MuscleMeat

Strive4muscles Offseason log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Af een toe een weekje tussenuit is niets mis mee. Geeft je lichaam ook een kans om effe echt te herstellen....en ook een boost voor je mindset.

Imo geniet ervan!Berlijn is ook geen verkeerde stad...genoeg te doen in ieder geval
Absoluut, doet me ook echt even goed. Volgende week weer vol ertegenaan.

Hele mooie stad en super lekker eten. 🐷
 
Update:
Volgens mij begonnen mensen me al te missen :p. Laatste tijd even wat minder actief op dbb geweest, aangezien ik een weekje vakantie heb en er niet veel spannende nieuwe dingen zijn gebeurd tijdens de cruise fase. Vrijwel alle lifts behouden en op sommige zelfs kleine stappen vooruit gegaan. Tijdens de cruise ben ik gewoon door blijven bulken en ben uiteindelijk op een 4800-5000 kcals uitgekomen.

Het 5 dagen uitstapje naar Berlijn heb ik gegeten waar ik zin in had en me niet druk gemaakt over eiwitinname of kcal inname. Vanmiddag in elk geval weer terug naar huis. Ik hoop zaterdag of zondag weer in de gym te zijn, lang geleden dat ik een week niet heb gesport of in een gym ben geweest haha.

Plan vanaf volgende week is om een 4-6 weekse agressieve mini-cut in te lassen. Dit zal nog tijdens m’n cruise gebeuren. Eind oktober zal ik m’n bloed nog eens prikken en wanneer de waardes daarvan goed zijn plus ik weer een respectabele shape heb om op te leanbulken gaan ik een blast starten.

Waarom een minicut? Insulinegevoeligheid optimaliseren, naar een gewenst/optimaal vetpercentage toewerken. Ik heb 4-5 maanden in een surplus gezeten en deze opgebouwd naar een best wel groot surplus. Als ik nu gelijk een blast zou starten zou ik te kort schieten... m’n lichaam zou op een hoger start vetpercentage sneller geneigd zijn vet aan te zetten dan wanneer ik op een lager vetpercentage zou beginnen. Daarbij vind ik het belangrijk om met 1 doel bezig te zijn tijdens een blast (bulken of cutten) en niet halverwege m’n blast te gaan switchen van gedachte, omdat het niet loopt zoals gewenst.

Zijn dingen waarvan ik heb geleerd in het verleden ;)

Gewicht voor m’n vakantie was ~105kg. Benieuwd wat ik morgenvroeg weeg :p

Kcals minicut:
Trainingsdagen: 3200-3300
Rustdagen: 3000 kcals
Cardio: 20 min post workout (5x per week)

Ik zal m’n trainingen ook weer beginnen te loggen. Als ik weer terug in de gym ben zal ik starten met een nieuw trainingsschema van John Meadows.
 
Solid plan, waar cruise je op en hoelang dat je nog cruisen?
 
Solid plan, waar cruise je op en hoelang dat je nog cruisen?
Thanks bro, ik cruise op 250mg test e per week. Zodra ik tevreden ben met m’n shape start ik de blast (mits m’n bloedwaarden in range zijn). Minimaal 4 weken minicut, maximaal 6 weken dus afhankelijk van hoe snel dat gaat. Ik verwacht op een gewicht onder de 100kg te starten met m’n blast, wat de eerste week zo weer terug omhoog zal springen als de kcals / koolhydraten weer worden geupped :)
 
Laatst bewerkt:
hoelang ben je inmiddels aan het cruisen?
Net even terug gekeken. Inmiddels 8 weken, dus met een minicut van 4-6 weken zou me dat op 12-14 weken brengen. Ik zelf ben niet zo van het blindstaren op time on is time off, alhoewel en voor de meeste een goeie richtlijn is. Bij een kuur met zware middelen / dosering zou een langere tijd tussen kuren beter zijn.

Je bloedwaarden zijn een iets betere en indicatie of het wijs is om weer te beginnen (maar ook daarin kunnen waardes van dag tot dag afwijken). Zoals met alles persoonsafhankelijkheid speelt hier een grote rol in. Ik heb mensen gezien die vrij rap herstellen op zware middelen en andere die nog na maanden sukkelen met hun cholesterol op wat test en bold.
 
Inderdaad,.meten is weten.

Vroeg het af omdat je gaat cutten, was benieuwd naar hoelang jij ermee wacht na je blast.
 
Inderdaad,.meten is weten.

