AndroidHealthClinic

Strenge fitness schema voor kickbokser

Bezoekers in dit topic

Klaas2

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
2 jan 2008
Berichten
2.778
Waardering
91
Lengte
1m82
Massa
78kg
Vetpercentage
12%
Hallo,

Ik doe nu een aantal jaren aan kickboksen. Ben er ingesleept door een goeie vriend van me.
Hij deed het al veel eerder dan me en wist er dan ook alles van af dus ik was goed af.
Hiernaast doen we ook fitness om toch die body mooi te vormen maar dit werkt echt voor geen meter.
Dezelfde vriend geeft er niet zoveel om als ik en vind het kickboks veel belangrijker.
Hij wil van fitness/bodybuilding niets groots maken.

Ik ben het dan ook spuugzat om steeds weer niet efficient te fitnessen.
Ik heb al geprobeerd om een mooie schema te maken met hulp van fitness instructeurs maar daar zat geen brood in.
Verder heb ik natuurlijk ook meegelopen met wat gevorderde mensen om van hun te leren en mogelijk een schema voor mezelf te vinden.
Daar heb ik wel veel van geleerd maar op een gegeven moment kwam ik ook niet verder.

Daarom ben ik hier, ik wil graag het meest halen uit mijn fitness training.
Ik train sowieso 3 dagen in de week aan kickboks en (3-7) dagen fitness.
Als de dagen elkaar overlappen komt fitness meestal na het kickboksen.
Ik ben bereid het kickboksen op een lager pitje te zetten om toch het lichaam wat beter te kunnen vormen.

Mijn kleine schema'tje is als volgt:
1. Borst-Triceps
2. Bovenrug-Biceps
3. Schouders-Onderrug

's morgens/avonds doe ik altijd buikspieren/licht borst/schouders

Ik doe elke combinatie verspreid over dagen, elke spiergroep krijgt dus 2 dagen rust.
De benen doe ik sowieso elke fitnessdag maar die train ik niet zo hard wat ik eigenlijk wel zou willen doen.
Dit omdat ik dan zoveel last krijg bij de normale kickboks training.
Het is overigens ook de reden waarom die vriend het rustig aan doet bij het fitnessen.

Heeft iemand deze situatie zelf al is ervaard? En weet je hier ook raad mee?