MuscleMeat

Striae

Bezoekers in dit topic

Ivan

Cool Novice
20 jaar lid
Waardering
0
Tijdens een jaar stilzitten, veel gegeten in combinatie met medicijnen waarmee ik veel vocht vasthield in korte tijd van de 78 naar de 94 kilo geschoten...

Zelf niet in de gaten gehad, dus ook niet vet gehouden maar zag op de ene van de andere dag allemaal rare strepen.

IK schrok me een ongeluk denkende dat ik huidkanker had dus meteen naar de huisarts voor doorverwijzing naar een huidarts.

Deze gaf meteen al aan dat het strieee betrof maar wel vrij extreem. Huid is dus op de biceps licht gescheurd maar tegen de oksels aan echt enorme scheuren van 2 tot 3 cm breed.

Is hier nu (2 jaar later) nog iets aan te doen?

Mn trainingsmaatje krijgt ze juist van het trainen maar dan minimaal, ik heb ze dus al, worden soms wat roder/vuriger en soms gaan ze ietsjes verder. Ken het wel van jongens die gebruiken die ineens zo explosief groeien dat de huis scheurt maar dan nog niet zo erg als ik ze heb.

Is hier geen zalfje voor ofzo??

• Topic Starter Topic Starter
Zag net pas (na het schrijven van hele verhaal) dat hier al een onderwerp aan gewijd was. Heb een plaatje bekeken ([Link niet meer beschikbaar]) en ik heb dus exact hetzelfde. Op de armen vergelijkbaar maar bij de oksel zeker 3 keer zo breed en ook veel langer.

Echt mooi is anders ja. Betreft een laag vetpercentage en dan minder strepen, hoe laag moet dat dan zijn? Nog minder dan 5,5? ;)

Straie (gebruik de zoekfuntie eens met deze spelling ;)). [Link niet meer beschikbaar] is daar o.a een resultaat van.
Nope is niets meer aan te doen.
Na verloop van tijd zullen de strepen wel minder zichtbaar worden. Insmeren met vitamine E-creme of duurdere "speciale" crempjes werkt volgens sommigen wel. Maar ik geloof er niet in dat iets uitwendigs zover kan doordringen dat het echt helpt tegen deze onderhuidse "scheuren".

PS die link doet het niet.

Laatst bewerkt:
sorry jongen niks aan te doen! het is en zal erblijven zitten. Het verkleurd later wel. En er zijn laser operatie´s waarbij ze de striea laten verkleuren. Maar helaas moet je het lot delen met bijna elke dbb.com-er . Het zuigt flink ja! maar je moet er wat voor over hebben om huge te worden :D of dat nou met vet of spiermassa is ;)

Zul je ook niks mee vinden.. :rolleyes:

het is striae , oftewel zwangerschapsstriemen, omdat zwangere vrouwen die vaak ook krijgen. Niet van trainen uiteraard.. maar van de uitdijende buik.
Middeltjes vind je dus bij de drogist op het schap bij babyspulletjes etc.

Espi

oh ik dacht dat het van een trainende bb-er in de dop was, die er met kleine dumbbells placenta-presses zat uit te voeren!
Ik heb ook striae, maar niet zo goed zichtbaar op mn dijen en billen, heb ze nog maar pas omdat ik nog niet zo lang benen train. Ze vallen precies in mn boxer dat valt dus mee. krijg ze nu in mn oksel ook...scheur dus aan alle kanten uit. Maar ach...als je later een oud verschrompeld mannetje van 90 bent kun je je achterkleinkinderen bewijzen dat je ooit nog eens een hardcore bodybuilder bent geweest. Hell Yeah.

het klinkt misschien stom, maar ik vind het juist mooi als ik het een beetje(!) krijg, heb je tenminste het gevoel dat je groeit. Het ultieme bewijs dat je hard bezig bent geweest.

het kan idd wel het teken zijn van groei, in die zin kan ik me er een beetje in vinden. Maar toch zie ik liever een paar kilo, centimeters of complimentjes. Ook duidelijke en meetbare bewijzen van groei:thumbs:

Nou ruilen nice man ? je mag ze allemaal van mij hebben voor helemaal niks :D

zijn trouwens heel veel vrouwen die het ook hebben (groeispurten) op bijv billen, helaas niks aan te doen, of dure cosmetische ingrepen,

it is nature, tijgerstreepjes

"Nou ruilen nice man ? je mag ze allemaal van mij hebben voor helemaal niks "

DEAL!!! krijg jij mijn liesbreuk k? ;)

Ik heb ze op mijn onderrug en niet zo een klein beetje ook. Ik heb het nu al zo'n jaar of anderhalf en deed toen gewoon echt helemaal niks aan me lichaam dus ik heb geen flauw idee waar het vandaan komt. In de zomer valt het niet zo op met een kleurtje maar ik ben er niet echt trots op.

Heb van bb'ing gelukkig nog geen strea gekregen...

yasmin zei:
zijn trouwens heel veel vrouwen die het ook hebben (groeispurten) op bijv billen, helaas niks aan te doen, of dure cosmetische ingrepen,

it is nature, tijgerstreepjes

De groeistriemen die mensen wel eens krijgen zijn inderdaad soms vervelend maar vooral voor de heren soms een teken van voorruitgang. Wees echter gerust met de jaren worden deze steeds minder zichtbaar en ik vind zelf dat zo nu en dan een bezoekje aan de zonnebank ook een hoop goed doet.

gelukkig geen last van

Straie is nix aan te doen. Ze kunnen wel minder rood worden met de tijd. Accepteer dat ze er zitten, meer kan je niet doen. Worden ze door het trainen erger of worden eht er meer, zie het als een teken van progressie en hard werk. Qua preventie zijn er wel zaken waar je op kan letten; drink voldoende water en zorg dat je de juiste vitaminen en mineralen binnenkrijgt. Succes met je training en het behalen van je resultaten.

Laatst bewerkt:
ja maar jij bent Kaal! dus voor jouw gelden de natuurlijke dingen bij mensen niet Kale :P :D

Ik zie dus dat er al een topic over is:) Ik begin het zelf ook goed te krijgen, vooral bij mijn oksels en bij mijn biceps, helaas is er dus weinig aan te doen lees ik? Want ik begin het zelfs te zien door mijn tattoo:S

Ik heb denk ik geen Striea, omdat ik minisculen kleine bloedvaatjes door me huid heen zie met name biceps,sommige zeggen dat is een teken dat je traint want dan duwt je spier als het ware de bloedvaatjes tegen de huid,ik vind de theorie ervan wel goed kloppen ,maar zoals ik al zei , als ik striea zie hier op forums en op internet dan heb ik dat absoluut niet,weet iemand wel wat het is wat ik heb ?

gr Jeroen

Terug
Naar boven