Fitness Seller

straps (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

tiger903

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
77
Waardering
0
Heb (waarschijnlijk in een vlaag van verstandsverbijstering) power straps aangeschaft van M Double You. How the **** moeten die dingen mij helpen bij de zwaardere oefeningen? M.a.w. kan iemand even uitleggen hoe ik ze moet gebruiken en of ik ze beter meteen weg kan flikkeren.

Alvast bedankt

Daarnaast ben ik op zoek naar een riem waar gewichten aan gehangen kunnen worden, met name voor de dips en ups. Kan deze riem ook via deze board besteld worden?
 
Je moet die strap om je pols doen en zorgen dat het verlengde stuk bij de binnenkant van je pols naar de halter gaat.
Als je de halter of stang vastpakt, doe de strap dan aan de andere kant van de halter om de stang (dus de tegenovergestelde kant waar je handpalm op zit), rol hem erom en pak em vast.

Damn, dit is moeilijk uit te leggen.

Probeer het ff, het is echt LOGISCH!
 
Trouwens, zo'n dipping belt kun je hier volgens mij wel kopen. Even bij online shop kijken.
 
bij welke oefeningen is het gebruik van straps aan te raden en bij welke niet?

Zelfde vraag voor belt..

En waarom precies?
 
handig bij shrugs, deadlifts, rows; oefeningen waarbij je veel gewicht gebruikt en je kans hebt dat je onderarmen het gewicht niet meer goed kunnen houden (je kan je zo meer concentreren/richten op de 'doelspier')

Belt bij squats, al zou ik die pas gebruiken als je echt zwaar gaat.
 
Laatst bewerkt:
Goed:

Slip richting duim
[Abeelding niet meer beschikbaar]
Strap aan andere kant van de stang als je hand, slip komt bij de duimkant uit(de kant waar de meeste grip zit)
[Abeelding niet meer beschikbaar]

Fout:

Slip richting pink
[Abeelding niet meer beschikbaar]

Strap aan andere kant van de stang als je hand, maar slip komt bij de pinkkant uit(de kant waar de minste grip zit)
[Abeelding niet meer beschikbaar]

Strap aan dezelfde kant als je hand
[Abeelding niet meer beschikbaar]
 
:thumb: wilde het net opzoeken
 
Damn... dat is moelijker als me stropdas strikken..
 
Voordeel van straps, je kan met bepaalde oefeningen meer gewicht hanteren, nadeel: als je weer zonder gaat trainen ben je ver afgezakt tov voor het gebruik van straps.
 
In het begin zal je assistentie moeten vragen, maar na een tijdje kan je ze beiden zelf omdoen zonder hulp.
 
ik zou ook de straps pas gebruiken wanneer je echt op je zwaarst gaat, dus bij bijv. je laatste set. Dit omdat je anders minder knijpkracht ontwikkeld.
 
Originally posted by KaLe
ik zou ook de straps pas gebruiken wanneer je echt op je zwaarst gaat, dus bij bijv. je laatste set. Dit omdat je anders minder knijpkracht ontwikkeld.

huh?
 
Je moet gewoon een keus maken.


Als je bv rug aan het trainen bent maar je kan niet genoeg gewicht voor je rug gebruiken omdat je grip het opgeeft, zou ik gewoon straps gebruiken. Of dit nu bij sets met hogere reps is of bij sets met maximaal gewicht.

De te trainen spier is op dat moment het belangrijkst, niet de kracht die je in je handen en onderarmen ontwikkeld. Daar kan je meer gerichte training voor doen (zonder straps uiteraard :D )
 
Originally posted by 3XL
Je moet gewoon een keus maken.


Als je bv rug aan het trainen bent maar je kan niet genoeg gewicht voor je rug gebruiken omdat je grip het opgeeft, zou ik gewoon straps gebruiken. Of dit nu bij sets met hogere reps is of bij sets met maximaal gewicht.

De te trainen spier is op dat moment het belangrijkst, niet de kracht die je in je handen en onderarmen ontwikkeld. Daar kan je meer gerichte training voor doen (zonder straps uiteraard :D )

hmm hoe kan je daarvoor trainen dan 3xl

wat ik zelf wel mooi vind is dat je bij een handdruk bijv een echt stevige hanndruk kunt geven.. :D
 
daar heb je die dingen voor waar je in kan knijpen nilsjei...
je kan ze bij de perry sport ofzo halen, maar als je 't echte werk wil hebben dan moet je hier maar es kijken...

Force needed to close the grippers:

Trainer -- 100 lbs.=45kg
No. 1 -- 140 lbs. =64kg
No. 2 -- 195 lbs.=88kg
No. 3 -- 280 lbs.=127kg

en bedenk dat je bij zo'n ding van de perry sport ongeveer 20kg nodig hebt om dicht te knijpen... :D

dus als je een van deze dicht kan knijpen, kan je waarschijnlijk ook een DICHT cola-blikje kapot knijpen... :D
 
christus :D

hebbuh !!

:P
 
uiteraard absoluut niet te verkrijgen in Holland. Ik vind ze zo al prijzig zat maar met shipping costs dan wordt het helemaal prijzig.

iemand een goede nederlands optie, en zoals Neo al uiteindelijk opmerkt : GEEN PERRY !!
 
Originally posted by NewbieNeo
daar heb je die dingen voor waar je in kan knijpen nilsjei...
je kan ze bij de perry sport ofzo halen, maar als je 't echte werk wil hebben dan moet je hier maar es kijken...

Force needed to close the grippers:

Trainer -- 100 lbs.=45kg
No. 1 -- 140 lbs. =64kg
No. 2 -- 195 lbs.=88kg
No. 3 -- 280 lbs.=127kg

en bedenk dat je bij zo'n ding van de perry sport ongeveer 20kg nodig hebt om dicht te knijpen... :D

dus als je een van deze dicht kan knijpen, kan je waarschijnlijk ook een DICHT cola-blikje kapot knijpen... :D

Nope, 300 kg voor nodig. Manfred Hoeberl voormalig sterke man uit Oostenrijk kon dit. Had ook hele dikke armen (66cm).
 
Originally posted by nilsjei1234


hmm hoe kan je daarvoor trainen dan 3xl

wat ik zelf wel mooi vind is dat je bij een handdruk bijv een echt stevige hanndruk kunt geven.. :D



Er zijn landen waar ze je associaal vinden als je dat doet? Net of je wilt laten zien dat je sterker bent.
 
Back
Naar boven