XXL Nutrition

Stronglifts, ketosis en cutten

Bezoekers in dit topic

Gennesis

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
4 dec 2012
Berichten
600
Waardering
21
Lengte
1m77
Massa
90kg
Hey mede DBBers, ik ga hier een logje bijhouden van mijn cut, deze doe ik doormiddel van een keto-dieet en stronglifts 5x5 te volgen.
Ik ga proberen elke week een logje te postten hier :).

Begonnen op 05/05/14:

Totaal gewicht: 87,3kg
Vetpercentage: 14%
Spiermassa: 71,3%
Vocht: 63,2%
Visceraal vet: 2

12/05/14

Totaal gewicht: 86kg
Vetpercentage: 13,8%
Spiermassa: 70,5%
Vocht: 63,2%
Visceraal vet: 2

Zoals jullie kunnen zien ben ik 800g spiermassa verloren en maar 0,2% vet gezakt, ik was eerst geschrokken maar heb gevonden waaraan het kan liggen.
Door in ketose te gaan stop je zo goed als met koolhydraten te eten (25g max per dag) en verliezen je spieren langzaam aan glycogeenvoorraden, ik heb gelezen dat glycogeenvoorraden kunnen optellen tot 400g in de lever en 100g in de spiercellen. Het is waarschijnlijker dat ik die massa kwijtgeraakt ben aan glycogeenverlies dan spierverlies?

De overige 300g dacht ik dat erbij ging horen, gelezen dat per gram glycogeen er 3ml waterretentie zit, maar mijn vochtpercentage is hetzelfde gebleven, heeft dit te maken met mijn algemeen vochtpercentage of zit dit verrekend in mijn spiermassa?

Metingen gebeuren met een weegschaal met elektrische pulsen voor de benen en het bovenlichaam, extra meting gebeurd met een vetcaliper en komt nauwkeurig uit.

Verder post ik volgende week een nieuwe log met nieuwe stats! Graag iemand die wat uitleg kan geven over dat glycogeen en vocht/spierverlies :).

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
ehm niet om te bitchen maar % is neit gelijk aan kilos gram dus 0,8% is geen 800g? eveneens tellen alle % niet op tot 100% en mis ik je botten erin, moraal van het verhaal focus je alleen op gewicht en VP..

verder zal je niet na 1 dag al in ketose raken dit duurt paar dagen altijd dus zo snel zal het niet gaan, vaak is het veel water wat je in de eerste week kwijt raakt dus gewoon lekker doorgaan
 
Oepsie :p, daa rheb je ook gelijk in, % en gram totally different xd, my bad my bad :p.
Ik zit al even in ketose hoor, heb dit een tijd geleden al gedaan so i know what do with it, was gewoon benieuwd hoe het zat met die procentjes, ik probeer een houvast te hebben, iets waar ik elke week mee kan vergelijken, weegschaalgewicht is veraderlijk :p.

Ik doe stronglifts zelfs niet met 25, 25 is men max, ik geraak soms maar aan 0,4 g en tlukt aardig goed eerlijk gezegd!
Had mooie reviews gelezen van mensen die cutten met een keto-dieet (normaal, niet CKD of TKD) en stronglifts doen, wie niet waagt, niet wint.

---------- Toegevoegd om 19:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:48 ----------

@Sjoerdje92 btw, tis 688 gram, zat er niet ver naast! :o
 
Oepsie :p, daa rheb je ook gelijk in, % en gram totally different xd, my bad my bad :p.
Ik zit al even in ketose hoor, heb dit een tijd geleden al gedaan so i know what do with it, was gewoon benieuwd hoe het zat met die procentjes, ik probeer een houvast te hebben, iets waar ik elke week mee kan vergelijken, weegschaalgewicht is veraderlijk :p.

Ik doe stronglifts zelfs niet met 25, 25 is men max, ik geraak soms maar aan 0,4 g en tlukt aardig goed eerlijk gezegd!
Had mooie reviews gelezen van mensen die cutten met een keto-dieet (normaal, niet CKD of TKD) en stronglifts doen, wie niet waagt, niet wint.

---------- Toegevoegd om 19:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:48 ----------

@Sjoerdje92 btw, tis 688 gram, zat er niet ver naast! :o

elke gram is er 1 teveel:( maar zoals bosco zei is keto mis wel zwaar icm met iets als stronglifts maar dat weet je pas na een lange tijd... waarom neit gewoon dieet of keto icm met split?
 
Je vergeet dat die grammen wss voornamelijk uit glycogeen bestaan he? :p. Ja ik ga zien, de intensiteit lukt mr aardig goed, ik ga zien week per week :). Ik post maandag wel een log met nieuwe stats!
 
