XXL Nutrition

stronglifts 5x5

Bezoekers in dit topic

Jordansz

Cool Novice
Lid geworden
26 dec 2018
Berichten
30
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
73kg
Vetpercentage
15%
Ik wil binnenkort beginnen met stronglifts 5x5 trainingschema.
En heb de app van stronglift.com
Sinds mei 2018 zijn de premium features van deze app betaald op een abbonementsbasis.
Omdat ik principieel tegen een abbonement ben voor applicaties vroeg ik mij af of er hier mensen zijn die het 'gold' pakket hebben ( gekocht met alle features maar dus zonder abbonement ) dit had ik ook graag gedaan maarja de miljonairs moeten nog rijker worden.

Het gaat mij erom dat ik graag graag de berekeningen voor warming up wil weten zodat ik deze kan toepassen in mijn trainingen zonder daarvoor aan een jaarlijks abbonement vast te zitten. De app rekent namelijk de beste warming up gewichten voor je uit.

Hoe kan ik de juiste warming up gewichten zelf berekenen?
 
Warming up is prima te doen op gevoel, nergens voor nodig dit uit te rekenen...
Ik pam altijd ff 5 mins op de crosstrainer en daarna lege bar, en steeds gewicht verhogen.
Lege bar pak je bijv. 15reps, met 40kg 10 reps, 60kg 5 reps, 70kg 3 reps en dan werksetjes op 75kg
Dit zal voor iedereen persoonlijk zijn, idee is doorbloeding ff aanjagen en spieren niet te hard aanpakken dat t je werksetjes negatief beinvloed maar wel opbouwen naar t gewicht waarmee je aan de bak gaat in niet al te grote stappen
 
Er zijn app's voor. Ik gebruik nu de starting strenght app en die geeft altijd mijn warm up sets.
 
5 a 10 minuten op crosstrainer of roei-ergometer, die hardslag moet omhoog en zweten mag, maar zet geen records.

Per oefening:
2 sets 5x bar
1 set 5x 40%
1 set 3x 60%
1 set 2x 80%
Percentages van je werkset

Als de stappen groter worden kan je overwegen de ruimte tussen 60 en 100 niet in 2en, maar in 3en te delen.

Doe in het begin 5 reps op iedere wu set, dat kan makkelijk.

Dit is waarschijnlijk niet wat de app zegt, maar werkt ook.
 
De uitleg van de warming up staat ook ergens op de website stonglifts.com
 
Back
Naar boven