Vroeg het af omdat je gaat cutten, was benieuwd naar hoelang jij ermee wacht na je blast.
Is een beetje bodytype-afhankelijk. Ik zelf ben van mezelf al vrij lean en cutten gaat me ook vrij easy af. Ik moet dan wel echt uitkijken dan ik geen massa ga inleveren en daar ligt ook gelijk het volgende punt, “massa opbouwen” heeft bij mij echt lang nodig. Daarom hanteer ik voor mezelf altijd de richtlijn minimaal 4 maanden in een surplus te zitten en dan pas over te gaan op een (agressieve) minicut van 4 tot 6 weken, ook dat is gewoon een fase in m’n offseason.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat je niet gelijk aan de start van je cruise / einde blast een minicut gaat doen, aangezien de kans op het verliezen van gains aanzienlijk groter is. Geef je lichaam de kans om aan je nieuwe setpoint te wennen.

Een cut voor een wedstrijd, fotoshoot of voor een vakantie pak ik dan ook weer heel anders aan en dat zou imo ook het meest handige zijn tijdens een blastfase.
 
Vanmorgen gaf de weegschaal 106kg aan, schade van berlijn valt me nog mee.

Ik wilde eigenlijk vandaag beginnen met het nieuwe trainingsprogramma, maar helaas vanochtend vroeg een crematie en aaneensluitend een verjaardag...Toch nog snel een uurtje voor sluitingstijd gaan trainen en een armtraining gefreestyled. Normaal heb nog een goeie pre workout maaltijd, maar daar was geen tijd meer voor dus alleen op een ontbijt van 6 uur geleden getraind:roflol:.

ARMEN
SUPERSETS
Dual rope triceps extensions 3x12x50kg
Dumbell curls 3x12x18kg

Machine dips 3x12x140kg
Preacher curl machine 3x10x45kg

Overhead dual rope extensions 3x10x45kg
Seated db hammer curls 3x12x18kg

Seated overhead tricep bar ext 3x12x40kg
Ez bar reverse curls 3x15x25kg

onderarm roller 2x tot falen

Leg raises 4x20xBW

Immense pomp in de armen al vanaf oefening 1. Mind muscle connectie was ook veel beter dan normaal. Ik denk dat het te wijten is aan de combinatie van een weekje rust en een shitload aan cheats :p.

Misschien dat ik toch vaker deloads moet gaan nemen of eens in de zoveel tijden wat meer rustdagen. Koppig door rammen met het motto no pain no gain gaat me op lange termijn niets brengen.
 
LEGS (18/10/2020)
Seated leg curls 8x110kg ds 6x90kg +10 partials
V-squats 8x200kg, 8x220kg
Watson leg press 10x360kg ds 8x320kg ds 8x280kg
Dumbell walking lunges 2x10x24kg (20 steps)
Stiff legged bb deadlifts 8x180kg
Standing calf raises 3x10x55+ 10 partials + 10 sec stretch

Eerste legday van het nieuwe trainingsprogramma. Alles nog op vrij laag volume / maximale intensiteit. Prima training en eens geen last van m’n knieën gehad.
 
tering wat een zieke trainingen. Ik volg!
 
Eens in de zoveel tijd een weekje rust o.i.d kan echt wonderen verrichten ja.
Ja dit heeft m’n ogen wel even geopend :p

2 trainingen achter de rug en gelijk ook flinke spierpijn, terwijl volume nog vrij laag was. Maar een veeel beter MMC dan normaal, wss ook een reden dat ik helemaal overbelast was.
 
Ja dit heeft m’n ogen wel even geopend :p

2 trainingen achter de rug en gelijk ook flinke spierpijn, terwijl volume nog vrij laag was. Maar een veeel beter MMC dan normaal, wss ook een reden dat ik helemaal overbelast was.
Ik denk dat wij vaak door ons enthousiasme rust als factor vergeten. Tenminste als ik voor mezelf spreek. Als je tijd gewend bent om 6x per week te trainen,wordt ik aardig onrustig als ik terug ga na 3 a 4x per week. Al deed het mn kracht en in totaal wel goed (minder pijntjes,meer motivatie). Zeker bij een eod aanpak qua trainen.
 
Eens dikke afkick verschijnselen hiero😁 als je dus ineens minder vaak per week traint en je schema een rustdag voorschrijft. Hierdoor neiging om dit te over compenseren door teveel in een training te stoppen. Meer is niet altijd beter....☺
 
Back
Naar boven