Fitness Seller

Strongerman logje Calippo

Bezoekers in dit topic

training 25-02

5*5*70kg barbell OH press
Easy peasy, alleen krakte mijn rechtershoulder terug bij 2 sets. Bij de andere niks. Geen idee waarom. Geen pijn deze keer, maar zo begon het ook vorige keer.

3*8*20kg(per dumbell) rolling dumbell triceps extentions
Moet ik nog gewoon worden zodat ik de dumbells niet op mn bek krijg, toch al redelijk moeilijk. Zou volgens Poliquin de oefening voor triceps strength zijn, niet echt de studies erachter opgezocht, maar leuke assistance oefening.

Rotator cuff work.
3 setjes vertical en 3 setjes horizontal, ga ik in de toekomst niet meer vermelden.
 
Deze volg ik.
OHP goals zijn wel stevig man!
 
Wel ja, nu heb ik alles meegemaakt.

Good luck!
 
Waarom zo'n minimalistisch schema?
 
training 28-02

BW lunges 3*30 seconden

Ging goed, alleen is mn reet vandaag al stijf.

Goblet Squat met 30kg vest en 22kg weight 4*8
Het weer zat wat tegen dus niet naar de gym gedaan, heb nog wat basisgear thuis. Mijn knie deed deze morgen terug wel pijn.

training 29-02

5*5*75kg barbell OH press
Ging iets moeilijker, niet goed geslapen, parlofoon ging continu af zonder reden ik heb uiteindelijk de electriciteit moeten loskoppelen, maar de latere sets gingen net beter. 5*5*90kg gaat de max zijn denk ik.

3*8*22kg(per dumbell) rolling dumbbell triceps extentions
Ging goed, leuk ding om op te bouwen.

Rotator cuff werk: eh. Ik ga dit mogelijk scrappen, ik zie het nut niet meer nu ik niet meer bench, barbell rows helpen ook.
 
Laatst bewerkt:
Waarom zo'n minimalistisch schema?

Ik voel me beter op korte trainingen met hoge frequentie. Nu ik uit blessure terugkom is het opbouwen, als ik 2 weken blessurevrij blijf ga ik mogelijk stilaan terug naar 5.5 trainingen per week.
 
Deze volg ik.
OHP goals zijn wel stevig man!

Die ga ik ook niet halen denk ik. Mijn oude max was 5*110kg. Maar gezien ik terug 140kg*5 benchpresste na 3 maand focus en maar 5 maand na terug te beginnen trainen, wat meer is dan mn oude 1rm (calculated), ga ik ervoor gaan.
 
Laatst bewerkt:
training 01-03

Deadlift 140kg*5*3

That sucked. Ik was veel bang voor mijn knie dat de explosiviteit vanonder op niks trok, en de kracht in mijn benen loopt ferm achter door gebroken teen eind vorig jaar en knieblessure, en het is al mijn zwakste punt door leverages.

Barbell rows 5*5*70kg
Mogelijk iets te laag in kg begonnen, het was net of ik met de barbell aan het spelen was.

Dumbell curls 4*8*22kg dumbell
Tijdje geleden, maar easy-peasy. Kan ik leuk mee opbouwen.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren migraineaanval gehad en om 3uur smiddags mn bed in. Vandeochtend beter en maar gaan trainen, alleen had ik er niet mee rekening gehouden dat ik uitgedroogd en zonder carbs zat. Geen drop zweet tijdens de sets. Anyway

training 03-03

5*5*80kg barbell OH press
Zwaar na de eerst set, de laatste set zat niet ver van failure. Laten we hopen dat het aan de dag ervoor lag en ik die 5*5*85kg toch nog haal zaterdag, tegen dan zijn mijn nieuwe elbow sleeves ook binnen. Mogelijk rest naar 3 ipv 2 minuten zetten.

3*8*24kg(per dumbell) rolling dumbbell triceps extentions
Ook zwaar, laatste set zat ik tegen failure aan. Ik ga een stapje terug doen zaterdag en terug naar 22kg en 2 ipv 1 minuut rust nemen.

Thuis wat rotator-cuff work gedaan, kan ik met de gear die ik heb.

Mijn benen zijn wel recovered, dus morgen vroeg naar huis van het werk, of voor het werk trainen.
 
Laatst bewerkt:
training 05-03

5*3*150kg deadlift
Ging goed nu ik knee sleeves heb, technique moet ik toch terug bijschaven.

BB Rows 5*5*75kg
Easy, al voel ik dat ik teveel met mn brachialis lift ipv mn lats.

DB curl 4*8*24kg
Iets moeilijker, 26kg zal dicht bij mijn max zitten.

Benen doe ik enkel bw en met gewichtsvest voor het moment, eerst mijn basis opbouwen vooraleer ik terug ga frontsquatten.
 
training 03-03

5*5*85kg barbell OH press
Zit tegen mijn max, droppen en op intensiteit focussen. Leuke volumepiek om een basis te leggen voor een langere cyclus.

