XXL Nutrition

stronglifts 5x5 start gewichten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Brutushakt

Ripped Bodybuilder
Most annoying
Lid geworden
10 nov 2016
Berichten
4.423
Waardering
2.458
Lengte
1m81
Massa
90kg
Vetpercentage
15%
Ik vraag me af wie van jullie met ongeveer 1.5-2jr ervaring wel eens stronglifts 5x5 heeft gedaan? En waar zijn jullie begonnen qua gewicht? Want als ik het exact zou moeten doen, dan zou ik de komende 12 weken met gewichten zitten te trainen waar ik nu al over ben.. Op hoeveel procent van je 5rm zijn jullie gestart? Lijkt me namelijk dat je in 12 weken stuk lichter traint gewoon gaat verliezen?

Ervaring,tips,suggesties anyone?????
 
Denk dat je je lichaam wel even de tijd moet gunnen om te wennen aan de intensiteit van 5x5 3x per week full body.. Maar zou niet zo laag beginnen dat je over 12 weken pas bij het gewicht zit wat je aankan...
 
Denk dat je je lichaam wel even de tijd moet gunnen om te wennen aan de intensiteit van 5x5 3x per week full body.. Maar zou niet zo laag beginnen dat je over 12 weken pas bij het gewicht zit wat je aankan...
Ja precies, nu doe ik overigens ook gewoon 3x pw compound oefeningen in FB... Ik twijfel, misschien kan ik beter 5 3 1 wendler gaan doen. Denk dat als ik te snel te veel wil ik ook te rap terug vastloop..
 
Ik ben zelf op 50% begonnen.
 
Ja maar wat waren je begin stats qua gewicht? en wat ben je er mee opgeschoten?
Ik deed voor de squat bijvoorbeeld 80kg max. Ik ben toen begonnen bij 40kg.
Die 80kg was echt slecht uitgevoerd en daarom heb ik toen ook 5x5 gedaan voor alleen de squats. Nu zit ik op 70kg maar dan wel diepe squats en veel betere vorm. In het begin is het gemakkelijk en kun je je dus goed concentreren op de vorm. Aan het eind wordt het ECHT zwaar.
 
Ja precies, ik denk dat ik me op Wendler ga concentreren. Ik ben relatief voor mijn eigen kracht ''te sterk'' om volgens mij nog zo snel progress te boeken op SL... Ik twijfel enorm, ik zou de gok even kunnen wagen en idd 20 procent afbouwen of zo, maar mijn vorm is goed, ik ben al gewend aan compounds maar eens kijken of ik er nog iets op vooruit kom:)
 
Bij wendler progress je veel langzamer 2.5 op up en 5 op lb per maand, dat is denk ik voor mij een wat reëler doel nu... Ik ga ondertussen die boeken ook eenss aanschaffen
 
Ja precies, ik denk dat ik me op Wendler ga concentreren. Ik ben relatief voor mijn eigen kracht ''te sterk'' om volgens mij nog zo snel progress te boeken op SL... Ik twijfel enorm, ik zou de gok even kunnen wagen en idd 20 procent afbouwen of zo, maar mijn vorm is goed, ik ben al gewend aan compounds maar eens kijken of ik er nog iets op vooruit kom:)
Gewoon iets kiezen en niet teveel "overdenken". :)
 
Gewoon iets kiezen en niet teveel "overdenken". :)
Hm ja, er is zo veel verschillends te vinden. Qua spieropbouw gok ik dat 5 3 1 wendler niet echt optimaal is maar ja... Ik wil me komend jaar vooral focussen op kracht en wat meer massa.
 
Zo begon ik het jaar ook maar ik ben niet echt veel opgeschoten. Ben ook maar een klein mannetje natuurlijk.
 
Wellicht ga ik heel even SL doen, en dan wel zo dat ik precies iets boven oud gewicht moet zitten in de week VOOR mijn vakantie. Dan kan ik even verder kijken....
 
Hoe begon je het jaar? :-)))
Met 24kg DB shoulder Press. Nu max 26kg. Benchpress hetzelfde gebleven, misschien iets strakkere vorm. De rest allemaal of iets extra reps of betere vorm.
 
Met 24kg DB shoulder Press. Nu max 26kg. Benchpress hetzelfde gebleven, misschien iets strakkere vorm. De rest allemaal of iets extra reps of betere vorm.
ik heb ook echtn probleem momenteel steek ik al zeer lang vast op de bp...
 
Soms wat meer, soms wat minder. Ben een vreselijke bencher.
 
Komt echter denk ik wel door een bepaalde manier van trainen. Ik ga het daarom eens anders aanpakken :P Toch heb ik een sterke db bench..... idem met incl. db press
 
Back
Naar boven