MuscleMeat

Stronglifts + cardio

Bezoekers in dit topic

ddw

Novice
Lid geworden
7 sep 2014
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
82kg
Vetpercentage
22%
Hallo allemaal!

Ik ben al enkele maanden een trouwe lezer van vele topics, maar heb me er eindelijk eens aan gezet om er zelf eentje te starten. Ik ben nu in mijn zesde week van Stronglifts 5x5 en dat gaat redelijk goed. Begonnen met de lege barbell en ondertussen alleen op de overhead press het ondertussen wat moeilijk aan het krijgen. Ik voel me wel aanzienlijk sterker worden.

Ik doe SL op MA/WO/VR, nadat ik 's morgens een Whey shake gedronken heb. Verder ga ik op DI (soms ook DO) rustig een 40 à 60-tal minuten zwemmen (+/- 2,5-3,5km) op nuchtere maag. Donderdagavond komt er nog een hockeytraining bij, wat eigenlijk een soort intervaltraining is.

Qua voeding mik ik op 2200-2500kcal per dag. Ik let op wat ik eet, maar heb geen vast voedingsschema dat ik elke dag volg. Ik hou wel nauwgezet de kcal bij en macro's (+/- 220g eiwet, 220g carbs, 60g vetten). Ik het weekend let ik er niet zo strikt op en kom ik over het algemeen wat hoger uit. Ik ben dit nu een vijftal weken aan het doen, maar merk redelijk weinig verschil in de spiegel. Ik ben er dan ook over aan het denken om wat low intensity cardio bij te doen door MA/WO/VR na mijn training rustg naar mijn werk te joggen. Het gaat dan over 3,5 à 4 km, die ik 's avonds ook eventueel terug aar huis zou doen. Ik ga er zeker op letten dat de intensiteit laag genoeg is, zodat dit mijn SL progressie niet in het gedrang breng.

Waar ik me nu vragen over stel, is dat 's avonds terug naar huis joggen. Denken jullie dat ik daarbij te veel wil doen? Zijn er redenen om dit niet te doen die ik over het hoofd zie?

Bedankt voor jullie comments!
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal

Ik ben al enkele maanden een trouwe lezer van vele topics, maar heb me er eindelijk eens aan gezet om er zelf eentje te starten.

Ik ben nu

Goede eerste post :o
 
dat is grappig want ik ben straks
 
You bunch of idiots, ik had te snel op enter gedrukt ;-)
 
meer eten en wat zijn je doelen? sneller of sterker worden?
 
Ik zit met een vetpercentage van om en bij de 22%, dus zou graag eerst cutten tot een aanvaardbaar niveau (12 à 15%). Ik ben nog een relatieve beginner, dus maak op zich nog redelijk makkelijk progressie. Ondanks redelijk consequent onder onderhoud (of net er op) te eten en veel eiwitten binnen te krijgen, zie ik echter weinig verschil in spiermassa en vetpercentage tegenover twee maanden geleden. Vandaar de vraag naar bijkomende cardio, om mijn voedingsschema niet nog verder te moeten beperken.
 
Denken jullie dat ik daarbij te veel wil doen? Zijn er redenen om dit niet te doen die ik over het hoofd zie? Bedankt voor jullie comments!
Ik denk dat het prima kan.

Omdat het na je training en voor een rustdag is zal het dat in elk geval niet in de weg zitten. De afstand valt ook reuze mee. Intensiteit is aan jezelf om echt rustig te houden.

Misschien moet je even wennen aan de belasting van het joggen, voor je gewrichten en spierpijn enzo. Ik weet niet hoe goed je het al kunt?

Eventueel kun je het ook gewoon wandelen, is op die afstand niet zo'n heel erg verschil.

Maar het kan ook zijn dat het helemaal niet nodig is. Zolang je sterker wordt maak je in elk geval vooruitgang en kan het een kwestie van geduld zijn.

En de vraag is, hoe erg werk je jezelf tegen in het weekend? Als je je helemaal laat gaan kan je het beetje vetverlies van doordeweeks weer ongedaan maken.
 
Back
Naar boven