Geen rolling triceps extentions gedaan omdat de fietsclub met hun veel te strakke roze pakjes de plek innam.
 
Laatst bewerkt:
wel, gestopt met roken sinds vorige week en mijn gewicht is 127.6kg deze ochtend. That sucks, het had net naar beneden gemoeten, maar dat was te verwachten.
Ik sta wel een pak voller.

Straks deadlift, BB rows en curls.
 
training 09-03

5*3*160kg deadlift
Ging heel goed, ik denk minder na en mijn knie lijkt het vol te houden, explosiviteit begint terug te komen.

BB Rows 5*5*80kg
Gaat nog steeds heel vlot.

DB curl 3*8*26kg
Na 3 sets gestopt, ik zat door mijn energie heen.
 
het is een beetje niet veel doen nu, wat trainen met mn worstelpop en dumbells. Vanaf 1 april begin ik cut.
 
Wel dat was een fail, vrijwel niks meer gedaan, cut nooit ingezet, ik zit nu op 130kg en buikje is terug.

Vanaf vandaag terug kunnen gaan trainen(eindelijk)

Training 11/06

Superset
4*8*incline dumbbell press, ramp up tot 30kg dbs
ging heel simpel, maar gezien we maar net begonnen zijn doen we het toch rustig aan. Volgende keer 34kg max, die keer erna 5*8 en 40kg max.

4*8*incline seated dumbbell curl, ramp up tot 16kg db's
Hier zat ik iets dichter tegen de max, iets te hoog begonnen.

Superset
3*12 triceps cable pushdown tot 80kg
ging ook nog heel simpel, ik verras mezelf van hoeveel kracht ik in mijn triceps heb behouden met was push-ups af en toe.

3*8 cable curl tot 60kg
zat ik duidelijk ook dichter tegen max

3*8 machine rows tot 100kg
makkie, maar ga ik toch voelen in mijn lats morgen.

En dat was het, net geen 25 minuten trainen. Ik ga rustig opbouwen en frequentie hoog houden, zodat ik 1 juli terug een geperiodiseerd schema kan aanvangen.
 
Enige waar ik wat stijf ben vandaag zijn mn tietjes en mn odol. Voel me energieker dan ik de laatste maanden heb gevoeld, gewoon door een keer te trainen.
Om 9 uur nieuwe afspraak in de gym gemaakt(zo moet het hier in België precies), tijd voor te deadliften en lunges.
 
Training 12/06

Speed deadlift 5*3 opgewerkt naar 120kg.

Ging heel snel, alleen was mijn rug al verzuurd voor de training. Ik draag teveel gewicht mee, en dan continue gezeten

3*5 bw lunges
Wat ben ik hier toch slecht in, ik voel mijn benen nog steeds

Voor de rest beetje rotator cuff werk, maar heel licht, reps niet bijgehouden.

Morgen terug training 1, maar bij alles een set bij, en gewicht hoger(buiten seated db curls). Ik ga er ook reverse flys bijdoen voor achterkant schouders.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren heel de namiddag en avond in bed gelegen met migraine-aanval, en alles uitgekotst. Vandenacht toch nog 4 uur extra kunnen slapen en ik voelde me deze ochtend toch stevig beter, en goed ontbeten.

Training 13/06

superset

5*8 inclide dumbell press opgewerkt tot 34kg
Ging weer makkelijk. Volgende training zouden de 40kg dumbbells terugzijn, wat perfect zou uitkomen. De training erna stap ik over naar standing dumbell presses.

5*8 incline dumbell curl tot 16kg
Ging nu pak beter dan vorige keer, dus volgende keer naar 18kg

superset

Triceps cable pushdown 3*12 tot 90kg
biceps cable curl 3*8 tot 70kg


Niks op aan te merken, ging goed, zit nog rek in. Mijn onderrug begon wel terug te verzuren.

Machine reverse flys 3*8 tot 60kg
Voelde ik wel, ik ga dit doen als alternatief voor face pulls.

Machine rows 3*8 tot 110kg
Ik moest me haasten wat ik had 5 minuten verspeeld door om die dumbells te vragen en trainingsperiode was bijna om. Op 3 minuten 3 setjes eruit geperst, toch redelijk stevig als afsluiter, maar er zit zeker nog rek in.
 
Net terug van training, felt strong af

Training 15/06

5*3 speed deadlift ramp up tot 140kg

Gewicht ging zo easy dat ik het moest natellen of ik geen fout had gemaakt in de schijven. Ik ben amper iets kwijt sinds de lay-off, toen sukkelde ik met die zeurende knieblessure, die is nu compleet genezen.

hamstring machine 3*8 tot 60kg
ik ga de lunges nog even in de wachtkamer zetten, en alle leg-machines die er zijn eerst maxen. Dit ging makkelijk, apparaat gaat tot 80kg.

Leg curl 3*8 80kg
Vloog ook omhoog, max is 100kg. Dus zowel op de hamstring machine als de leg curl ga ik nog 2 trainingen op kunnen vooruitgaan, dan terug lunges.

Morgen training 1
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven