Fitness Seller

Stronglifts 5X5 combineren met ringtraining? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

De Lorre

Novice
Lid geworden
29 apr 2016
Berichten
3
Waardering
0
Hello,

Weet iemand of Stronglifts 5X5 valt te combineren met ringtraining (Rings One, Gold Medal Bodies)?

Mij lijkt het de perfecte combinatie om te starten omdat je je spieren op verschillende manieren aanspreekt.

Het schema van de ringen dat ik momenteel volg ziet er als volgt uit:

Dag 1: Boven de ringen dus voornamelijk push

1. Top Position Holds (rings out) - Do 3-5 sets
of 3-5 sec.
2. Assisted Dips - Do 3-5 sets of 8-12 reps.
3. Assisted Push-Ups - Do 3-5 sets of 8-12
reps.
4. Plank Holds - Do 3-5 sets of 3-5 sec.
5. Mountain Climbers - Do 3-5 sets of 8-12
reps.

Dag 2: Onder de ringen dus pull

1. Reverse Rows - Do 3-5 sets of 8-12 reps.
2. Assisted Pull-Ups - Do 3-5 sets of 8-12
reps.
3. Reverse Pull-Ups - Do 3-5 sets of 8-12
reps.
4. Jump to Inverted Hang - Do 3-5 sets of
8-12 reps.

Als ik het schema van Stronglifts bekijk, kan ik de push en pull-oefeningen onderverdelen onder dag A en dag B van Stronglifts 5X5, maar ik weet niet of dit haalbaar is en of ik me dan niet overbelast.

Iemand ervaring met de integratie van ringen in zijn schema?

Merci!
 
Ik vermoed dat dit je herstel in de weg gaat zitten. Zeker als je tegen je max gaat aanzitten op de compounds na enige tijd. Je kan het altijd proberen natuurlijk ;)
 
Je zou je ringen wel kunnen gebruiken voor de aanbevolen accessory exercises?
Dus dan
A: Squat, Bench, Row, Ring dips
B: Squat, OHP, Deadlift, Ring chin-ups
Dat zou ik doen als ik ringen had :)
 
Thanks. Ik ga het denk ik gewoon proberen. Als het te zwaar wordt zal ik het wel merken en dan ga ik verder met stronglifts. Blijkbaar maken niet veel mensen deze combinatie, hoewel ik het juist logisch vind.
 
Wat Jellejelle zegt. Heb ook een tijdje SL gedaan met dips en chins en dat ging vrij goed :)
 
Thanks. Ik ga het denk ik gewoon proberen. Als het te zwaar wordt zal ik het wel merken en dan ga ik verder met stronglifts. Blijkbaar maken niet veel mensen deze combinatie, hoewel ik het juist logisch vind.

zeker als ring training opzich je doel is is het ook niet echt een goeie optie. Te veel LB massa zit je enorm in de weg bij ringen.
 
Back
Naar boven