MuscleMeat

Stronglifts 5x5, time to change (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Martin-trickshots

Cool Novice
Lid geworden
1 jan 2016
Berichten
100
Waardering
16
Lengte
1m91
Massa
88kg
Vetpercentage
21%
Ik ga ook een log bijhouden.

Man
40 jaar
1.91m
Vet% 21

Trainingsverleden:
16-22 jaar, één keer per week op spieruithoudingsvermogen getraind (beachboy-fysiek met 14% vet)
35 jaar: half jaar klooi-schema maar wel compounds gedaan. "Redelijk" gespierd met 21% vet.

Half jaar geleden: 24% vet en skinny. Lelijk en skinny-fat look.
Door omstandigheden en stress 8 kg afgevallen tot nu.

Knop omgezet. Wil weer zelfvertrouwen en mijn eigen geest sturen in een positieve richting. Een gezonde geest gaat hand in hand met een gezond lichaam.

Nu: 5 trainingen stronglifts achter de rug.
Begonnen met bijna lege stang behalve op deadlift (40 kg start)

1-9-2016:

Squat: 5x 42,5 kg
Bp: 5x42,5 kg
OP: 5x25 kg
Deadlift: 1x 60 kg
BOR: 5x 35 kg

Doel grote 3, 31-12-2016:

Squat 5x100 kg
Deadlift 1x 130 kg
BP 5x80 kg

In hoeverre heeft roken invloed op je fysieke ontwikkeling? Dat is een zonde waar ik nog van af moet.

Qua voeding eet ik zo gezond mogelijk.
Via de Lifesum-app hou ik precies bij wat ik aan eiwitten, koolhydraten en vetten binnenkrijg. Geen suiker meer.
Omdat ik wisselende diensten draai heb ik geen eenduidig voedingsschema.

Ik wil graag sterker worden om daarná te bouwen aan meer massa.

Dank jullie wel voor alle info.
 
Inmiddels ga ik nog steeds omhoog met alle oefeningen.
Squat 50 kg
BP 47.5 kg
Deadlift 70 kg
Bor 35 kg
OHP 30 kg

Daarnaast doe ik Chinups.. 4x en daarna twee negatives.
Dips 7-4-3 keer.

Qua voeding hou ik via de lifesum-app bij wat ik binnenkrijg.

Voedingsschema heb ik nog niet. Maar tot zover gaat het goed.
 
Voeding is juist het aller belangrijkste ;)

Je kan keihard trainen dag in dag uit, maar als je voeding kut is dan blijft je fysiek dat ook ;)

Reken je onderhoud uit.
Ga er 300-500 boven zitten

Progressiv overload + calorie surplus = gainz

Simpel reken sommetje.
 
Voeding is juist het aller belangrijkste ;)

Je kan keihard trainen dag in dag uit, maar als je voeding kut is dan blijft je fysiek dat ook ;)

Reken je onderhoud uit.
Ga er 300-500 boven zitten

Progressiv overload + calorie surplus = gainz

Simpel reken sommetje.

Snap ik..
Punt is dat ik vet wil verliezen.
Ik zit nu nog op 20% ongeveer.
Ik ben al terug gegaan van 22% naar deze 20% en ik wil naar de 16%.

Ik zal een voedingsschema gaan maken in ieder geval.
Ik eet voornamelijk rijst met kip en verschillende groentes. Ook zonnebloempitten en wil beginnen met magere kwark.

Ik zal me inlezen in de stickies hierover.
Ik heb zo'n 2700 kcal nodig voor onderhoud waar ik naartoe wil. De training zorgt dan voor een tekort.
Omdat ik weer beginner ben kan ik alsnog wat massa pakken hiermee?
Of kan ik beter cleanbulken zodat meer spiermassa zorgt voor een hoger metabolisme?
 
Ik moet namelijk wat meer vet kwijt..
Dit is een dilemma namelijk. Of bouwen of afvallen. Dat klotebuikje en die love handles moeten weg.
Ik zal snel gaan stallen op het schema als ik een calorieëntekort blijf houden?
 
Ga dan eerst op onderhoud eten en kijk het 2/3 weken aan wat dat doet met je vp.
 
Ok... Doe ik.
Vandaag een heerlijke squat gehad met 50 kg. 5x5 zonder veel moeite.
Ik heb m'n voeten iets dichter bij elkaar gezet omdat ik na de laatste keer last kreeg van de spier aan de binnenkant van mijn dijbeen.. die vlakbij de kloten ☺. Weet zo even de naam niet.

Het is nog niet veel maar een maand geleden hadden ik dit absoluut niet gekund.

Ohp met 30 kg ging ook lekker.
Deadlift 70 kg was heavy maar ging ook goed.

Ik voel me ook beter.
Heel langzaam zie ik me ook wel wat strakker worden. Kan schijn zijn natuurlijk.
Maak over maand pas weer foto's.

Krachttraining/bodybuilding is een fantastische uitlaatklep.

Kan niet wachten tot ik weer mag trainen.
Ik heb m'n doelen gesteld en die ga ik halen ook.
 
