MuscleMeat

Stronglifts 5x5 voortgang (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Nog geen reactie op waarom de progressie niet klopt?
 
Probeer de volgende keer misschien eerst eens goed te stretchen voor je gaat deadliften?
Eventueel een foamroller kopen als dat niet in je fitness is, kan helpen.

Ik stretch altijd voordat ik squat. Deadlift is aan het einde van mijn training dus mijn spieren zouden eigenlijk goed warm moeten zijn dan.
Foam roller hebben we wel, daar zou ik eens naar moeten kijken.
 
Nog geen reactie op waarom de progressie niet klopt?

Zoals ik eerder zei ben ik iets hoger begonnen met bepaalde oefeningen die ik al vaak gedaan had.
'Heb me wel aan de overload gehouden elke keer, alleen met deadlift was dit makkelijker dan bv. bench om te overloaden.
Dit is omdat we bepaalde eikels in de sportschool hebben die de gewichten nooit terug leggen en zo raken de 1,25kg gewichten steeds kwijt.
Dus ik heb bij bench 2 keer met 5kg verhoogd i.p.v. 2,5kg, waarschijnlijk loop ik daarom nu ook tegen een plateau aan.
Heb mezelf nu zelf kleine gewichtjes gekocht dus nu kan ik me er beter aan houden.'
 
Je hebt nog geen antwoord gegeven op de goede vragen van Vissertje1980 die ik, beter goed gejat immers, in mijn vorige post citeerde.
1. Hoeveel rust tussen de sets?

2. Hoeveel rust tussen de oefeningen?

3. Hoe lang doe je over een training?

4. Hoe is het met je cardio conditie? Ben je bv moe na het traplopen ed?
 
Wat ik me trouwens ook nog afvraag, hou je je ook aan de deload adviezen van het stronglift programma? Dus wanneer de 5x5 niet lukt, 10% deloaden en opnieuw opbouwen... Mijn ervaring is dat je met dat systeem meerdere keren plateaus kan doorbreken. Zelf heb ik alles bijvoorbeeld in exel bijgehouden en je kan de zaagtand beweging in de grafieken mooi terug zien.
 
Je hebt nog geen antwoord gegeven op de goede vragen van Vissertje1980 die ik, beter goed gejat immers, in mijn vorige post citeerde.
1. Hoeveel rust tussen de sets?

2. Hoeveel rust tussen de oefeningen?

3. Hoe lang doe je over een training?

4. Hoe is het met je cardio conditie? Ben je bv moe na het traplopen ed?

Sorry, deze had ik gemist.

1. 1,5 minuut tussen sets als het makkelijk was, 3 minuten als het moeilijk was en 5 minuten na een fail.

2. Tussen de oefeningen warm ik eerst op voor de volgende oefening (1 á 2 setjes met laag gewicht)
Dan voordat mijn eerste set begint nog 1,5 minuut rust.

3. Gemiddeld zo'n anderhalf uur gok ik. (Op dit moment heb ik overal 3 minuten rust tussen de sets dus dan duurt het al langer)

4. Ik heb een geode conditie, ben altijd cardio blijven doen en ben niet moe na het traplopen. (Behalve dat mijn beenspieren moeite hebben na de squats haha)

Sinds ik met stronglifts ben begonnen ben ik gestopt met cardio en doe ik op mijn rustdagen helemaal niks intensiefs.
 
Wat ik me trouwens ook nog afvraag, hou je je ook aan de deload adviezen van het stronglift programma? Dus wanneer de 5x5 niet lukt, 10% deloaden en opnieuw opbouwen... Mijn ervaring is dat je met dat systeem meerdere keren plateaus kan doorbreken. Zelf heb ik alles bijvoorbeeld in exel bijgehouden en je kan de zaagtand beweging in de grafieken mooi terug zien.

Ik gebruik de stronglifts app en deze doet dit automatisch wanneer je een failure aangeeft.
Ondertussen heb ik 1 deload gehad op mijn deadlifts, nadat ik 70kg 3 keer achter elkaar failed. (Bleef steeds op 4 reps hangen doordat mijn vorm af week)
Bench press heb ik a.s. vrijdag nog 1 poging voor 62,5kg voordat ik daar ook een deload krijg.
Ik ga deze week ergens beginnen met een log met formchecks en waar ik elke keer de resultaten post, hier ga ik dan ook de grafiek posten.
 
Sorry, deze had ik gemist.

1. 1,5 minuut tussen sets als het makkelijk was, 3 minuten als het moeilijk was en 5 minuten na een fail.

