XXL Nutrition

Strive4muscle's log

Bezoekers in dit topic

Hij is idd klein, maar alsnog ga je een pro op olympia level geen 100kg geven of ben ik nou blind :p
 
Vergeet dan niet te melden dat Bonac het op massa ook aflegt tegen het halve podium. Gast ziet er geweldig uit maar de grootste is ie bij lange na niet. Hoeft ook niet gelukkig.
 
Gisteravond gestart met de blast, startgewicht 103,1kg.

Voeding begint op 4000 kcals 50% koolhydraten 30% eiwit 20% vetten. Kijk het even 2 weken aan en dan kan ik alsnog verhogen met de kcals.

Doel is te recompen/een aantal kg vvm erop plakken.
 
Al eens eerder succesvol een recomp gedaan?
Ja, als natty is het bijna niet mogelijk.. maar met een cycle is recompen absoluut mogelijk. Je moet alleen weten wanneer je je kcals inzet. De dagen dat ik train zit ik in een klein kcals overschot en de dagen die ik rust rond mijn onderhoud.
 
Ik denk dat je beter kunt bulken slow and steady
 
Doe ook een start foto fysiek dan ;)
 
Ik denk dat je beter kunt bulken slow and steady
Je kunt dit ook zien als een bulk, kcals overschot is er. Alleen hou ik niet van het woord 'bulken' probeer gewoon zoveel mogelijk kwaliteit aan te zetten met minimale vettoename.
 
Ik heb ook een hekel aan het woord bulken daarom zeg ik vaak groeifase of slowbulken.
 
Heeft carb timing ook geen plaats in een clean bulk?

Even heel kort door de bocht. Insuline is het ‘vet opslag’ hormoon. Door slim te timen wanneer je carbs eet maak je zo goed mogelijk gebruik van insuline en heb je zo min mogelijk het ongewenste effect.
 
Ik heb ook een hekel aan het woord bulken daarom zeg ik vaak groeifase of slowbulken.

Bulken komt gewoon van t Engelse werkwoord wat gewoon grofweg betaald betekend breder worden.

Dus zou niet weten wat er mis mee is :roflol:
 
Heeft carb timing ook geen plaats in een clean bulk?

Even heel kort door de bocht. Insuline is het ‘vet opslag’ hormoon. Door slim te timen wanneer je carbs eet maak je zo goed mogelijk gebruik van insuline en heb je zo min mogelijk het ongewenste effect.
te groot surplus aan kcals = vet opslag
 
Bulken komt gewoon van t Engelse werkwoord wat gewoon grofweg betaald betekend breder worden.

Dus zou niet weten wat er mis mee is :roflol:

In de bodybuilding context komt het er vaak op neer dat het gaat om massa pakken op elke manier dan ook vocht vet spier, daar ben ik niet zon fan van.
 
te groot surplus aan kcals = vet opslag

Uiteraard. Maar kun je dit niet enigzins manipuleren? Ik ben zelf opzoek naar de betekenis van een ‘clean bulk’. En denk zelf dat carb timing daar een onderdeel van kan zijn.
 
In de bodybuilding context komt het er vaak op neer dat het gaat om massa pakken op elke manier dan ook vocht vet spier, daar ben ik niet zon fan van.

Mwoah ook dat valt in principe onder bulken.. maar goed, je hebt ook nog dirty en clean bulk. Ach iedereen weet wel waar je t over hebt als je begint over (clean/dirty) bulken :p
 
Ik zit inderdaad op dat percentage maar vetpercentage heeft niks te maken met.clean bulken of dirty bulken iemand kan op 30% aan het clean bulken zijn.
 
Uiteraard. Maar kun je dit niet enigzins manipuleren? Ik ben zelf opzoek naar de betekenis van een ‘clean bulk’. En denk zelf dat carb timing daar een onderdeel van kan zijn.

Carb timing is idd wel belangrijk om je insulinegevoelig te houden.

Ik zit inderdaad op dat percentage maar vetpercentage heeft niks te maken met.clean bulken of dirty bulken iemand kan op 30% aan het clean bulken zijn.

Ja leuk en aardig gozer, maar als je op 30 % staat heb je wel iets fout gedaan met je clean bulk.
 
Ik zit niet op 30% maar denk er is over na als iemand aan het clean bulken is voor 2 jaar zonder te cutten kom je mis bij dat percentage uit.
 
Denk dat bij veel mensen het ook een kwestie van geduld is. Een groter kcal surplus wil niet altijd zeggen dat er meer gains worden gemaakt...

30% en clean bulken :p slecht voorbeeld. Imo ga ik nooit hoger dan 12%. Insulinegevoeligheid wordt minder, cortisol wordt hoger en je gaat issues krijgen met oestrogeen. Natuurlijk is dat voor iedereen iets anders.

Nu even ontopic!
Kuur begint er achter in te knallen, ben toch wel aangenaam verrast van para en op de een of andere manier kan ik het niet echt vergelijken met tren a.. aangezien de feestdagen niet ver van ons af zijn heb ik niet gek gedaan met de kcals. Tussen de 4000 en 4200 kcals en nog steeds 3-4x cardio 20 min per week. Resultaat tot nu toe is dat ik zichtbaar droger ben geworden en een 1kg zwaarder ben. Kracht is nog hetzelfde gebleven maar we zijn ook pas 1 weekje bezig. na de feestdagen kijken waar we staan en wss gaan we dan de kcals nog wat uppen.
 
Back
Naar boven