Fitness Seller

strenghtshop safety squat bar

Bezoekers in dit topic

ik heb besloten om een revieuw te schrijven over mijn squat bar van strengthshop
deze http://www.strengthshop.de/bars-hantelstangen/olympic-safety-squat-bar.html

ik heb de bar nu ongveer 6 weken. prijs 230 euro inclusief verzenden de reden van aanschaf was dat ik door mijn schouder operatie momenteel niet flexibel genoeg ben om een squat met een gewone stang te doen. zelfs niet high bar. In het begin was het heel erg wennen. hij gaf een best grote druk op mijn schouder en tijdens mijn 1e training maakte ik de fout hem te veel in mijn nek te drukken. waardoor ik daarna best veel last had van mijn nek.

de safety squat bar zorgt er ook voor dat je bovenlichaam iets meer naar voren gegooit word waardoor je meer je core moet gebruiken. dit was in het begin ook even wennen maar voelt wel goed aan uiteindelijk.
ondertussen al een paar PR's mee gezet.

pluspunten:
-redelijke prijs
-erg handig voor schouder blessure
-mooie afwisseling

minpunten:
-in het begin wat pijnlijk voor nek en schouder
-de nek beschermer verschuift soms tijdens hele zware sets
-de pads die er bij zitten zijn anders dan op de foto. dit is technisch niet echt een minpunt maar wel iets minder mooi vind ik zelf.

ik zou deze bar iedereen aanraden die schouder problemen heeft. of ter afwisseling van een normale squat.
maar als primair middel om te squatten als je gezonde schouders hebt zou ik um niet aanraden omdat er voor mij niks boven een squat met een normale barbell gaat.
hier nog wat foto's:


2013-11-12 14.36.36.jpg


2013-11-15 12.53.13.jpg


2013-11-19 12.23.39.jpg
 
Hoe bevalt het bankje van strengthshop?
 
Hoe bevalt het bankje van strengthshop?

ook goed. vanwege mijn schouder helaas nog heel weinig kunnen gebruiken. maar hij is lekker lang en stevig. een vriend van me heeft er aan aantal keer op getraind en vind um ook super fijn.
 
Vind de steunen voor een spotter wel een enorm pluspunt, daarmee ben ik aan het twijfelen om deze ook te kopen :p
 
Vind de steunen voor een spotter wel een enorm pluspunt, daarmee ben ik aan het twijfelen om deze ook te kopen :p

hij is nu in de aanbieding! dus ik zou het je zeker aanraden! echt mis kan je er sowieso niet mee gaan
 
Back
Naar boven