MuscleMeat

Strive4muscles Offseason log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Geef beide een kans en kijk wat voor jou het beste werkt. Persoonlijk zal ik niet meer van stijl-schema veranderen natty of fake natty.
 
Geef beide een kans en kijk wat voor jou het beste werkt. Persoonlijk zal ik niet meer van stijl-schema veranderen natty of fake natty.

Ik denk dat je wel anders gaat denken wanneer je 'natty' bent.
 
Raden jullie die pro split ook voor een natural aan?of eerder push pull legs?
Ik raad beide aan! Ik ben van vrijwel elke split die ik heb gedaan gegroeid, belangrijkste factor tot groei is dat je met 110% inzet, inspanning en intensiteit traint waarbij je op een of andere manier progressief traint. Dat kan zowel met een bro split, ppl split, FB etc..

Heel persoonsafhankelijk waar een ieder van hersteld. De een kan wegkomen met 20+ sets per spiergroep de ander is na 10 sets al fucked... natty of niet. Heeft met zoveel dingen te maken. Stress, slaapkwaliteit, kcals tekort/surplus, genetics, medicatie en zo kan ik er nog wel een aantal opnoemen. Voor jezelf uitzoeken wat je fijn vindt en niet het andere afschrijven ;)

Ik heb een persoonlijke voorkeur om te trainen op de trainingsmethodes van John Meadows
 
Full retard bro split bracht mij natty 0,0.. ik ging alleen maar achteruit.
Zolang je genoeg volume hebt maakt het niet echt uit. Ik heb altijd de bro-split gehanteerd(ook natty) en heb altijd goede progress geboekt.

Persoonlijk zou ik er gewoon voor zorgen dat je je weak points 2-3x per week pakt en de rest minimaal 1x per week.
 
Zolang je genoeg volume hebt maakt het niet echt uit. Ik heb altijd de bro-split gehanteerd(ook natty) en heb altijd goede progress geboekt.

Persoonlijk zou ik er gewoon voor zorgen dat je je weak points 2-3x per week pakt en de rest minimaal 1x per week.

Ik werd er alleen maar slechter op. Waarschijnlijk te veel volume en te hoge intensiteit.

Ben je na langdurig on zijn ook lang off geweest?
 
Thanks gasten!
 
Zolang je genoeg volume hebt maakt het niet echt uit. Ik heb altijd de bro-split gehanteerd(ook natty) en heb altijd goede progress geboekt.

Persoonlijk zou ik er gewoon voor zorgen dat je je weak points 2-3x per week pakt en de rest minimaal 1x per week.
Vind ik zelf ook een goeie methode om een spiergroep op te brengen
 
Ik werd er alleen maar slechter op. Waarschijnlijk te veel volume en te hoge intensiteit.

Ben je na langdurig on zijn ook lang off geweest?
Hoe kun je er slechter op worden dan?

Ik heb eerst gecycled voor 2-3 jaar en ben altijd 4-5 maanden off gegaan tussen de cycles in.
 
Gek genoeg tijdens de training van vandaag geen last... normaal heb ik het al bij de opwarmers van de squats anders was ik ook niet zover doorgegaan.

Frustrerend met die linker knie pees, ik hoef maar bij 1 herhaling een verkeerde beweging te maken en het schiet me al erin. Het maakt ook echt niet uit welke oefening in doe, bij legpresses, squats, bulgarians overal is het me wel eens erin geschoten en dan heb ik de hele training extreem veel last. Niet fijn want je kunt je spier zo nooit 100% belasten.

Ik ben nu echt elke training voorzichtig en kijk bij elke set tot waar ik kan gaan. In oktober ben ik een weekje op vakantie en dan ga ik m’n benen sowieso niet trainen in de hoop dat ik er dan voorgoed vanaf ben (Hopelijk).

Anders toch op een hogere volume / lagere frequentie methode trainen waarbij de focus niet ligt om elke week gewicht te verhogen, maar eerder reps/sets toevoegen.
Maat, vergeten te zeggen...train je al met knee sleeves? Houden je knieën lekker warm en kan zeker verschil maken. Wellicht helpt het om minder last van je knieen te hebben. Heb zelf de blauwe van rehband. Die strongman ook gebruiken. Qua kracht geven de meeste niet veel extra's.

