Fitness Seller

Stretchen tijdens en na de training? [Artikel/discussie/systematische reviews] (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by Robin
Haha, die T...moet je dan ook niet voortdurend pissen!? :D

Ik drink ook wel tijdens de training...maar niet zo veel.
Het enige waarbij ik mogelijk kramp krijg is bij seated calve raise. Maar een goeie w-up voorkomt dat...

Nee plas altijd na de training de hele lading ;)
Maar idd bij kuiten kan je het het beste zien, een kramp in de kuiten is meestal heel extreem, nu maak je mij niet wijs dat die kramp wegaat door simpelweg een antagonistische beweging te maken want dat werkt niet.
Je moet in dat geval stretchen dat zal elke begeleider trainen bevestigen.
 
Originally posted by Esperantisto
De kramp die ik vorige week had ging dus uiteindelijk weg door te rekken en strekken met die voet..
Exactly!
 
Originally posted by Spike


(This is not what is meant by muscle tetanus - do a web search for any
articles on this topic or refer to a college textbook on physiology.
Tissue damage has nothing to do with this "tetanus". Mel Siff)


Spike is ook lid van supertraining zie ik ...
 
Je kunt de twee kanten verdedigen, want het is inderdaad zo dat stretchen de laxiteit verhoogt en de kans op kwetsuren bijgevolg ook stijgt. Maar als krachttrainers is dit zoiezo een minimaal risico omdat onze spieren veelal verkort zijn om te beginnen. Ik kan je verzekeren dat ik veel meer kwetsuren heb gehad ten gevolge van niet stretchen dan ten gevolge van teveel stretchen ...
 
Originally posted by Big Cat


Spike is ook lid van supertraining zie ik ...
Verrek lees jij dat ook P.. eh Big Cat.. ik zat geboeid jouw artikel te lezen over eiwitten en kreeg later pas door dat het van jouw hand was.. goed hoor!
Je hebt wel weinig geschreven over incomplete eiwitten dwz bonen en erwten, die toch goede eiwit leveranciers zijn, mits gecombineerd met de juiste aanvullende andere eiwitten (maïs toch?)

Maar die Supertraining Yahoo lijst (zie ook mijn boekenleggers bij de voeding sticky) daar ben ik al lang lid van, maar sinds februari houd ik het niet meer zo bij.. er werd/wordt oa veel over vibratietraining gekletst..
 
Originally posted by Esperantisto

Verrek lees jij dat ook P.. eh Big Cat.. ik zat geboeid jouw artikel te lezen over eiwitten en kreeg later pas door dat het van jouw hand was.. goed hoor!
Je hebt wel weinig geschreven over incomplete eiwitten dwz bonen en erwten, die toch goede eiwit leveranciers zijn, mits gecombineerd met de juiste aanvullende andere eiwitten (maïs toch?)

Maar die Supertraining Yahoo lijst (zie ook mijn boekenleggers bij de voeding sticky) daar ben ik al lang lid van, maar sinds februari houd ik het niet meer zo bij.. er werd/wordt oa veel over vibratietraining gekletst..

Ik ben zo aan en af eens lid, als mijn mailbox er niet door overstroomd wordt. Want Mel heeft zo de gewoonte twee dagen weg te gaan en dan op een avond al zijn mails goed te keuren waardoor ik plots 40 emails in een keer krijg. Ik ben zowat overal lid van : Supertraining, MFW, avantlabs, bodybuilding.com, triedia, anasci, anabolic review, massfreakz, huge, getbig, USAnabolics, Roid Farm, noem maar op. Ik blijf graag op de hoogte van de gespreksonderwerpen en hou er het nuttige aan over. Vooral op supertraining en MFW hebben zo de neiging heel erg precies te worden, tot op het punt van het overbodige.
 
<I>Vooral op supertraining en MFW hebben zo de neiging heel erg precies te worden, tot op het punt van het overbodige.</I>
Dan ken jij vehicular cycling nog niet een lijst waar ik lid van ben (nomail) maar niet meer lees.. ken langzamerhand alle argumenten maar merkwaardig genoeg blijft er voor de meeste deelnemers veel te praten over.. in het kort is dat het principe dat je je als fietser als automobilist gedraagt (zelfde rechten/plichten) en aldus een witgloeiende pesthekel aan fietspaden hebt.. in vergelijking daarmee is Supertraining heerlijk gevarieerd..
 
lol, leuk, nog leden van supertraining :D

hey bc, ik denk dat ik een reply van jou trouwens al eens heb gelezen daar.


