XXL Nutrition

Strive4muscle's log

Bezoekers in dit topic

De cheatdag van gister heeft me goed gedaan, zowel mentaal als fysiek! Alhoewel het er 8000-9000 kcals met een beetje oogbalwerk :p ik transformeerde met de maaltijd. Een en al ader en mega vol, huid die keihard tegen de spieren aan werd getrokken:D smorgens nog clean gehouden met wat oats maar daarna waren het afbakbroodjes met jam, Nutella, kalkoenspek en ei. Later nog oven frieten met oreotaart... 2 pizza's van dominos, chocolade, muffins, chickenwings, strips, tosti's Hawaï en nog hier en daar wat. Natuurlijk gelijk bang vet te hebben gestored. Aangezien ik zo Depleted ben lijkt de schade als die er überhaupt is mee te vallen. Ben alleen extreem vol. Morgen weer eens wegenen weer een aantal low carb days en vanuit daar kijk ik verder. Komende 2 weken worden een beetje recompachtig, laatste week nog even hard cutten.

IMG_0908.JPG


IMG_0909.JPG


IMG_0904.JPG
 
Damn waar heb je die oreo taart vandaan?
 
Gaat nog steeds lekker hier! Vanochtend weet een all time lowest aangetikt van 93,2kg, enorm plat. Wel grappig dat ik na z'n mega cheat al onder m'n pre cheatday gewicht zit na een minder stricte low carb days. Vandaag gooi ik er dan ook weer een high carb day in van rond de 3600-4000 kcals. Trainingen gaan ook nog steeds goed. Zodra ik een pomp heb met deze shape is had gewoon al 3x zo motiverend en de gewichten op de compounds zijn nog niet achteruit gegaan, zelfs op sommige vooruit dus dat is ook een plus! Vanmiddag richting de gym om de schouders en kuiten aan te pakken en daarna genieten van nog wat high carb meals :)
 
Ik leef nog! Afgelopen vrijdag en zaterdag vrij shitty wat betreft voeding... beide dagen vettig vreten en dus 2 dagen van 5000-5500 kcals. Het gekke is dat m'n shape er nu zelfs droger en harder uitziet :p heb dus toch onderschat hoe Depleted ik was. Onderhoud daarom nogmaals berekend en die kwam op een 3900-4000 uit. Als je bedenkt dat ik een 2000-2200 kcals aan cardio verbrand per week en op low days tussen de 2400 en 3000 zit verklaard dit een hoop. Shape die ik voor het slechte weekend had is te vergelijken met die van 4 weeks out van m'n wedstrijdprep, alleen met een pak meer massa!

Vandaag, morgen en overmorgen zullen low carb days worden aangezien ik woensdag naar een pretpark ga zal het niet heel de dag clean blijven. Deze shape vasthouden is zwaarder dan gedacht :p maar nog iets minder dan 2 weken moet wel lukken. Laatste week zal ik nog even tot het gaatje gaan. Dan is het einde blast en full out genieten van eten en drinken. Bij terugkomst zal ik 8-10 weken cruisen, bloed laten trekken en vanuit daar kijken we verder aangezien ik nogaltijd wedstrijdambitie heb. Ik hoop najaar 2018 weer een wedstrijd te kunnen pakken.
 
Nog eens een training loggen:

Zo net Legday gehad, anders aangepakt als gewoonlijk maar Damn wat een pomp!

Leg extensions
20x56kg
15x77kg
12x98kg
10x117kg

Squats
2 warm-up sets
12x70kg
12x120kg

6 working sets
6x10/12x140kg minimale rustperiode

Pomp sloopt je!

Hacksquat
12x80kg
12x100kg
10x120kg
10x100kg

Neutral leg press
15x230kg
3x12x250kg

Lying hamstring curl
4x12x45kg

Seated hamstring curl
4x12x100kg

Quad stretch
3 sets 15 sec vasthouden

Leg raises ss met ab twists
4 sets 20 reps

30 min fietsen

Vanmorgen laagste gewicht van de cut op de weegschaal! Wel zwaar Depleted, Maargoed morgen weer een high day en de rest van de week is het een kwestie van vasthouden! Shape is on point voor een vakantie.
 
Gaat lekker maat
Brute shape ook, jaloers
Thanks man! Had eigenlijk mee moeten doen met de dbb contest...maar aangezien ik niet zeker wist hoe alles ging lopen met priveomstandigheden heb ik het risico maar niet genomen. Nu denk ik, wat ben je een aardappel geweest:o
 
Update:

Vertering was de afgelopen dagen klote, diarree, buikpijn, ontzettend veel rotte boeren! Wss weet ik het probleem al... op high dagen ging ik vrij hoog en low dagen ging ik op gegeven moment niet alleen low carb maar ook low fat. Alle groente/vezels heeft m'n darmen niet goed gedaan. Stond van het weekend ook zo plat als een pannenkoek, dus besloten te stoppen met carbcyclen. Kcals terug gezet op 3200 en kijk het nu per dag aan. Vrijdag op vakantie kan niet wachten! Even yolo wat betreft voeding en training. Zal ng wel een aantal keer op vakantie gaan trainen aangezien ik vlakbij een hardcore gym zit.

