AndroidHealthClinic

stretchen tijdens oefening ?

Bezoekers in dit topic

DarkLegion

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
276
Waardering
0
Ik zie sommige mensen veel en intensief stretchen tijdens en tussen de oefeningen. Waarom? Zelf doe ik het eigenlijk nooit, ook niet na de training..
 
ik doe dat soms... vooral me rug omdat ik een paar keer me rug heb geblesseerd... en heel soms krijg ik er nog last van.. dan stretch ik ff en dan ist goed.

ik had gehoord dat je spieren dan minder stijf en kort werden als je streched en der was nog iets.. kweenie wa
 
Stretching maakt bij mij al het verschil van de wereld. Ik had zo'n beetje altijd wel ergens een blessure. Op het eind kon ik bijna niks meer trainen. Ik stretch mijn spieren nu tussen de sets door en heb het idee dat dit de voornaamste reden is dat ik al mijn blessures goed onder controle heb. Wat ook heeft bijgedragen is dat ik niet meer tot uitputting train en dat ik de sets op een gecontroleerde manier uitvoer.

Het is belangrijk dat je goed leert stretchen. Je moet weten welke pijn goed is en welke niet goed. Hoe je een spier effectief stretcht is ook een kunst. Het gaat in iedere geval het best als een spier warm is en het liefst opgepompt.

Sommige mensen stretchen opgepompte spieren om de fascie te rekken en zo spiergroei makkelijker te maken. (Bagtheory van Millward). Een aanhanger daarvan was Manfred Hoeberl. Deze man is bekend om zijn gigantische spieren (met name armen). Maar er zullen wel voornamelijk andere redenen zijn voor zijn omvang. Een ding staat vast, ik heb nog nooit iemand gezien met zo veel vermogen (kracht met snelheid gecombineerd). Zou dat misschien komen door zijn langere spieren? :) Neh da's wel kort door de bocht.
 
Ik stretch ook altijd tussen de sets door, ik krijg dan altijd een goede 'pump' in die spier. Vooral bij de rug vind ik het erg goed helpen, dan voel je je rug ook beter tijdens het trainen.
 
Ik stretch meestal tussendoor als ik aan het droogtrainen ben.
Helpt met het eruit brengen vanmijn definitie.
Ik zeg niet dat dat het beste is (alleen stretchen wanneer je droogtraint), ik ben gewoon te lui en heb minder motivatie om het te doen als ik niet train voor cuts :(
 
stretchen zin of onzin?

Over stretchen is nog steeds niet bekend of het blessures helpt voorkomen. Telkens verschijnt er weer een nieuw artikel die een vorig artikel tegenspreekt.
Mij lijkt het dat je je spieren alleen maar meer beschadigd door te stretchen. Stretch daarom ook nooit een spier met spierpijn.
Stretchen verbetert ook de doorbloeding niet, zoals veel mensen denken. Na het stretchen is je doorbloeding wel even verhoogd, maar het saldo is nul, omdat tijdens het stretchen je doorbloeding stopt.
Stretchen helpt wel je spiertonus verlagen en je kan er leniger van worden.
 
Ik heb idd ook gelezen dat het blessures niet voorkomt en ook niet bevordert.

Weet wel dat je door te strechten je spieren meer toegangkelijk maakt voor vers bloed in de spieren, dat hierdoor afvalstoffen zoals als melkzuur sneller verdwijnen uit je spier(dus sneller herstel) en dat je je spieren beter weet te leren voelen.
 
Originally posted by RichardV

Weet wel dat je door te strechten je spieren meer toegangkelijk maakt voor vers bloed in de spieren, dat hierdoor afvalstoffen zoals als melkzuur sneller verdwijnen uit je spier(dus sneller herstel)

Je doorbloeding verbetert juist niet volgens onderzoek
 
Herstel sneller naar een set als ik rek, dus naar mijn mening werkt het wel.
Verzuring is sneller weg, + je voelt je spieren beter bij je trainingen.
Ben nog nooit lenig geweest en dat wordt ik er ook niet van.
 
Back
Naar boven