AndroidHealthClinic

Stronglift Schema?

Bezoekers in dit topic

Dumbel

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
30 jul 2011
Berichten
432
Waardering
128
Lengte
1m90
Massa
114kg
Vetpercentage
10%
Ik ben een kleine 8/9 weer bezig met kracht training en volg gewoon een standaard split schema 2/3 spiergroepen per training.
Maar ik wil nu wat meer focussen op kracht en kwam uit op Stronglift 5x5 schema:

Training A:
Squat
Benchpress
Barbell row

Training B:
Squat
OH press
Deadlift

week 1: ABA
week 2: BAB

En per training gewicht met 2,5 kg te verhogen.

Mijn vraag is kan ik bijvoorbeeld bij training A nog gewoon Dips toe voegen en Tricep oefeningen?
En bij training B Pull ups/chin ups en bicep oefeningen?
Want ik heb het idee dat als ik alleen A en B volg het een incomplete training is.
Sorry voor misschien domme vragen maar ben nieuw op dit gebied.
 
Ja je kan dips/chins en wat arm isolatie toevoegen. De meesten doen dat. Maar ga nu geen 5 oefeningen biceps voor 5 sets doen, dat is niet de bedoeling. 1-2 oef is zat en imo zelfs niet nodig. Gewoon wat pompen op het einde van de training.

Succes
 
Ja zolang het niet de rest van je trainingen beinvloed
 
Oké bedankt, en kan ik het beste ook de andere oefeningen 5 herhalingen pakken of kan ik bijvoorbeeld armen beter op een hogere reprange trainen?
 
Dat kan zeker, persoonlijk zou ik in hogere reprange trainen en gewoon wat pompen op de isolatie die je toevoegt. Dips en chins zou ik niet te hoog in reps doen.
 
Oké bedankt,
training:
Squat 5x5
Overhead press 5x5
Deadlift 1x5
Pull up 3x5
Lat pull down 3x5
Concentration curl
Hammer curl

Dit kan dus prima? Is het niet zo dat ik op deze manier te veel spiergroepen train per keer zodat ze niet goed groeien/herstellen?

Edit:
Kan ik op bij Squat, benchpress, Bend over row ook nog meerdere borst oefeningen pakken is dit geen probleem?
 
Laatst bewerkt:
In de originele versie had je na je rows nog dips en reverse crunches en na je deadlift nog chin/pull ups en prone bridges/planks.

Probeer het basisschema eens een maand of 3 trouw voor je wijzigingen gaat doen.
 
Back
Naar boven