AndroidHealthClinic

Strenge fitness schema voor kickbokser

Bezoekers in dit topic

Klaas2

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
2 jan 2008
Berichten
2.778
Waardering
91
Lengte
1m82
Massa
78kg
Vetpercentage
12%
Hallo,

Ik doe nu een aantal jaren aan kickboksen. Ben er ingesleept door een goeie vriend van me.
Hij deed het al veel eerder dan me en wist er dan ook alles van af dus ik was goed af.
Hiernaast doen we ook fitness om toch die body mooi te vormen maar dit werkt echt voor geen meter.
Dezelfde vriend geeft er niet zoveel om als ik en vind het kickboks veel belangrijker.
Hij wil van fitness/bodybuilding niets groots maken.

Ik ben het dan ook spuugzat om steeds weer niet efficient te fitnessen.
Ik heb al geprobeerd om een mooie schema te maken met hulp van fitness instructeurs maar daar zat geen brood in.
Verder heb ik natuurlijk ook meegelopen met wat gevorderde mensen om van hun te leren en mogelijk een schema voor mezelf te vinden.
Daar heb ik wel veel van geleerd maar op een gegeven moment kwam ik ook niet verder.

Daarom ben ik hier, ik wil graag het meest halen uit mijn fitness training.
Ik train sowieso 3 dagen in de week aan kickboks en (3-7) dagen fitness.
Als de dagen elkaar overlappen komt fitness meestal na het kickboksen.
Ik ben bereid het kickboksen op een lager pitje te zetten om toch het lichaam wat beter te kunnen vormen.

Mijn kleine schema'tje is als volgt:
1. Borst-Triceps
2. Bovenrug-Biceps
3. Schouders-Onderrug

's morgens/avonds doe ik altijd buikspieren/licht borst/schouders

Ik doe elke combinatie verspreid over dagen, elke spiergroep krijgt dus 2 dagen rust.
De benen doe ik sowieso elke fitnessdag maar die train ik niet zo hard wat ik eigenlijk wel zou willen doen.
Dit omdat ik dan zoveel last krijg bij de normale kickboks training.
Het is overigens ook de reden waarom die vriend het rustig aan doet bij het fitnessen.

Heeft iemand deze situatie zelf al is ervaard? En weet je hier ook raad mee?
Ik heb ook wat hulp nodig bij het verder inplannen van m'n schema. Zoals de apparaten enz.
Hopelijk biedt deze forum wat ik nodig heb! Dank je voor je tijd.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga me niet uitspreken over je trainingsschema maar je moet wel véél eten hoor als je én intensief bokst, én intensief fitnesst. Hoe is het met je voeding gesteld?
Greets!
 
Met mijn voeding gaat het volgens mij zoals het hoort.
Mijn gewicht hangt rond de 60-62 kilo en aankomen gaat wel maar heeel langzaam.
Hierom ben ik laatste tijd ook meer gaan eten NA de maaltijden, zoals toetjes/meer fruit/gezonde tussendoortjes(krentenbollen etc.).
Ik wil toch richting de 70 kilo voor die spieren.
Zoals al eerder vermeld ben ik bereid het kickboksen op een wat lager pitje te zetten.
Ik ben ervan op de hoogte dat spierenkweken moeilijker gaat met een actieve vechtsport ernaast.

Ik wil overigens best een gemiddelde eetschema erbij posten als dit nodig is.
Zou graag het snelst en meest efficient naar die 70 kilo willen werken.
Dat hard werken hierbij komt kijken is begrijpelijk, ik heb niks liever.
 
ik zou het als volgt doen

3 per week fulbody, heb je echt meest baat bij ipv een 1 uur lang je biceps trainen
Dus zou het zo doen. Probeer het minimaal 2*pw te trainen het beste resultaat zou ik toch 3 keer gaan.

Dus bv
training 1:
squat 8*5
benchpress: 8*5
pull ups: 8*5

training 2:
deadlift: 8*5
miletary press: 8*5
bent over row: 8*5

dus bv ma training1 , wo training 2 en vrij weer training 1
 
Ik zou na het kickboksen helemaal niet gaan fitnessen maar uitrusten en eten :P
 
Ik sluit me aan bij Mammoth. Ik heb zelf vier jaar getraind bij KO thai boxing in Londen en daar raadden ze ons zelfs aan om twee x per week full body te doen.

FYI: KO Muay Thai & Kickboxing
 
Na het kickboksen gaat fitnessen nog prima hoor :P
Mss een keertje proberen?

@mammoth
ik had altijd te horen gekregen dat 2 spiergroepen op 1 dag trainen het beste resultaat levert.
Het hele lichaam trainen zou dan toch beter zijn volgens jou?
Plus dank je voor je voorbeeld schema, maar moet deze nog uitgebreid worden?
Of blijf ik die oefeningen herhalen, het ziet er namelijk nogal kort uit.

Ik heb net trouwens deze site te zien gekregen:
Fitness-island.com : Fitness oefeningen | schema's | info
De schemas zien er goed uit. Misschien had ik toch veel eerder research moeten doen haha.