Laatst bewerkt:
UPDATE:

19/05/14

Totaal gewicht: 85,1kg
Vetpercentage: 11%
Spiermassa: 72%
Vocht: 65,8%
Visceraal vet: 1

Ik heb me vandaag gemeten, en ben euforisch over de resultaten! Alsnog met de zelfde weegschaal/vetcaliper kom ik op deze stats uit, 900g totaal gewicht verloren, 1.5% spiermassa bijgekregen, 2,8% vet verloren! Goddamned, ik wist dat keto super was, maar dat mijn spiermassa ging stijgen en vetpercentage zo hard ging dalen hadk nooit verwacht! Mooi 500 kcals onder onderhoud en perfecte macro's afgemeten, mijn dag kan niet meer stuk :).

Volgende week een nieuwe log!
 
Kleine update: Ik ga volgende week maandag, dinsdag en woensdag op eindreis, tgaat moeilijk worden om op mijn voeding te letten daar, but i will try!

Zondag komen nieuwe stats ipv maandag.
 
waar gaat de eindreis naar toe?

Ik zou me gwn even laten gaan op zon reisje.. het lukt je waarschijnlijk toch niet optimaal en dan heb je alleen maar een k*t gevoel.. geniet gwn een paar dagen en begin daarna met 110% motivatie
 
Hoe meet je je spiermassa en vochtgehalte?
 
Zou je je voedingsschema eens kunnen uploaden? bvd
 
@Carth Deutschland :p, voor 3 dagen, maandag tot woensdag.
Ja i know..maar toch, dan verpest ik het zo voor mezelf :/.

BTW: Ik ga altijd 200% dus 110 zou een vermindering zijn :o.


@midg Stats worden gemeten met een weegschaal (staat helemaal vanboven in mijn uitleg) met een pulssysteem voor de benen en bovenlichaam. Daarnaast word het ook nog eens gemeten met een 6 punts meting just to be sure. En buiten al dat is de spiegel nauurlijk mijn beste vriend in dit geval :).
Vochtgehalte word met die weegschaal berekend, of het nu allemaal daadwerkelijk 100% juist is maakt me niet uit, maar zo heb ik iets van stats zodat ik mijn vooruitgang kan bezichtigen :).


@tvsta voedingsschema?

Doordeweekse dag:

08:00 = 23g proteinen, 33g vetten
10:00 = 23g proteinen, 33g vetten
12:00 = 23g proteinen, 33g vetten
14:00 = 23g proteinen, 33g vetten
17:00-18:30 = 23g proteinen, 33g vetten
20:00-22:00 = 23g proteinen, 33g vetten

En dan nog trace amounts van koolhydraten die ik hier en daar meepak :).
Ik heb geen vast voedingsschema, ik eet volgens mijn macros, 6 keer per dag, als die inorde zijn kom ik aan mijn benodigde calorieen.

Koolhydraten bevatten per 1g 4kcal
Proteinen bevatten per 1g 4kcal
Vetten bevatten per 1g 9kcal

6 keer per dag eten: 23*6=138g proteinen*4kcal = 552kcal
33*6=198*9kcal = 1782kcal
552 + 1782 = 2334kcal

Zoveel calorieen krijg ik sowieso per dag binnen, ik zou rond de 2500 moeten hebben, dus das geen groooot calorietekort.
 
Ja, ik heb je post gelezen, maar zie nergens staan hoe je aan dit percentage komt. Ik weet dat je vet kunt meten middels een weegschaal, maar ik wist niet dat dit ook bestond voor spierweefsel...
 
Ja, ik heb je post gelezen, maar zie nergens staan hoe je aan dit percentage komt. Ik weet dat je vet kunt meten middels een weegschaal, maar ik wist niet dat dit ook bestond voor spierweefsel...


deze weegschalen meten alles. is alleen een richtlijn en zeker niet accuraat als je t mij vraagt.
 
Oké, dat wist ik dus niet. Ken ze alleen voor het vetpercentage. Zal inderdaad niet heel accuraat zijn, maar je kunt het wel relatief gebruiken, mits je altijd onder dezelfde omstandigheden meet...
 
Dat is nu wat ik doe he, het als richtlijn gebruiken :). Of ik daadwerkelijk 11% vet heb betwijfel ik ten zeerste, al is mijn vetverdeling wel anders, bovenlichaam mesomorph en onderlichaam endomorph.

Ik weet wel dat ik veel ben afgevallen en spiermassa bijgekomen, dus als dat zo blijft ben ik tevreden! De echte cijfers maken me niet uit, dan kan ik beter mezelf laten wegen in zo een zwembad voor 400€, maar ik ben nu niet de topsporter die dat nodig heeft :p.

@Scarface17 In?

---------- Toegevoegd om 19:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:08 ----------

@midg Ik weeg altijd onder dezelfde omstandigheden, ik heb hetzelfde gegeten en gedronken 2 uur voor ik me weeg, draag dezelfde kleren voor ik me weeg. Ik zou geen verkeerd beeld willen hebben wan mijn weegmoment he! Dan zet ik mezelf in een slechte positie door te liegen, welk nut zou dat hebben?
 
