MuscleMeat

Strikeforce Releases Alistair Overeem (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ummelke

Advanced Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
7 jan 2011
Berichten
818
Waardering
53
Lengte
1m80
Massa
99kg
HOFFMAN ESTATES, Ill. -- Alistair Overeem's run in Strikeforce has come to an abrupt end.

The organization has released its heavyweight champion, MMA Fighting confirmed with multiple sources close to the fighter, including his trainer Martijn de Jong. HDNet first reported the news on its Inside MMA program Friday night.

Overeem had one fight left on his current contract. He was not immediately available for comment. When contacted by MMA Fighting, Strikeforce officials would not confirm or deny Overeem's departure from the organization.

The news comes on the heels of the announcement that Overeem was removed from the Strikeforce heavyweight grand prix last week after he told Zuffa he wouldn't be ready to fight Antonio Silva in the semi-finals on Sept. 10 due to scheduling and multiple injuries.

"He went into the fight with Werdum with a broken toe and elbow and rib issues, which got worse after the fight," de Jong said on Friday. "He needed to heal up those injuries first to be able to train again."

Overeem explained to MMA Fighting his take on the scheduling issue in a recent interview.

"Strikeforce promised me a date in the fall (October/November), I acted on it and chose to go on holiday and start my training in August," Overeem explained to MMA Fighting via e-mail. "Zuffa/Showtime then decided to do it in September and then the ball was in my court, and I had to decline because I know it's too short of time to be prepared 100 percent Instead of postponing the event they decided that the show must go on and use one of the alternates."

In an earlier interview on The MMA Hour, Overeem said that he felt disrespected by the promotion.

"For them to unilaterally declare, okay, [September 10] is going to be the second round, which I never agreed on, and then threaten me if I don't want it, it ... doesn't really show a lot of respect," he said.

"The thing is, there's other promotions. There's other stuff I can do. K-1's going to come back. There's some good reports on that. There's some other promotions in the world that would love to have me fight. So for me, the respect thing is definitely a factor and it's definitely important."

On Wednesday, Glory World Series announced that "The Reem," who had a non-exclusive contract with Strikeforce, would compete on their upcoming show in October. No opponent or date was announced for the event.

Overeem made his Strikeforce debut in June 2006, defeating Vitor Belfort via unanimous decision. He won their inaugural heavyweight title in November 2007 when he defeated Paul Buentello in the second round.

It would then take Overeem almost three years to return to the organization. He defeated Brett Rogers in May 2010 via impressive first-round TKO. The 31-year-old's last fight in the promotion took place last month in Dallas when he defeated Fabricio Werdum via unanimous decision
 
hopelijk nu de UFC :D
 
Mooi, op naar de UFC.
 
Ik hoop niet dat het allemaal te lang gaat duren, ik wil hem in actie zien!
 
UFC Bitches!

Slopen
 
Ik denk niet dat hij richting UFC gaat. Het ontslag lijkt me onder impuls van Zuffa gegaan te zijn. Het feit dat hij zich niet zomaar voor hun karretje liet spannen heeft blijkbaar kwaad bloed gezet bij de leidinggevenden daar. Ofwel is er meer aan de hand hier. Het getuigt van heel weinig respect tegenover de vechter én de persoon Alistair Overeem om hem op deze manier te cutten. Gezien het belang A.O. hecht aan het gegeven respect denk ik dat Zuffa al met een grote zak dollars moet aankomen om hem in te lijven. Mijn persoonlijk idee is dat we hem niet meer terug zien in een grote MMA organisatie (ofwel DREAM) en dat hij zich meer gaat richten op K-1. Jammer en erg kortzichtig van Zuffa
 
:eek:WTF!? Zet even een kampioen en één ( ex ) kampioene ( sinds een week ) buiten de deur met het hele team?! Er moet toch wel een gigantisch geschil zijn zou je zeggen, anders doe je dit toch niet zomaar. En waar kunnen deze vechters naartoe nu het steeds dunner gezaaid wordt qua organisaties????
 
goed management daar bij sf
 
goed management daar bij sf

Is het nu eigenlijk Dana White die al die beslissingen neemt, of runt hij SF nog niet echt??? Het lijkt mij niet handig om dan maar even een paar publiekstrekkers buiten de deur te zetten.
 
dunno

misschien zijn ze wel pissed omdat gg zelf grotere events begint te organiseren met ppv's
 
Kan me niet voorstellen dat dit uit de "koker" van Scotty komt..
 
Wow dit is wel zeer triest :eek:
 
tis dat het zo ver weg is, anders had ik gelijk een kaartje gekocht voor het eerst volgende evenement en een spandoek meegenomen met: Zuffa Sucks! Overeem King!
 
Is het nu eigenlijk Dana White die al die beslissingen neemt, of runt hij SF nog niet echt??? Het lijkt mij niet handig om dan maar even een paar publiekstrekkers buiten de deur te zetten.

Female MMA is zeker geen publiektrekken, en zeker als er geen Americaan bij de top zit. Dana moet er in het algemeen niet van weten.

Enkel Alistair is een degelijke publiekstrekker maar overschat heb nu ook weer niet te sterk. VS blijft de main afzetmarkt, en most Mericans only care bout Mericans. Spijtig maar zo is het nu gewoon.
 
Female MMA is zeker geen publiektrekken, en zeker als er geen Americaan bij de top zit. Dana moet er in het algemeen niet van weten.

Enkel Alistair is een degelijke publiekstrekker maar overschat heb nu ook weer niet te sterk. VS blijft de main afzetmarkt, en most Mericans only care bout Mericans. Spijtig maar zo is het nu gewoon.

Zit wat in wat je zegt :o ... de vraag blijft wel wat ie nu gaat doen :mad:.
K1 / Kickboxen is natuurlijk ook schitterend, maar MMA is voor mij toch wel de ultieme vechtsport om te zien.

Afwachten maar :(
 
Zit wat in wat je zegt :o ... de vraag blijft wel wat ie nu gaat doen :mad:.
K1 / Kickboxen is natuurlijk ook schitterend, maar MMA is voor mij toch wel de ultieme vechtsport om te zien.

Afwachten maar :(

en het feit dat de K1 in nauwe financiele schoentjes zit.. of golden glory gaat met iets groots moeten afkomen de volgende dagen (overname K1 ofzo :D )
 
k1 is al overgenomen
 
Back
Naar boven