AndroidHealthClinic

Strengthshop 50 mm axle bar (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

https://www.strengthshop.de/bars-hantelstangen/speciality-bars/50mm-thick-bar-axle.html

50mm-axle-thumbnail.jpg


Prijs

Momenteel €129,99 plus verzendkosten.

Levering
Op 18 januari besteld en betaald, 23 januari ontvangen.

Executive summary
Niet perfect, wel goed.

Waarom dit item gekocht
Fat bars zijn de bom. Plus ik krijg nogal snel last van mijn ellebogen en extensors als ik een normale bar gebruik.

Wie is de klant
Met name trainend voor strongman-achtige dingen, dus specificiteit voor PL is voor mij geen issue. Gaat mij dus meer om kunnen trainen zonder blessures, wat op mijn 45e steeds meer een uitdaging is.

Ervaring
Snel geleverd dus. Met het uitpakken werd het enige probleem wel merkbaar: De knurling is lekker, maar ze hebben een stapje overgeslagen tijdens de productie. Na het insnijden van de knurling blijven er kleine bramen zitten, en die moeten verwijderd worden. Dat is niet gedaan, er is gewoon overheen gecoat. Geen probleem voor iemand met wat eelt, maar poezelige vrouwenhandjes zouden hier weleens problemen mee kunnen hebben. Queers: steer clear.

Verder mooi op diameter; laden van ook betere ATX plates gaat fijn, met weinig speling. Verder precies wat ik hoopte: Lang, dik en zwart, zo voel ik het graag. De ATX fat bar is praktisch dezelfde dikte, maar voelt zonder knurling echt een stuk dunner.

Voordeel van de knurling: er zit knurling op. Nadeel van de knurling: Erg scherp vanwege de bramen, en ook knurling in het centrum, dus met overhead ruk ik plukken uit mijn baard. Nog mooier had dus geweest als er geen center knurling was. Niets dat een bandschuurmachine niet kan verhelpen.

Ook mooi op gewicht, slechts ietsje zwaarder dan 20 kg, waardoor gewoon met 20 kg rekenen geen probleem is. De fat bar van ATX is 10,5 kg. Geen onoverkomelijk probleem, maar dit is gelukkig helemaal mindless.

Conclusie
Zeker de moeite waard voor mij, omdat ik alles behalve DL met een fat bar doe. Is het voor sporadisch (1x p/m) gebruik, neem dan gewoon een steigerbuis.
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Ik heb deze ook gekocht, en net als jij had ik die bramen aan de knurl. Kheb het lichtjes afgeveild en in principe is het daar mee opgelost. Voor dat geld vind ik het nog altijd wel een goed product.
 
Back
Naar boven