Shape atm:

Eerste pic van vandaag (zo plat als een pannenkoek) andere 3 pics de dag na een cheatday, vorige week woensdag/donderdag geloof ik.

IMG_1332.JPG


IMG_1333.JPG


IMG_1334.JPG


IMG_1179.JPG
 
Alweer 3 daagjes terug van vakantie, gelijk back on track! Aardig wat kilo's bijgekomen dus die gaan we er maar eens eerst afwerken :)

Al een 2 weken aan het cruisen op 1 ml test e en dit bevalt prima. Ben ook gelijk naar de huisarts gegaan om bloed te laten prikken en wonder boven wonder deed hij niet moeilijk. Natuurlijk alles op dat blaadje laten aankruisen en vandaag was de uitslag al binnen. Alles was binnen de normale waardes enkel m'n vitamine b en test waardes waren verhoogd, met de nadruk op dat mijn test waardes aardig aan de hoge kant waren:p en ik me geen zorgen hoefde te maken over de vit b verhoging. Over een 2 weken ga ik nogmaals bloed prikken via bloedwaardetest.nl zodat ik zeker kan zijn dat alles oké is en ik een volgende blast kan beginnen. Deze heeft geen haast maar het zal wel een van m'n allerlekkerste bulkblasts cycles worden dusver!

Trainen gaat ook nog altijd heerlijk, aardig gerebound van vakantie dus met sommige oefeningen vooruitgang geboekt. Komende 10-14 dagen ga ik in een kleine kcal tekort zitten om de schade van vakantie in te halen en daarna op onderhoud tot de blast start!

Zal binnenkort weer eens wat trainingen loggen, zodra de blast begint begin ik weer dagelijks te loggen over voeding, cycle en trainingen.
 
Ook je asat, alat, crea, etc. waren binnen de range?
 
Week 3 cruise:

De schade van vakantie is ingehaald, hoofdzakelijk vocht natuurlijk. Ging eigenlijk bizar easy. Wss omdat 3200 kcals vrij weinig is voor mij. Shape is nu een +_ 7-8% bf op 96kg plat als een pannenkoek. Heb de kcals nu ook weer op 3500 gezet en vanaf volgende week ga ik starten met leanbulken en gaan de kcals 250 boven onderhoud worden gezet (4000 kcals). Voel dat de cruise/vakantie me goed hebben gedaan! Wacht wel nog even voordat ik de blast erin gooi.

Doel deze blast is slow en steady gains. Dat 10kg bijkomen en afvallen heb ik het mee gehad. Liever eens 7-8 maanden leanbulken en amper vet/vocht te hoeven shredden dan andersom.

Zat te twijfelen om het volgende met voeding te doen:

Optie 1:
1.2lb Protein per Lb bodyweight
High carb/low fat

Of
Optie 2:
1.2lb Protein per on bodyweight
2/3 fats van eiwitinname
Resterende kcals aan koolhydraten

Optie 1 neig ik eerder naar wanneer ik voor hgh en slin zou kiezen optie 2 alleen hgh waarom? Aangezien ik een extreem snelle stofwisseling heb en vetten helpen met een langzamere vertering.
 
Week 3 cruise:

De schade van vakantie is ingehaald, hoofdzakelijk vocht natuurlijk. Ging eigenlijk bizar easy. Wss omdat 3200 kcals vrij weinig is voor mij. Shape is nu een +_ 7-8% bf op 96kg plat als een pannenkoek. Heb de kcals nu ook weer op 3500 gezet en vanaf volgende week ga ik starten met leanbulken en gaan de kcals 250 boven onderhoud worden gezet (4000 kcals). Voel dat de cruise/vakantie me goed hebben gedaan! Wacht wel nog even voordat ik de blast erin gooi.

Doel deze blast is slow en steady gains. Dat 10kg bijkomen en afvallen heb ik het mee gehad. Liever eens 7-8 maanden leanbulken en amper vet/vocht te hoeven shredden dan andersom.

