XXL Nutrition

Strikt of explosief? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MrJ

10 year + member
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
28 jan 2003
Berichten
18.436
Waardering
185
Lengte
1m83
Massa
86kg
Vetpercentage
12%
Hi,

Aangezien ik een jaar lang een polsblessure van 't kickboxen overgehouden had, was ik genoodzaakt om licht en zeer strikt te trainen.

Nu is eindelijk die blessure over en kan ik weer lekker zwaar trainen. Maar ik blijf de gewichten zeer rustig en strikt wegzetten.

Maar toen ik gisteren wat BB films keek, zag ik dat de meesten toch behoorlijk explosief en minder strikt trainen dan ik nu doe.

Ik vraag me dus af wat beter is? Of langzaam en strikt of explosiever met een zwaarder gewicht.

Of is het een kwestie van afwissellen?
 
Ik denk dat bij de meesten explosief het best werk, maar dan wel met zwaar gewicht.

Explosief betekend niet dat het gewicht snel gaat, maar zo snel mogenlijk (aanvuren van de vezels). En met >80% is dat niet echt snel :)
 
zeker.

verder is het niet de bedoeling het strikte te laten vallen.

het eene sluit het andere niet uit. je kan gerust explosief trainen en zeer strikt blijven. natuurlijk moet je je hoofd erbij kunnen houden.
 
Ik train al 5 jaar en nu kan ik al serieus geweldig doen en toch de strikte vorm houden. Ik denk dat het zeer belangrijk is om de goede houding te laten primeren. Af en toe eens zeuren kan geen kwaad:D
 
Ik geef de voorkeur om niet strikt te trainen, heb ik de beste resultaten mee.
 
ik geef de voorkeur om zeker strikt te blijven trainen. de dag dat je daar staat met de eene knie geplooid in de verkeerde richting kan je wel ander piepen. brrrrrr

explosief zeker, maar strikt ook zeker! zeker als je zwaarder gaat!
 
Ik train explosief, maar wel met een losse styl
 
Back
Naar boven