Fitness Seller

Stretch Hamstring (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

fredje1800

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
19 feb 2020
Berichten
957
Waardering
855
Lengte
1m85
Massa
100kg
Vetpercentage
14%
Iemand nog goeie tips/links wat betreft Hamstring stretch oefeningen? Die van mij staan zo strak, dat ik niet normaal oefeningen als Squats/Deadlifts kan doen.

Alvast bedankt.
 
De aloude handjes 3x 20 sec naar de vloer laten hangen elke dag als je op staat. Zittend kan natuurlijk ook. Maar voor de rest is er geen wondermiddel dat de hamstrings goed stretched volgens mij.

Is het nou echt strak en vind je dat voorover buigen niks dan kun je deze doen, vond ik wel chill....

1600249930688.png
 
De aloude handjes 3x 20 sec naar de vloer laten hangen elke dag als je op staat. Zittend kan natuurlijk ook. Maar voor de rest is er geen wondermiddel dat de hamstrings goed stretched volgens mij.

Is het nou echt strak en vind je dat voorover buigen niks dan kun je deze doen, vond ik wel chill....

Bekijk bijlage 503860
Thanks! En hoevaak per dag deed je dit dan? Ook 3x20 sec? (Per been)
 
Welke oefeningen doe je al voor hamstrings? Ik zweer bij Romanian deadlifts. Met low weight kun je die ook prima als stretch oefening doen.
 
RDLs met licht gewicht en steeds dieper hielp bij mij
 
Welke oefeningen doe je al voor hamstrings? Ik zweer bij Romanian deadlifts. Met low weight kun je die ook prima als stretch oefening doen.
Ik begin er echt pas vandaag.


Kwam zelf deze video tegen. Wou dit ook is gaan proberen. RDL’s eigenlijk beetje het zelfde als vooroverbuigen wat je thuis kan doen. Ga ik ook proberen. Dank.
 
Als je het goed wil doen 1x per dagdeel adviseert de fysio altijd bij dit soort oefeningen, maar ik ben persoonlijk al lang blij als ik het op 1 vast moment per dag consistent kan volhouden. Per been bedoelde ik inderdaad
 
Als je het goed wil doen 1x per dagdeel adviseert de fysio altijd bij dit soort oefeningen, maar ik ben persoonlijk al lang blij als ik het op 1 vast moment per dag consistent kan volhouden. Per been bedoelde ik inderdaad
Daar benoem je wel een belangrijk punt. Flexibiliteit vergt echt veel onderhoud. Zodra je stopt met rekken ben je snel terug bij af.
Ik heb altijd begrepen dat structureel om de dag (minimaal) rekken wel nodig is.
 
Als je het goed wil doen 1x per dagdeel adviseert de fysio altijd bij dit soort oefeningen, maar ik ben persoonlijk al lang blij als ik het op 1 vast moment per dag consistent kan volhouden. Per been bedoelde ik inderdaad
Ja 3x per dag gaat hem voor mij ook niet worden denk ik. Ik ben ook blij als zo een circuitje 1x per dag red. Hopelijk werpt het ze vruchten af, want pff wat staan die Hamstrings strak.
 
Ja 3x per dag gaat hem voor mij ook niet worden denk ik. Ik ben ook blij als zo een circuitje 1x per dag red. Hopelijk werpt het ze vruchten af, want pff wat staan die Hamstrings strak.
3x per dag lijkt mij ook niet perse nodig. Ik ervaar al een wereld van vershil bij 3x per week rekken tov niet rekken.
 
Die van mij staan zo strak, dat ik niet normaal oefeningen als Squats/Deadlifts kan doen.

Als je een specifiek mobiliteitsprobleem hebt met squats en deadlifts, dan raad ik je ten eerste aan om je eens te verdiepen (ook letterlijk) in:

Prying squats..


en Cossack squats..


Werkt beter dan algemene stretch bewegingen. (maar die mag je er naast natuurlijk ook gewoon doen.)
 
Als je een specifiek mobiliteitsprobleem hebt met squats en deadlifts, dan raad ik je ten eerste aan om je eens te verdiepen (ook letterlijk) in:

Prying squats..


en Cossack squats..


Werkt beter dan algemene stretch bewegingen. (maar die mag je er naast natuurlijk ook gewoon doen.)
Bedankt ik ga het bekijken!
 
Dat stretchen is geen grap. Wat een kut gevoel is dat zeg.
 
Dat stretchen is geen grap. Wat een kut gevoel is dat zeg.

Rustig en ontspannen opbouwen.

Meer dan een licht ongemak mag het niet zijn, uiteindelijk moet het ook gewoon prettig worden om te doen.
Zie het dus niet als iets waar je een prestatie in moet leveren, dat doe je maar bij het squatten en deadliften.
 
Rustig en ontspannen opbouwen.

Meer dan een licht ongemak mag het niet zijn, uiteindelijk moet het ook gewoon prettig worden om te doen.
Zie het dus niet als iets waar je een prestatie in moet leveren, dat doe je maar bij het squatten en deadliften.
Thanks Harpep. Ga het iets rustiger aandoen,
ben nou namelijk mezelf gewoon aan het martelen:p. Hopelijk werpt het snel ze vruchten af.
 
Foam rollen
 
Back
Naar boven