Ps. Edit ivm lelijke typo's...kleine toetsen op tel en dikke klauwen is een gouden combi☺
 
Laatst bewerkt:
Maat, vergeten te zeggen...train je al met knee sleeves? Houden je knieën lekker warm en kan zeker verschil maken. Wellicht helpt het om minder last van je knieen te hebbrn. Heb zelf de blauwe van rehband. Die stro gman ook gebruiken. Qua kracht geven de meeste niet veel extra's.
Ik train de afgelopen 2 jaar standaard met knee sleeves zodra ik quad oefeningen doe. Geeft zeker een fijner/veiliger gevoel en houdt alles goed warm. Is voor mij al bijna een must anders schiet me de kniepijn vrijwel gelijk erin.
 
Laatst bewerkt:
Hoe kun je er slechter op worden dan?

Ik heb eerst gecycled voor 2-3 jaar en ben altijd 4-5 maanden off gegaan tussen de cycles in.

Ja oke 4-5 maanden... ik merkte na een jaar off zijn alleen maar krachtafname op die manier..Juist toen ik ging programmeren ging alles omhoog. Haalde zelfs een squat die ik met gear nooit bereikt had.
 
BENEN (28/09/2020)
Leg extensions
(opwarm set aan een stuk door opblijven tot fail: 6x35kg, 6x45kg, 6x55kg, 6x65kg, 6x75kg, 6x85kg, 6x95kg, 6x105kg)

2 rest pause sets tot 25 reps
15x105kg (3-4 sec rust) 6x105kg (3-4 sec) 4x105kg
12x105kg (3-4 sec rust) 6x105kg (3-4 sec) 4x105kg (3- sec rust) 3x105kg

Pomp na 2 van zulke sets was al absurd

V-squats
2-3 feeders sets om tot wat serieus gewicht te komen volgens:
2 rest pause sets tot 25:
15x160kg....6x160kg...4x160kg
12x160kg...6x160kg...4x160kg...2x160kg...1x160kg

Hierna lag ik even op apengapen

Single leg HS leg press
3x12x160kg

Adductor machine
3x20x172,5kg laatste set ds 20x105kg

Seated leg curls
15x85kg, 15x90kg, 12x90kg ds 8x65kg + 10 partials

Stiff legged db deadlifts
3x12x60kg

Eens wat anders dan normaal, flinke intensiteit, mega pomp, maar wat misschien nog beter was amper tot geen kniepijn! Ik ga die RP setjes en vergelijkbare HIT technieken er nu toch wat meer ingooien voor benen, aangezien het m’n knie spaart. Dan is het gewicht misschien wat minder op de werksets, maar veel meer reps waarvoor ik daadwerkelijk keihard moet werken. Met benen ben ik sowieso voorstander van een hogere rep range.
 
Hij is op vakantie :D
 
😳 dat meen je ....ik dacht wat is deze log rustig...zijn we niet van hem gewend.whaha

Fijne vakantie!
Haha even rustig aan idd en op vakantie, weekje berlijn met het vrouwtje. Voor het eerst in 7 jaar dat ik een week niet in de gym ben. Normaal sport ik zelfs tijdens m’n vakantie :p

Ik zal eind deze week een update plaatsen wat ik van plan ben na deze week ;)
 
Haha even rustig aan idd en op vakantie, weekje berlijn met het vrouwtje. Voor het eerst in 7 jaar dat ik een week niet in de gym ben. Normaal sport ik zelfs tijdens m’n vakantie :p

Ik zal eind deze week een update plaatsen wat ik van plan ben na deze week ;)
Af een toe een weekje tussenuit is niets mis mee. Geeft je lichaam ook een kans om effe echt te herstellen....en ook een boost voor je mindset.

Imo geniet ervan!Berlijn is ook geen verkeerde stad...genoeg te doen in ieder geval
 
Back
Naar boven