XXL Nutrition

Striea? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Guido20

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 jun 2004
Berichten
2.280
Waardering
5
Ik had even een kort vraagje, ik lees hier regelmatig iets over striea, en wat je eraan kunt doen. Ik heb volgens mij sinds kort er ook last, altans dat denk ik, ik heb der ff een foto van genomen, het is niet zo groot verder maar het neemt de afgelopen tijd wel snel toe in omvang....

[Link niet meer beschikbaar]
 
upload het ff op www.imageshack.us deze foto is veel te klein om het te beoordelen!
( hotlink voor forums copy en pasten op dbb )
 
als het eenmaal begin kan je het naar mijn mening echt niet meer stoppen
alleen door het goed vet te houden kan je hopen dat ik niet te erg wordt
ik heb gehad , toen ik het aant insmeren was en ff iets meer spanning op me huid zette dat het gelijk een stukje verder ging.. GVD!!!!
dus gewoon goed insmeren met vit e zalf of uierzalf
maar dit is gewoon niet te voorkomen.de eenige optie is stoppen met trainen maar dat is bijna niemand van plan toch??
dus dan maar een paar vette striemen en een huge!! body
 
Stoppen met trainen is zeker niet mijn plan nee, haha, dan neem ik dit maar voor lief derbij, maare bedankt in ieder geval voor de tips,

@ ReyMysterrio > Je kan op de foto's klikken, dan is hij een stukkie groter
 
Guido20 zei:
Stoppen met trainen is zeker niet mijn plan nee, haha, dan neem ik dit maar voor lief derbij, maare bedankt in ieder geval voor de tips,

@ ReyMysterrio > Je kan op de foto's klikken, dan is hij een stukkie groter

Heel onduidelijk probeer het eens via imageshack hij word erg wazig!
Wat ik zag was een oud of niet je striea is wit i.p.v het fel rode!
 
Ik zal ze ff via imageshack uploaden,
Het is meestal tijdens en na mijn training echt behoorlijk rood, maar dit trek na een dag weer iets bij richting wit,
 
Helaas niets aan te doen :( . Vet houden enzo werkt niet, het zijn namelijk scheuren in je lederhuis (dermis). Volgens de laatste onderzoeken heeft het ook niets met overmatige rek te maken maar met je corticosteroidhuishouding. Misschien werkt tretinoin bij je ( vitamine A creme), zijn redelijke resultaten mee gehaald. Ik heb ze jammer genoeg ook ( en best veel) net zoals de meeste hier denk ik.
 
peccie zei:
Helaas niets aan te doen :( . Vet houden enzo werkt niet, het zijn namelijk scheuren in je lederhuis (dermis). Volgens de laatste onderzoeken heeft het ook niets met overmatige rek te maken maar met je corticosteroidhuishouding. Misschien werkt tretinoin bij je ( vitamine A creme), zijn redelijke resultaten mee gehaald. Ik heb ze jammer genoeg ook ( en best veel) net zoals de meeste hier denk ik.

je wat? kan je het iets nader uitleggen aub?
 
Ja hoor. Corticosteroiden worden door je bijnieren aangemaakt. Deze hormonen zorgen o.a. voor remming van de herstelfase als je een wond hebt. Een stria is ook een wond ( een wond van je dermis). Als nu te vroeg in het helingsproces de corticosteroiden gaan werken dan heelt je dermis niet goed en hierdoor krijg je striae.

Nu moet ik wel zeggen dat het één van de vele theorien is. Eigenlijk is het ontstaan van striae nog een onopgelost mysterie. ( m.a.w. er is nog geen enkel bewijs geleverd over hoe ze ontstaan)
 
Ik heb die uitleg nu 7x gelezen en ik begin hem nu een beetje te snappen. Weet je misschien ook een site waar ik hier meer over kan lezen?
 
Tja geen idee eigenlijk. Ik krijg mijn kennis via de uni ( en de bijbehorende studieboeken) binnen. Je zou het eens kunnen proberen op PubMed. Daar zijn veel publicaties te vinden. Nadeel van deze publicaties is echter dat er nogal veel vakjargon in gebruikt wordt.
 
amandelolie halen!, en elke avond in masseren!! ;)
 
Huid soepel houden met bodylotion en Vitamine E gaan gebruiken. Dat is wat ik doe om het tegen te gaan. Heb er alleen last van op me bovenbenen aan de zijkant gelukkig.
 
Heb het behoorlijk tussen mijn borst en schouders in, wat je er tegen kunt doen om het te voorkomen is de huid insmeren met olie voor de training.
Ik persoonlijk vind het niet erg die striemen.
 
MadDoG zei:
Heb het behoorlijk tussen mijn borst en schouders in, wat je er tegen kunt doen om het te voorkomen is de huid insmeren met olie voor de training.
Ik persoonlijk vind het niet erg die striemen.

ik heb ook redelijke strepen tussen arm en borst, maar ja niets ana te doen, vet houden werkt niet, en omdat nu voor de training te doen vind ik niet erg fijn, ivm met zweten ed.
 
Hoe spreek je het nou eigenlijk uit?

Is het strie-jee
of strai-je
 
Back
Naar boven