het zijn wel pietje preciezen, maar ik denk niet dat het slecht is. afijn...


enne big cat, heb je dan toevallig ENKEL stretchen toegevoegd? maar hoe stretch je dan feitelijk? want niet alle vormen van stretching is dezelfde.

hier nog een leuk onderzoekje over stretching en soreness en blessures :
http://bmj.com/cgi/content/full/325...red_search=&FIRSTINDEX=0&resourcetype=1,2,3,4
 
idd

het enige nut van strekken vind ik.

ik strek nooit (meer) en ben nog net zo lenig als voorheen. Als ik ga strekken wordt ik wel wat leniger, maar ik meer verder geen verschil in kwetsuren of wat dan ook.

Strekken heeft alleen maar zin voor probeem gebieden.. holle rug. protacted shoulder girdle etc om daar wat meer ruimte in te krijgen.

voor de rest allemaal "theo's rietjes"
 
Stretchen in de puurste zin van het woord, de spier rekken, compleet en statisch. Net als trainen levert het ook een schok, maar in de andere richting, wat eveneens tot spiergroei kan leiden. Maar als je na een set CRAC toepast (contract/relax/antagonist contract) zal je spier volledig oppompen ook, zul je makkelijker range of motion halen en zal je spier beter groeien.
 
Maar hoe wil je dat doen? Je traint bvb samen met een maatje. Dat kost al tijd. Tijdens zijn set heb jij al rust. Daarna moet je nog eens stretchen (meestal 2x, voor beide armen/benen/borst), wat ook nog eens 2x 30sec kost...
uiteindelijk heb je denk ik vrij veel tijd nodig. ???
 
Lukt toch in de anderhalve minuut die je partner nodig heeft om zijn set te doen ?
 
Originally posted by Big Cat
Lukt toch in de anderhalve minuut die je partner nodig heeft om zijn set te doen ?

Waarom ben je dan partners ??? Om er niet achter te staan als het nodig is!? Sorry BC, maar dit antwoord snap ik echt niet.
 
Originally posted by Robin


Waarom ben je dan partners ??? Om er niet achter te staan als het nodig is!? Sorry BC, maar dit antwoord snap ik echt niet.
Hangt natuurlijk van de soort oefening af.. ik kan me alleen wat voorstellen van een partner bij squat en bench press..
Ik zie slechts heel weinig mensen samen trainen waar ik naar toe ga, ja huisvrouwen die naast elkaar op de cardio-apparaten staan/zitten, maar niet voor KT. Mocht ik later nog een spotter nodig hebben dan vraag ik wel iemand die er toevallig is..
 
Originally posted by Robin


Waarom ben je dan partners ??? Om er niet achter te staan als het nodig is!? Sorry BC, maar dit antwoord snap ik echt niet.
Het enige moment dat ik echt hulp nodig heb van een spotter is bij de bench en dan PR attempts en forced/negative reps.. Kan me voorstellen dat anderen dat niet lukt maar normaal gezien mag dat geen probleem vormen. Train ook zonder maatje overigens.
 
Als spotter moet je de andere in het oog houden, zodat je hem kunt helpen als ie vast komt te zitten. Het is niet je job hem te assisteren. Je kunt best CRAC doen terwijl je naar hem kijkt hoor.
 
Is het ook goed om alleen na elke oefening te stretchen, of heeft dat niet zoveel nut...?
 
Ter voorkoming van krampen en zo heeft het nut
 
Hier de reactie van de NFPT naar aanleiding van mijn mail naar hen over de fouten in het artikel:

Hello;
Please forward a copy of this e-mail to Mr. Mel Siff. We are sorry for any possible misinformation.

Please realize that it is not National Federation of Professional Trainers who wrote the article in question. It was written by a professional associate member. NFPT does take responsibility for publishing this piece, however. We have the deepest regret there may be factual errors (details) but will stand by the piece until it has been disproved. We would ask that, in order to rectify any possible significant errors in this piece, Mr. Siff could take an active roll in providing research and credible sources assisting in the revision of the article. Compensation for research on Mr. Siff's part will be happily provided.

NFPT is an organization of people trying to simplify otherwise very complicated information so that ALL our readership can benefit. If simplification sometimes clouds issues and skews facts we are sorry. In most cases we feel we are serving the greater good by publishing comprehensive pieces. Please respond.

Stay fit;

NFPT Webmaster
 
Back
Naar boven