@penfold
Dank je voor je reactie.
Die site beantwoord een hoop van mijn vragen.
 
je hoeft niet 26 oefeningen per dag te doen als je wil groeien;)
 
Na het kickboksen gaat fitnessen nog prima hoor :P

Sorry, maar als je nog degelijk kan na je kickbokstraining fitnessen train je gewoon niet hard genoeg of heb je een k*tgym.
 
ik heb even snel gekeken op die site die je gaf maar daar zetten ze (bijvoorbeeld) schouders de dag na de borsttraining bij 4 daagse split waardoor de voorste delen van je schouders te weinig rust krijgen dus weet niet of die schema's echt goed zijn.

misschien dat de 'bill-star' methode wat voor je is.. (komt een beetje overeen met die training die Mammoth aangaf) is genoeg over te vinden op t forum dmv de zoekfunctie!
 
@Calyptus
Ik train mezelf kapot bij het kickboksen, mijn coach zorgt daar wel voor.
Een k*tgym is het zeker niet. Het zou eerder aan mezelf liggen.

Het traint inderdaad wat meer ****ed up dan normaal, maar ik ga er ook niet meteen tegen aan.
Ik heb een goeie pauze nodig na het kickboksen en doe het rustiger aan dan normaal.
Maar het is nog steeds mogelijk, dat jij er geen zin meer in hebt na het trainen wil niet zeggen dat het niet kan.
Ik heb genoeg vrienden die het gewoon doen of hebben gedaan toen ze nog trainden.
 
@Calyptus
Ik train mezelf kapot bij het kickboksen, mijn coach zorgt daar wel voor.
Een k*tgym is het zeker niet. Het zou eerder aan mezelf liggen.

Het traint inderdaad wat meer ****ed up dan normaal, maar ik ga er ook niet meteen tegen aan.
Ik heb een goeie pauze nodig na het kickboksen en doe het rustiger aan dan normaal.
Maar het is nog steeds mogelijk, dat jij er geen zin meer in hebt na het trainen wil niet zeggen dat het niet kan.
Ik heb genoeg vrienden die het gewoon doen of hebben gedaan toen ze nog trainden.

Ok, ik zal mezelf beter verwoorden

een degelijke kickbokstraining met daarachter nog een goede powertraining zoals het hoort is onmogelijk goed uit te voeren. Tenzij je ochtend/namiddag/avondtrainingen hebt en je lichaam al stevig aan een pak volume gewent is. En zelfs dan hebben de meesten nog een stevige dosis as nodig om te herstellen.

Wat staan te curlen in het squatrack of honderd herhalingen met roze dumbbelletjes doet is deze tijd ook al fitness.
 
Na het kickboksen gaat fitnessen nog prima hoor :P
Mss een keertje proberen?

@mammoth
ik had altijd te horen gekregen dat 2 spiergroepen op 1 dag trainen het beste resultaat levert.
Het hele lichaam trainen zou dan toch beter zijn volgens jou?
Plus dank je voor je voorbeeld schema, maar moet deze nog uitgebreid worden?
Of blijf ik die oefeningen herhalen, het ziet er namelijk nogal kort uit.

Ik heb net trouwens deze site te zien gekregen:
Fitness-island.com : Fitness oefeningen | schema's | info
De schemas zien er goed uit. Misschien had ik toch veel eerder research moeten doen haha.

@penfold
Dank je voor je reactie.
Die site beantwoord een hoop van mijn vragen.

Nee schema is inprincipe zo goed, je kan het eventueel nog uitbreiden met buikspier oefeningen.
Ik krijg zon beetje het idee dat jij nog nooit het gesquat gedeadlift en miletary press. Zoek dan eerst eff uit wat deze oefeningen zijn inhouden, het zijn stuk voor stuk zware oefeningen die je behoorlijk uitputten.Maar waarbij je ook flink wat kracht opbouwt.
En dat van 2 spiergroepen trainen op 1 dag is alleen geschikt voor mensen die niets anders doen dan bodybuilden en 4 dagen of meer trainen.
 
fitness-eiland is k*t.

Lees de links die baka boko heeft gepost, die zijn meer van toepassing op jouw situatie.

Nog een site war je veel van kan leren: RossTraining - Articles
 
@Calyptus
Hahahaha, kijk dit nou. Ik ga je gewoon gelijk geven.
Ik sta een half uur met m'n handen te wapperen en noem het fitness.

@mammoth
Heb je goed gezien, ik heb alleen de benchpress en de pull ups gedaan.
Ondertussen heb ik die andere oefeningen op YouTube bekeken en zien er goed uit.
Om mee te beginnen ga ik het gewoon proberen.

@anderen
Bedankt voor jullie reacties, ik zal proberen er zoveel mogelijk uit te halen.
Goed geinformeerd zijn kan veel leed besparen, nogmaals bedankt :P
 
zie dat je elke dag borst en schouders doet na je buikspieren??
Zou ik mee stoppen ,geen herstel.
En gewoon lekker blijven kickboxen en wat meer eten
Kickboxen : goede cardio en doet gelijk beetje rekken en strekken
zijn heel wat toppers die een vechtsport er bij doen
 
:d
 
Laatst bewerkt:
zzz
 
Laatst bewerkt:
:sad:
 
Back
Naar boven