Zat te twijfelen om het volgende met voeding te doen:

Optie 1:
1.2lb Protein per Lb bodyweight
High carb/low fat

Of
Optie 2:
1.2lb Protein per on bodyweight
2/3 fats van eiwitinname
Resterende kcals aan koolhydraten

Optie 1 neig ik eerder naar wanneer ik voor hgh en slin zou kiezen optie 2 alleen hgh waarom? Aangezien ik een extreem snelle stofwisseling heb en vetten helpen met een langzamere vertering.
geen voeding meer van je coach?
optie1 met hgh en slin all the way
als je stofwisseling zo snel is gewoon meer eten hahah
 
geen voeding meer van je coach?
optie1 met hgh en slin all the way
als je stofwisseling zo snel is gewoon meer eten hahah
Dit is precies wat mijn coach me heeft voorgeslagen. Hij doet m'n voeding natuurlijk tijdens prep. Geeft me natuurlijk nogaltijd advies etc. Dieet en voeding vul ik zelf in maar hij geeft met natuurlijk wel advies wat ik het beste mbt macros kan doen. Hij was trouwens zelfs voorstander om de eiwitten op 1 Lb per Lb bodyweight te zetten.

Tja, meer eten... wordt gewoon een gigantische vochtballon vooral om aromatiserende middelen. Die extra kilo's is tijdverspilling in mijn ogen, wat je niet opneemt moet je ook niet extra tot je nemen. Boven 12% bf heeft gewoon niet meer te maken met bb in mijn ogen. Je insulinegevoeligheid is stukken minder, look gaat er ook niet op vooruit. Wil er gewoon hele jaar goed in shape bijlopen.
 
Dit is precies wat mijn coach me heeft voorgeslagen. Hij doet m'n voeding natuurlijk tijdens prep. Geeft me natuurlijk nogaltijd advies etc. Dieet en voeding vul ik zelf in maar hij geeft met natuurlijk wel advies wat ik het beste mbt macros kan doen. Hij was trouwens zelfs voorstander om de eiwitten op 1 Lb per Lb bodyweight te zetten.

Tja, meer eten... wordt gewoon een gigantische vochtballon vooral om aromatiserende middelen. Die extra kilo's is tijdverspilling in mijn ogen, wat je niet opneemt moet je ook niet extra tot je nemen. Boven 12% bf heeft gewoon niet meer te maken met bb in mijn ogen. Je insulinegevoeligheid is stukken minder, look gaat er ook niet op vooruit. Wil er gewoon hele jaar goed in shape bijlopen.
bedoel ook niet direct dat je vet hoeft te worden, maar je drukmaken om vocht luikt me zonde toch.
 
bedoel ook niet direct dat je vet hoeft te worden, maar je drukmaken om vocht luikt me zonde toch.
Ik snap wat je bedoelt, maar voorgaande bulkblasts ben ik te snel gegaan met het uppen van kcals imo. Altijd maar kijken dat die weegschaal omhoog gaat is het niet. Bijkomen heb ik geen problemen mee, maar zodra ik moeite krijg schoenen te veteren verteld iets in me dat ik fout bezig ben. Eten wordt dat gewoon niet meer optimaal verteerd. Ik heb het geluk dat ik amper fatgain, maar die 7-8 kilo die ik extra meesleur aan vocht en maaginhoud is niet echt bevorderend voor de gezondheid. Dat ik vocht gain in een bulk is logisch en iets van vet bijkomen ook. Maar waar ik nu gewoon heen wil is een slow en steady bulk, langzaamaan kcals uppen en het Vetpercentage niet hoger dan 10% laten oplopen. Dit eens 7-8 maanden volhouden gaat me denk ik 10x meer opleveren dan het constante geyo-yo tussen all out bulken en cutten.
 
Ik snap wat je bedoelt, maar voorgaande bulkblasts ben ik te snel gegaan met het uppen van kcals imo. Altijd maar kijken dat die weegschaal omhoog gaat is het niet. Bijkomen heb ik geen problemen mee, maar zodra ik moeite krijg schoenen te veteren verteld iets in me dat ik fout bezig ben. Eten wordt dat gewoon niet meer optimaal verteerd. Ik heb het geluk dat ik amper fatgain, maar die 7-8 kilo die ik extra meesleur aan vocht en maaginhoud is niet echt bevorderend voor de gezondheid. Dat ik vocht gain in een bulk is logisch en iets van vet bijkomen ook. Maar waar ik nu gewoon heen wil is een slow en steady bulk, langzaamaan kcals uppen en het Vetpercentage niet hoger dan 10% laten oplopen. Dit eens 7-8 maanden volhouden gaat me denk ik 10x meer opleveren dan het constante geyo-yo tussen all out bulken en cutten.
haha de weegschaal, sta er 1x per week op en de rest doet de spiegel... all problems solved. zolang je rustig aandoet en zorgt dat evt vocht je gezondheid niet belemmerd zif je prima toch? no estro-->no gains
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven