XXL Nutrition

Stronglift onduidelijkheid

Bezoekers in dit topic

IsmaelD

Cool Novice
Lid geworden
14 dec 2010
Berichten
62
Waardering
1
Ik had ff een vraagje m.b.t Stronglift, mijn stats zijn nu:

BP 80
SQ 90
DL 110

Mijn Engels is niet super maar als ik het goed heb begrepen moet ik nu weer met een lege stang beginnen...? :o is mijn Engels echt nou zo slecht dat ik dat verkeerd heb gelezen of is dat toch echt de bedoeling?

Verder heb ik een voedingsschema waarbij ik ongeveer 400 kcal onder mijn behoefte eet omdat mijn vetpercentage nogal hoog is (19%). Is dat een probleem of maakt dat niet uit?

Gr. Ismael
 
Jep, lege stang :) Zoals hij ook schrijft moet je je niet schamen. Back to basics dus begin met de goede techniek. En met laag gewicht kun je jezelf nog bekijken in de spiegel en rustig tijdens de oefening bedenken of je alles goed doet zoals aanspannen spieren, hoe de beweging maken en met welke spier. Dat laatste helpt bij mij met deadliften. Denk dat je jezelf door de grond duwt ipv het gewicht omhoog trekt.

Ik ben niet vanaf 0 telkens 2,5 erbij gaan doen. De eerste 2 weken wel in laag gewicht gebleven maar telkens wat meer. Squatten en deadliften waren voor mij nieuw dus het lichaam moest wennen. Maar nu 11 weken verder begin ik plafonds tegen te komen en de eerste deloads uit te voeren. Maar vorige week eens wat 1RM uitgeprobeerd en moet zeggen dat dit schema goed voor me werkt :)

---------- Post toegevoegd Wed 16 Nov 2011 om 08:55 ----------

Ohja, meer eten! We gaan toch de winter in dus pronken met wasbordjes op het strand zit er niet in. Eet meer (boven je behoefte) en je zult merken dat dit gaat helpen met de progressie. Anders krijg je er nooit massa bij.
 
Als je die lifts al gewend bent hoef je volgens mij niet helemaal bij 0 te beginnen, als absolute beginner wel.

Je kunt misschien 10% resetten om weer een aanloop in de progressie te hebben wat fijn is bij een nieuw schema, maar je kunt afhankelijk van je recente progressie doen wat je wilt. Als je bijvoorbeeld 3x10 met die gewichten gewend bent kun je net zo goed beginnen met dat gewicht voor 5x5, als het max singles zijn of recentelijk geen progressie meer maakte dan zul beter je wat rustiger beginnen.
 
Als je correcte techniek hebt, hoeft het niet. Ik zou eerder een deload doen, want 5x5 is zwaar als je met je maxen begint.
 
Back
Naar boven