Hallo,

Kan je ook 's uitschrijven wat je zoal eet? Volgens mij het erg lastig om gevarieerd te blijven eten.
 
@Ken1984 Ik eet voornamelijk droge worst, vette kazen, kip, vis en als ik vetten tekortkop (bv: kip) dan voeg ik de benodigde vetten toe in olie.

Gevarieerd eten met een zwaar keto dieet? Nah, dat gaat niet, je zult altijd gebonden blijven met vis, vlees en kaas. Zo val ik af, dit werkt voor mij, betekent niet perse dat jouw lichaam het zo fijn gaat vinden :p

---------- Toegevoegd om 13:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:49 ----------

Een dag te vroeg om een update te plaatsen maar morgen ga ik op eindreis dus kan ik mezelf niet wegen :/.

UPDATE:

25/05/14

Totaal gewicht: 84,7kg
Vetpercentage: 12,3%
Spiermassa: 70,6%
Vocht: 64,5%
Visceraal vet: 1

Vandaag gewogen, spijtig genoeg onder andere omstandigheden als voornamelijk, heb een halfuur voor het wegen een maaltijd gegeten en 0.75cl water gedronken, wel dezelfde kleding.

Volgens de weegschaal ben ik 1,2% vet bijgekomen, op een week. Ik denk niet dat dit echt correct is sinds mijn dieet en training hetzelfde is gebleven, dus die meet niet erg accuraat. Zal ook wel te maken hebben met dat ik gegeten en gedronken heb net voor de training ipv op een 4 uur lege maag te wegen.

+ ik geloof eerder dat ik 12,3% heb ipv 11%, dus hou ik me daar aan vast :).
Spiermassa is ook gezakt, maar lijkt enorm veel op mijn 2de meting, dus daar zit ook weer dat weegprobleem in, volgende maandag weeg ik me terug (wel na eindreis, 5 dagen niet trainen).

Ik ga ook proberen op eindreis een dagje te pakken dat ik mezelf laat gaan met eten, dan vul ik mijn glycogeen weer wat op en schok ik mijn lichaam naar meer calorieën zodat ik daarna terug kan afzwakken naar mijn normale dieet.

Volgende maandag gaat die glycogeen er weer af zijn, dus blijft de meting mooi hetzelfde!
 
@Ken1984 Ik eet voornamelijk droge worst, vette kazen, kip, vis en als ik vetten tekortkop (bv: kip) dan voeg ik de benodigde vetten toe in olie.

Gevarieerd eten met een zwaar keto dieet? Nah, dat gaat niet, je zult altijd gebonden blijven met vis, vlees en kaas. Zo val ik af, dit werkt voor mij, betekent niet perse dat jouw lichaam het zo fijn gaat vinden :p

---------- Toegevoegd om 13:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:49 ----------

Een dag te vroeg om een update te plaatsen maar morgen ga ik op eindreis dus kan ik mezelf niet wegen :/.

UPDATE:

25/05/14

Totaal gewicht: 84,7kg
Vetpercentage: 12,3%
Spiermassa: 70,6%
Vocht: 64,5%
Visceraal vet: 1

Vandaag gewogen, spijtig genoeg onder andere omstandigheden als voornamelijk, heb een halfuur voor het wegen een maaltijd gegeten en 0.75cl water gedronken, wel dezelfde kleding.

Volgens de weegschaal ben ik 1,2% vet bijgekomen, op een week. Ik denk niet dat dit echt correct is sinds mijn dieet en training hetzelfde is gebleven, dus die meet niet erg accuraat. Zal ook wel te maken hebben met dat ik gegeten en gedronken heb net voor de training ipv op een 4 uur lege maag te wegen.

+ ik geloof eerder dat ik 12,3% heb ipv 11%, dus hou ik me daar aan vast :).
Spiermassa is ook gezakt, maar lijkt enorm veel op mijn 2de meting, dus daar zit ook weer dat weegprobleem in, volgende maandag weeg ik me terug (wel na eindreis, 5 dagen niet trainen).

Ik ga ook proberen op eindreis een dagje te pakken dat ik mezelf laat gaan met eten, dan vul ik mijn glycogeen weer wat op en schok ik mijn lichaam naar meer calorieën zodat ik daarna terug kan afzwakken naar mijn normale dieet.

Volgende maandag gaat die glycogeen er weer af zijn, dus blijft de meting mooi hetzelfde!

Jij schrapt dus elke vorm van kh uit je Keto? Dus geen fruit, geen banaantje? Plan je dat er terug in te bouwen of ga je, eenmaal je op je gewenste vet% zit, op iets anders overschakelen van dieet?
 
Back
Naar boven