AndroidHealthClinic

Stronglift 5x5

Bezoekers in dit topic

Murre1

Novice
Lid geworden
9 jan 2013
Berichten
28
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
85kg
DBBers

Ik ben al geruime tijd aan het krachttrainen. Dit steeds in een splitsschema van 5 dagen.
Hiermee heb ik het nu wat gehad en ik dacht om te beginnen met stronglift 5x5.
Is dit echter een goed idee, daar ik toch al enige ervaring heb? Ik lees dat het vooral voor beginners handig is? Maar ik zit nu ook op wat plateaus waar ik niet doorkom.
Stats: SQ: 110 DL: 110 BP: 85

Mvg
 
Ja goed programma voor jouw stats.
 
Is een prima programma.
Zelf ben ik vorige week van SL naar madcows gegaan ook vanwege plateaus.
Hij raadt madcows aan als je tussn de 100 en 140 kg zit.
Stronglits hoef je niet perse met een lege stang te beginnen.

Voor je squat kan je op 80 beginnen ivm wennen en je verhoogt de eerste week al met 7.5 kg totaal.
Bench 60
Deadlift dan op 85
 
Zijn die stats 1 RM?
 
Die stats vn bench zijn 1rm. Squat 4tal keer en deadlift 2x. Dus allemaal niet al te hoge reps. En ben nu 2a3j bezig
 
Wil niet negatief zijn maar is dat alles in 2 tot 3 jaar tijd?
Of heb je de eerste periode niet serieus gedaan?
Heb zelf met strongliftsn squat van 80 naar 125 gebracht in 6 maanden tijd
 
Wil niet negatief zijn maar is dat alles in 2 tot 3 jaar tijd? Of heb je de eerste periode niet serieus gedaan? Heb zelf met strongliftsn squat van 80 naar 125 gebracht in 6 maanden tijd

IK zou nu gaan beginnen met stronglifts he voor de duidelijkheid.
En inderdaad, nog niet zo heel lang echt serieus er voor aan het gaan.
 
Ja, dan zou ik Stronglifts 5x5 gaan doen en zoveel mogelijk uitmelken. Daar zal je geen spijt van krijgen. Kom je niet meer verder met resets dan kan je zo naar Madcow 5x5 switchen.
 
Ik ga over 3 weken ook beginnen met stronglifts 5x5 (krijg je een sterke basis van).
Je kunt er pull ups en dips bij doen (ik kies zelf ook voor de reverse flye of facepull voor de achterkant schouders).

Volgens mij start je op 50% van je max 1rm, dan elke training 2,5 kg erbij, totdat je vast loopt.
Dan 10% eraf en weer doorbouwen, etc. etc.

Er schijnen superresultaten mee behaald te worden.
 
Ja, dan zou ik Stronglifts 5x5 gaan doen en zoveel mogelijk uitmelken. Daar zal je geen spijt van krijgen. Kom je niet meer verder met resets dan kan je zo naar Madcow 5x5 switchen.

Als zijn doel kracht is wel ja, anders zou na Stronglifts, ICF5x5 of een UB/LB beter zijn voor spiermassa en hypertrophie.
 
Als zijn doel kracht is wel ja, anders zou na Stronglifts, ICF5x5 of een UB/LB beter zijn voor spiermassa en hypertrophie.

Waarom? Madcow is een bodybuilding programma.
 
Als Madcow volgens jou een bodybuilding programma is, hoe ziet een krachtschema er dan volgens jou uit?


Je kan op beide schema's ook prima massagains maken.
Is een kwestie van wat je fijner vindt.
In mijn geval heb ik maar 3 dagen de tijd dus heb ik de keuze gemaakt voor 3xpw fullbody.

En kwa massagains zie ik niet echt verschil massa is massa alleen moet je een programma vinden wat je bevalt
 
Je kan op beide schema's ook prima massagains maken.
Is een kwestie van wat je fijner vindt.
In mijn geval heb ik maar 3 dagen de tijd dus heb ik de keuze gemaakt voor 3xpw fullbody.

En kwa massagains zie ik niet echt verschil massa is massa alleen moet je een programma vinden wat je bevalt

Snap ik ...

Alleen hij zegt dat het een bodybuilding schema is en deel die mening niet.

Vandaar dat ik vraag, als het een bodybuilding schema is wat volgens hem dan een kracht schema is.
 
Als Madcow volgens jou een bodybuilding programma is, hoe ziet een krachtschema er dan volgens jou uit?
Wat ik ervan vind is niet relevant, het gaat erom dat Madcow van origine speciaal voor natural bodybuilders is gemaakt.

Van PowerliftingToWin:

Starr’s original program only made use of three exercises: the squat, the bench, and the power clean. The program was incredibly simplistic and made use of ramping sets of 5. Starr was trying to accommodate the fact he often worked with 10, 20, or 30 athletes simultaneously.

Now, Madcow, being a member of the EliteFitness BODYBUILDING forums, came up with a modification of that original 5×5 program for… the purposes of bodybuilding. Madcow wanted to give natural trainees a legitimate alternative to what Jason Blaha calls the “pump and fluff” routines that were so popular in that time period. Basically, he was looking to provide a hardcore program for naturals who wanted to build strength and muscle without wasting their time on silly body part splits from muscle mags.

As such, you need to keep in mind that the entire Madcow’s program was designed for natural bodybuilders. It is somewhat ironic that the program is most popular amongst lifters primarily interested in strength gains. Nonetheless, it is a unique and interesting program worthy of analysis.

Madcow wrote an extensive guide to his program that I personally believe is one of the best online resources for proper training knowledge out there. If you’re considering this program, reading through his site is a must. You can check it out here.

Maar je kan er dus ook best goed kracht mee opbouwen ,hoor! :)
 
Back
Naar boven