Goed bezig. Gewoon door blijven gaan! Ikzelf Ben na ong een half jaartje niks doen ook weer eens begonnen met stronglifts. Het werkt super, maar kan soms wat saai / frustrerend werken, maar gewoon doorbijten, komt het vanzelf goed!
 
Ik volg je topic nu! Roken verminderd je longinhoud, wat resulteert tot minder uithoudingsvermogen wat kan resulteren in minder kracht.

Daarnaast even een app als Myfitnesspall downloaden voor op je telefoon, daarop zit een barcodescanner waarmee je nagenoeg alle producten kunt scannen en de kcal kunt berekenen.
Succes man!
 
Ik volg je topic nu! Roken verminderd je longinhoud, wat resulteert tot minder uithoudingsvermogen wat kan resulteren in minder kracht.

Daarnaast even een app als Myfitnesspall downloaden voor op je telefoon, daarop zit een barcodescanner waarmee je nagenoeg alle producten kunt scannen en de kcal kunt berekenen.
Succes man!

Dank je wel.
Op de app van Lifesum zit ook een barcodescanner. Maar ik zal ook even naar Myfitnesspall kijken.
Roken maar eens mee stoppen.

Pas vandaag voel ik in mijn benen dat ik ze getraind heb.. een zwaar gevoel. Geen spierpijn overigens.
Slapen kon ik niet. Nog teveel adrenaline ondanks dat ik 's middags heb getraind.
 
Neem je een pre workout?
 
Neem je een pre workout?

Nee, voorlopig gebruik ik nog geen supplementen of eiwitshakes of creatine of wat dan ook.
Ik moet voorlopig op mijn uitgaven letten.
Als ik gewoon stop met roken dus dan heb ik meer mogelijkheden vanaf volgende maand..
Wat raad je me aan?
 
Ik raad het je niet aan, omdat je 's nachts niet kon slapen dacht ik misschien dat je een pre workout nam. Als je ooit besluit een PW te gaan nemen is Assault, No Xplode of C4 wel goed. Of zelf maken natuurlijk.
 
Ik raad het je niet aan, omdat je 's nachts niet kon slapen dacht ik misschien dat je een pre workout nam. Als je ooit besluit een PW te gaan nemen is Assault, No Xplode of C4 wel goed. Of zelf maken natuurlijk.

Oh.. ok.
Misschien op termijn creatine of een shake.
Het gaat goed zo dus nog maar niet teveel veranderen.
 
Ok... training zit erop voor vandaag.

Squat 52,5 kg (redelijk zwaar)
BP 52,5 kg (zwaarder dan ik dacht)
BOR 40 kg (ging goed, moet eraan denken gewicht even vast te houden bij einde concentrische beweging.)
Dips.. minder als vorige keer door zware BP denk ik. Neem ook te weinig rust. Geen geduld. 2 minuten ipv 5 minuten.

Al met al ziet het er opgepompt al redelijk uit in de spiegel. Zo moet het worden over twee/drie maanden zonder pomp.
Heb ook nog 1 set chin up gedaan (ik weet het, mag eigenlijk niet volgens programma) en dat waren er maar 3.
Wil toch snel progressie maken op de chin up.
Voelde met omkleden wel de "lats" (die toch?) behoorlijk trekken. Van 3 herhalingen waarvan ik mezelf de laatste herhaling langzaam liet zakken.

Ik heb 2 dagen rust genomen. Heb ook 2 nachten slecht geslapen.
Overmorgen wil ik toch weer gaan trainen.
Ik heb nog vakantie dus ik zal m'n rust pakken.

Wordt vervolgd...
 
Hoe zien je trainingen er uit?
 
Hoe zien je trainingen er uit?

Ik begin met de normale warming up.. Twee sets die ik achter elkaar uitvoer.
Eerst met een lege stang en daarna met 70-80% van het werkgewicht.
Ik hou anderhalve minuut rust aan tussen de sets.
Dus vrijwel geheel volgens het programma hoewel de app soms het opwarmen iets anders voorschrijft.
 
Ik begin met de normale warming up.. Twee sets die ik achter elkaar uitvoer.
Eerst met een lege stang en daarna met 70-80% van het werkgewicht.
Ik hou anderhalve minuut rust aan tussen de sets.
Dus vrijwel geheel volgens het programma hoewel de app soms het opwarmen iets anders voorschrijft.

Ik bedoel de layout van je trainingsschema, omdat stronglifts normaal geen dips voorschrijven
 
Ik bedoel de layout van je trainingsschema, omdat stronglifts normaal geen dips voorschrijven

Oh.. ok.

Workout A:

Squat 5x5
BP 5x5
BOR 5x5
Dips 3x10 (assistance)

Workout B:

Squat 5x5
OHP 5x5
Deadlift 1x5
Chin ups 3x10 (assistance)
 
Oh.. ok.

Workout A:

Squat 5x5
BP 5x5
BOR 5x5
Dips 3x10 (assistance)

Workout B:

Squat 5x5
OHP 5x5
Deadlift 1x5
Chin ups 3x10 (assistance)

Ik doe het precies andersom, dips bij deadlift day en chinups bij BOR day, misschien het proberen waard ^^
 
Back
Naar boven