AndroidHealthClinic

stronglifts en/of rippetoe SS vraag (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

2skinny

Cool Novice
Lid geworden
28 mei 2011
Berichten
162
Waardering
1
Lengte
1m82
Massa
62kg
Vetpercentage
4%
hallo,

welke verkiezen jullie stronglifts 5X5 of rippetoe 3x5 ?

en hoe zit het nu juist met gewicht verhogen? elke training 2,5kg erbij of elke traingsweek 2,5 kg erbij?

en hoe zit het met de bijkomende oefeningen zoals dips , chin ups/pull ups maakt het uit welke je doet op welke training A of B ? en hoeveel sets en reps?

alvast bedankt! grtz
 
Rippetoe legt iets meer de focus op kracht (als echte beginner zou ik dat aanraden maar hier ben je vrij in).

Op deadlift doe je elke training 5kg erbij, rest van de oefeningen 2,5 kg per training.

Chinups/Pullups/ doe je bij training A, Dips bij training B (dit 2x8, 3x8 voor pullups/chinups als je cleans doet ipv rows)

Rippetoe adviseert dit pas te doen na verloop van paar trainingen en het mag de rest van je training niet belemmeren.

Hier staat trouwens heel erg uitgebreide faq:

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=131379243

Succes!
 
Rippetoe legt iets meer de focus op kracht (als echte beginner zou ik dat aanraden maar hier ben je vrij in).

Op deadlift doe je elke training 5kg erbij, rest van de oefeningen 2,5 kg per training.

Chinups/Pullups/ doe je bij training A, Dips bij training B (dit 2x8, 3x8 voor pullups/chinups als je cleans doet ipv rows)

Rippetoe adviseert dit pas te doen na verloop van paar trainingen en het mag de rest van je training niet belemmeren.

Hier staat trouwens heel erg uitgebreide faq:

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=131379243

Succes!

oke bedankt , maar hier praat je over rippetoe zeker? is het voor stronglifts hetzelfe principe?
en wat als je gewicht niet meer kunt verhogen? want iedereen heeft wel een limiet denk ik?
en bij military press 2,5 kg elke training lijkt wel veel?
 
oke bedankt , maar hier praat je over rippetoe zeker? is het voor stronglifts hetzelfe principe?
en wat als je gewicht niet meer kunt verhogen? want iedereen heeft wel een limiet denk ik?
en bij military press 2,5 kg elke training lijkt wel veel?

Stronglifts is hetzelfde principe qua gewicht verhogen. 2.5 kg bij military press is inderdaad veel. Dat is dan ook de oefening waar je normaal gezien de eerste keer op gaat "falen". Je kan dan beginnen met telkens 1kg ofzo te verhogen (als er schijven van 0.5kg zijn tenminste).

Als je enkele keren faalt met hetzelfde gewicht, dan doe je de volgende training 10-15% minder en dan probeer je je terug naar dat gewicht heen te werken en te verhogen.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven