Fitness Seller

Stretchen

Bezoekers in dit topic

NasiSpeciaal

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
18 dec 2012
Berichten
385
Waardering
85
Lengte
1m90
Massa
95kg
Vetpercentage
12%
Beste forumleden,

Ik vroeg me af hoeveel jullie stretchen en wat jullie vooral stretchen. Zelf stretch ik sindskort elke training een minuut of 5 en dan vooral de hamstrings. Dit zodat ik wat meer mobiliteit heb met squats. Heb eerder amper gestretcht en merkte wel dat vooral mn hamstring korter is geworden.

Groetjes NasiSpeciaal
 
Stretch je statisch of isometrisch? Als warming up raadt ik namelijk aan altijd statisch te rekken ipv isomatisch
 
Stretch je statisch of isometrisch? Als warming up raadt ik namelijk aan altijd statisch te rekken ipv isomatisch
Statisch, ben nu een weekje of 6 wat serieuzer bezig met stretchen. Merk wel echt verschil qua vorm met de squats en deadlifts. Hoe vaak stretch jij? En wanneer plan je dat?
 
Statisch, ben nu een weekje of 6 wat serieuzer bezig met stretchen. Merk wel echt verschil qua vorm met de squats en deadlifts. Hoe vaak stretch jij? En wanneer plan je dat?
Ik stretch voor elke training in combinatie met foamrollen
 
ik doe warming up en dan foamrollen. Na de training stretch ik.
 
Ik begin gewoon met lichte gewichten en dan zwaarder.
 
Ik begin gewoon met lichte gewichten en dan zwaarder.
Dit vind ik ook wel het fijnst maar ik heb inmiddels zulke korte hamstrings dat een fatsoenlijke 90 graden squat er niet meer in zit. Dus dan is het toch maar eens tijd om te gaan stretchen denk ik :(
 
Ik stretch ook altijd voor squats & deadlifts. Strek het liever met dat dan met gewicht in mn nek of handen. Gewoon mn hamstrings opwarmen door een leg curl zou ook helpen, maar dat kost dan weer veel energie.
 
Laatst bewerkt:
Dit vind ik ook wel het fijnst maar ik heb inmiddels zulke korte hamstrings dat een fatsoenlijke 90 graden squat er niet meer in zit. Dus dan is het toch maar eens tijd om te gaan stretchen denk ik :(
Wat doe je vanaf dat je de gym binnenkomt tot je eerste werkset als je gaat squatten?

Wat doe je buiten de gym aan mobiliteit?
 
Dit vind ik ook wel het fijnst maar ik heb inmiddels zulke korte hamstrings dat een fatsoenlijke 90 graden squat er niet meer in zit. Dus dan is het toch maar eens tijd om te gaan stretchen denk ik :(
Worden hamstrings korter? Dat vind ik vreemd. Bedoel je niet spier atrofie?
 
Dit vind ik ook wel het fijnst maar ik heb inmiddels zulke korte hamstrings dat een fatsoenlijke 90 graden squat er niet meer in zit. Dus dan is het toch maar eens tijd om te gaan stretchen denk ik :(
Heeft niets met korte hamstrings te maken. Ik heb ook stijve hamstrings en kan gemakkelijk in diepe squathouding blijven zitten. Hamstrings worden in die positie niet gerekt. Integendeel.
 
Heeft niets met korte hamstrings te maken. Ik heb ook stijve hamstrings en kan gemakkelijk in diepe squathouding blijven zitten. Hamstrings worden in die positie niet gerekt. Integendeel.
Hm sinds ik op aanraden van de fysio mn hamstrings stretch gaat het anders een stuk beter. Misschien placebo effect dan.
 
Hm sinds ik op aanraden van de fysio mn hamstrings stretch gaat het anders een stuk beter. Misschien placebo effect dan.
Wanneer je diep squat zijn je hamstrings juist ontspannen. Welke strechoefeningen heb je dan gedaan?
 
Wanneer je diep squat zijn je hamstrings juist ontspannen. Welke strechoefeningen heb je dan gedaan?
Kom sowieso niet voorbij 90 graden:p

Geen idee wat de namen zijn van de stretchoefeningen. Maar voelde ze in ieder geval in de hamstrings, glutes en inner thigh. Misschien dat de rek op de andere spieren dan voor een betere squat hebben gezorgd.
 
Back
Naar boven