AndroidHealthClinic

Nieuws Striae

Bezoekers in dit topic

Rajco

Novice
Lid geworden
23 dec 2016
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
73kg
Hallo, het is een tijdje geleden opgevallen dat ik striae kreeg op m'n biceps, enkel aan mn linker arm...
het is nu al een tijd verder, maar ik dacht niet dat het zou verergeren.. het zijn nu vieze donkere paarse/rode strepen.. van dikke tot wat minder dikke. Ben zelf nog maar 15 jaar oud, maar train wel al een dik 2jaar (waarvan 1 serieus :) ) ik begin me er nu wel aan te ergeren. Vraag me af of iemand iets heeft dat helpt om het minder zichtbaar te' maken, verminderen? Of te voorkomen? Mischien is het normaal aangezien ik wel heel wat spiermassa heb gekweekt.. ben 1m77 en weeg 80 kilo. waarvan meeste spiermassa.. Alle tips zijn welkom :)
 
Striae wordt veroorzaakt doordat je huidweefsel relatief snel oprekt. Voorkomen is best lastig, de zichtbaarheid verminderen kan eventueel door je huid zo soepel mogelijk proberen te houden. Denk daarbij aan goede vochtinbrengende bodylotion. Het helpt niet bij iedereen, maar het is het proberen waard. Verder is het een normaal verschijnsel, vooral als je nog in de groei bent en al flink wat spiermassa hebt opgebouwd.
 
Back
Naar boven