2. Tussen de oefeningen warm ik eerst op voor de volgende oefening (1 á 2 setjes met laag gewicht)
Dan voordat mijn eerste set begint nog 1,5 minuut rust.

3. Gemiddeld zo'n anderhalf uur gok ik. (Op dit moment heb ik overal 3 minuten rust tussen de sets dus dan duurt het al langer)

4. Ik heb een geode conditie, ben altijd cardio blijven doen en ben niet moe na het traplopen. (Behalve dat mijn beenspieren moeite hebben na de squats haha)

Sinds ik met stronglifts ben begonnen ben ik gestopt met cardio en doe ik op mijn rustdagen helemaal niks intensiefs.
Van een gezonde jonge man verwacht ik dat ie z'n squats wel tot ruim boven BW weet te 5x5en, na verloop van een paar maanden, niet weken.

@2 vind ik 2 warm up sets weinig, zelf doe ik 2x5xbar, 1x5x40%, 1x3x60%, 1x2x80%, eventueel wat singles of dubbels om een te grote sprong te overbruggen, en dan werksets. Zeker tussen de eerste warmup sets hoeft niet veel tijd te zitten.
 
Denk dat heel het 5x5 schema vanaf begin af aan al te hoog is ingezet met “ ach dat kan in wel “ en “ ik ga niet die pussy weights pakken “ ..

Kan haast niet anders
 
Zoals ik eerder zei ben ik iets hoger begonnen met bepaalde oefeningen die ik al vaak gedaan had.
'Heb me wel aan de overload gehouden elke keer, alleen met deadlift was dit makkelijker dan bv. bench om te overloaden.
Dit is omdat we bepaalde eikels in de sportschool hebben die de gewichten nooit terug leggen en zo raken de 1,25kg gewichten steeds kwijt.
Dus ik heb bij bench 2 keer met 5kg verhoogd i.p.v. 2,5kg, waarschijnlijk loop ik daarom nu ook tegen een plateau aan.
Heb mezelf nu zelf kleine gewichtjes gekocht dus nu kan ik me er beter aan houden.'
Ik snap er nog steeds niets van, hoe hoog begon je met al je lifts?
 
Van een gezonde jonge man verwacht ik dat ie z'n squats wel tot ruim boven BW weet te 5x5en, na verloop van een paar maanden, niet weken.

@2 vind ik 2 warm up sets weinig, zelf doe ik 2x5xbar, 1x5x40%, 1x3x60%, 1x2x80%, eventueel wat singles of dubbels om een te grote sprong te overbruggen, en dan werksets. Zeker tussen de eerste warmup sets hoeft niet veel tijd te zitten.

Vergeet niet dat ik al 2 jaar bezig was voordat ik hieraan begon. Ik zit momenteel op 85kg squats en heb deze nog niet gefailed.

Op de website van stronglifts stond dat je niet gek veel warmups hoeft te doen na je squats. Vandaar dat ik er maar 2 doe.
Voor mijn squats heb ik 5 warm up sets, ongeveer hetzelfde volume als jouw voorbeeld.
 
Ik snap er nog steeds niets van, hoe hoog begon je met al je lifts?

Ik ga vanavond aan mijn log beginnen en dan link ik die wel even hier, is wat makkelijker.
Daar zal ik alles in vermelden, ook waarmee ik begonnen ben en mijn grafiek van voortgang dusver.
 
Zet dan in je log ook al je warmin-up setjes. Ik heb altijd mijn telefoon bij de hand en zet dan in een kladblok bestand exact wat ik die training heb gedaan. Zijn de gewichten die je noemt trouwen incl. de 20Kg van de stang? (Er vanuit gaande dat je een olympische stang gebruikt)
 
Zet dan in je log ook al je warmin-up setjes. Ik heb altijd mijn telefoon bij de hand en zet dan in een kladblok bestand exact wat ik die training heb gedaan. Zijn de gewichten die je noemt trouwen incl. de 20Kg van de stang? (Er vanuit gaande dat je een olympische stang gebruikt)

Ga ik doen, ik gebruik de app voor werksets en kladblok voor warm ups dus dat komt goed.
De gewichten zijn inclusief stang ja, die is inderdaad 20kg.
 
 
Als je stats kloppen zit je qua gewichten nog echt niet aan je plafond, kan best dat het eventjes wat minder gaat, dat heeft iedereen toch weleens ?
Probeer anders eens een weekje rust, of je voeding toch aanpassen, of ben je niet gemotiveerd genoeg ?
 
Back
Naar boven