AndroidHealthClinic

Straps go of no go (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

marahadje

Novice
Lid geworden
7 sep 2011
Berichten
29
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
100kg
Vetpercentage
22%
Naast mijn squat vraag nog eentje over het Deadliften. Ook hier in augustus mee begonnen maar daarvoor überhaupt nooit gedaan. En dan vind ik 1x160 na 4 maanden wel een erg relaxt resultaat. Maar ik kamp nu wel met het probleem dat ik het gewicht niet meer kan vasthouden. Die ene rep gaat nog net maar mijn grip verdwijnt compleet.

Sinds 2 weken hou ik me daarnaast dus met griptraining bezig. Heb enkele Heavy grippers (150,200,250lbs) gekocht en op de sportschool aan het eind met een barbell rollen of zo'n houtje oprollen waarbij je een schijf mee omhoog draait (beetje duidelijk?).

Maar in de deadlift wil ik ondertussen wel vooruit. Ik zit dus te denken aan straps. Goed idee of is dit onzin en moet ik gewoon meer hand/onderarmkracht ontwikkelen en de Deadlift dan maar in de tussentijd met iets minder gewicht meer herhalingen doen?
 
welke grip pak je? overhand of mixed?
 
Heb je mixed grip al geprobeerd?

En niks aantrekken van die e-hero bullshit dat straps voor pussies zijn. Als jij vindt dat je ze nodig hebt en voor de rest alles geprobeerd hebt moet je ze gewoon gebruiken.
 
Straps is een go als je rug training er onder gebogen gaat..

Aan de andere kant, zonder straps ontwikkel je wel goede grip kracht.
 
Probeer elke training net zo lang door te gaan tot de stang uit je handen glijdt, als dit het geval is en je nog een paar reps op het programma hebt staan dan pak je de straps erbij om toch je training te voltooien.
 
Ik gebruik straps bij deadlift vanaf de sets waarbij ik fail door zweethanden terwijl ik eigenlijk nog meer eruit kan halen.

Komt er op neer dat ik bij set 1 en 2 mixed grip gebruik en bij set 3 en 4 pronated grip met straps
 
Probeer elke training net zo lang door te gaan tot de stang uit je handen glijdt, als dit het geval is en je nog een paar reps op het programma hebt staan dan pak je de straps erbij om toch je training te voltooien.

Dit
 
Persoonlijk zou ik voor magnesium gaan en straps lekker in de winkel laten liggen. Daarnaast kan je mixed grip toepassen.
 
Helder, dankjewel! Boven de 100ga ik over op mixed grip omdat ik dan meer controle over de stang heb en het me dan minder wegglijdt. Op het laatst bij de zware sets glijdt de stang me uit de handen door gripverlies en zweethanden. Handschoenen vind ik niet fijn maar twijfelde of straps wel bevorderlijk is.

Ik ga dus inderdaad door tot het gewicht niet meer voor de armen houdbaar is en dan de straps om. Magnesium heb ik gevraagd maar dat werd toch niet bepaald op prijs gesteld. Ik zit bij zo'n groot commercieel fitnesscentrum met voornamelijk "aanklooiers". Daar ben ik terecht gekomen omdat ze daar kinderopvang hebben (wel handig met 3 kids en werkende vrouw in het weekend). Sowieso is in de buurt geen sportschool te vinden met squat- of powerrack. En dan ben ik dus aangewezen op het spul wat er ligt.
 
Ik gebruikte zelf vaak straps ivm te weinig grip bij deadliften, maar ben het gewicht gaan opschuiven dat ik straps aantrok. Eerst rond de 100 etc, zit nu aan 160kg zonder straps.
Volgorde is als overhand niet meer lukt -> mixed -> straps.
Het is dus een goed hulpmiddeltje om je rug te blijven trainen, maar goede grip training is ook belangrijk!
 
Ook nog even wat extra oefeningen voor de grip: 30-60s barbell holds, fat bar holds, fat dumbbell rows.

Als je geen fat bar/dumbbell hebt (50mm handgreep) kan je misschien 'fat gripz' kopen of zelf maken!
 
Buiten reguliere deadlifts gebruik ik bij alle pulls straps (4x per week) omdat ik anders last krijg van te veel vermoeiing van me grip bij de reguliere deadlift.
Maar als je 1x in de week "rug" traint zou ik bij deadlift gewoon magnesium gebruiken en hook/mixed grip.
 
als je zwaar wil leren liften geen straps.
Als je je rug wilt trainen is het niet zo boeiend of je met trained
 
no go

voor mij voegde het in ieder geval niets toe, behalve dan dat je grip er minder sterk van wordt
 
kvind straps (beter versa gripps imo) wel een goede toevoeging, als mijn grip het niet meer houd dan strap on! Ben een bepaalde spier aan het trainen, niet mijn grip.
 
Afgelopen weekend eens met straps getraind. Eerst zonder totdat ik het gewicht niet meer houd door gripverlies en zweethanden. Dus de laatste 2 keer de dingen omgedaan. Werkt erg goed want ik kreeg het gewicht beter omhoog.

Evengoed blijf ik nu ook continu aan mijn grip trainen. Ik heb wat rondgeneusd naar diverse oefeningen en deze in mijn schema bijgevoegd.
 
Ik had altijd erg last van een zwakke grip, vervolgens een keer met straps getraind, en kon meteen 10 kg zwaarder. Sindsdien is mijn grip ook veel sterker geworden, en ik gebruik mijn straps alleen bij mijn laatste setje.

Dus ik vind het een GO, zolang je er niet afhankelijk van word.
 
Juist, zo denk ik er dus ook over :)
 
Niks mis met straps, als je ze maar slim gebruikt/

Met deadlifts bijvoorbeeld, kun je proberen zolang mogelijk een overhandse grip te gebruiken. Als je dan bij je worksets aan komt en het gewicht te hoog is om een overhandse grip te gebruiken kun je straps gebruiken (als je grip nog ok is, hookgrip of mixed grip).
 
Back
Naar boven