genoeg bied qua gewicht, en ga ik dan over op krachttraining.
Doe vooral iets wat je leuk vindt en daardoor vanzelfsprekend vol kan houden. Succes!
 
Ik wil voornamelijk overal gewoon het vetpercentage kwijt, heupen bovenbenen etc. Daarbij wil ik dat mijn buik mooie lijnen vertoont en een mooiere/rondere kont is ook een pre. (Dit is voornamelijk squats en de bijbehorende variaties neem ik aan). Stom gezegd maar het beeld is het standaard "fitgirl" lichaam.

Om terug te komen op bodypump als cardio, is dit zo? Want ik kan namelijk door het squatten etc van die les de 2 dagen erna amper lopen. Ik dacht dus dat dit wel aardige impact had op mijn benen.

Bedankt voor de reacties!
Super fijn al die tips!
Als je een halve marathon loopt heb je die spierpijn ook, is hardlopen goed voor je fitgirl lichaam? Nee dus. Ronde billen -> zwaar trainen met squats maar vooral ook glute bridges etc. Nadeel is dus dat je gewoon krachttrainen niet leuk vind? Dan doe je toch lekker de bodypump, zorgt dat je dieet goed is opgezet om je vet% omlaag te brengen en doe je voorlopig naast de bodypump alleen wat gerichte krachtoefeningen zoals glute bridges en wat ab werk?
 
Als je een halve marathon loopt heb je die spierpijn ook, is hardlopen goed voor je fitgirl lichaam? Nee dus. Ronde billen -> zwaar trainen met squats maar vooral ook glute bridges etc. Nadeel is dus dat je gewoon krachttrainen niet leuk vind? Dan doe je toch lekker de bodypump, zorgt dat je dieet goed is opgezet om je vet% omlaag te brengen en doe je voorlopig naast de bodypump alleen wat gerichte krachtoefeningen zoals glute bridges en wat ab werk?

Dat is een mooi plan, want Bodypump vindt ik echt heerlijk om te doen. Tijdens de les doen we best veel ab werk, dat scheelt ook weer, die glute bridges kunnen er heus nog wel bij.
Enorm bedankt DieNase!
 
Laatst bewerkt:
Dat is een mooi plan, want Bodypump vindt ik echt heerlijk om te doen. Tijdens de les doen we best veel ab werk, dat scheelt ook weer, die glute bridges kunnen er heus nog wel bij.
Enorm bedankt DieNase!
Graag gedaan hoor. Mijn vriendin en ik doen aan gewichtheffen, ook niet de beste massa bouwer, maar een super sport. Dus daarnaast doen we wat extra oefeningen om wat accenten te leggen. Zag wel wat vergelijking met jouw dilemma. Succes!
 
Ik denk dat cross Fit wel wat voor je zou kunnen zijn.
 
Ik denk dat cross Fit wel wat voor je zou kunnen zijn.

Dit ook, maar wilde dit niet aanraden vanwege het sektegevoel en de algemene onkunde van personeel in de crossfitwereld.
 
Dit ook, maar wilde dit niet aanraden vanwege het sektegevoel en de algemene onkunde van personeel in de crossfitwereld.

Zijn zat goede scholen, slechte vallen alleen meer op en maken meer indruk.
 
Zijn zat goede scholen, slechte vallen alleen meer op en maken meer indruk.

ben ik met je eens maar ervan uitgaande dat OP een gemiddeld individu is heeft ze niet het gereedschap om de goede van de slechte te onderscheiden
 
Ik ben geen crossfitter en het interesseert me verder ook niet maar denk je niet dat je zo ook duizenden filmpjes over krachttraining kunt vinden?
 
Als je een, bepaald doel voor ogen hebt moet je soms dingen doen die je niet graag wil. Of je zal je doelen moeten aanpassen/afzwakken.
 
itmOMiI.gif

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Back
Naar boven