MuscleMeat

Strongman cycles

Bezoekers in dit topic

Berensterk

Novice
Lid geworden
23 jun 2021
Berichten
29
Waardering
4
Lengte
1m80
Massa
127kg
Hallo allemaal,

Informatie over het exacte gebruik van PEDs in strongman is schaars op het internet, dus daarom probeer ik hier wat ervaringen van wat naaste ijzerbroeders aan te horen.

Zelf train ik al 5 jaar intensief en serieus powerliften gevolgd door strongman. Daarvoor trainde ik ook al, maar toen deed ik calisthenics en was trainen meer een soort hobby. Nu is het een levensstijl. Gewichten gingen heel snel omhoog bij mij. Binnen 1,5 jaar van 140 kg deadlift naar 300 kg deadlift. Ben in mijn eerste jaar trainen 35 kg aangekomen in zowel spieren als een hoop vet (+-75kg naar +-110 kg). Heel veel eiwitten (300-400gr per dag), koolhydraten en supplementen zoals creatine en de vitaminen en mineralen. Voeding is nooit een probleem geweest. Tot nu toe nog geen mg steroïde aangeraakt of gezien.

Om nou maar eens to the point te komen: ik lees veel over PEDs gebruikt door strongman en dit is wat ik er uit heb geplukt (samengevat):

- Testosteron (propionaat): testosteron is de basis van veel cycli en test. prop. schijnt sneller je lichaam te verlaten en kan goed gebruikt worden in hogere dosissen naar mate de competitie nadert. Daarnaast zijn bijwerkingen onder andere haarverlies en waterretentie bij overmatig gebruik. Veel info heb ik van hier: http://testosteron-propionate.nl/

- Dianabol: toename in kracht en massa. O.a. gebruikt tijdens bulkperiode. Alleen dianabol gebruiken in een kuur heeft als na-effect dat je daarna weer heel veel spiermassa kunt verliezen. Hoe ga je hier mee om? In de zin van combineren met iets anders zodat het verlies van spiermassa zo minimaal mogelijk is.

- Cardarine: het helpt je lichaam in betere vorm te krijgen, betere conditie en snellere verbranding (vet verbranden). Bijwerkingen die ik kon vinden zijn o.a. vergroting van organen en kans op kanker, maar dat scheen pas waarschijnlijk te worden bij een dosis van 20 keer de aanbevolen hoeveelheid of meer... Iemand hier ervaring mee en ooit bijwerkingen ervaren specifiek met dit middel?

- Arimidex: in principe een aromataseremmer die oestrogene werkingen tegengaat tijdens een cyclus.

- Een middel dat leverschade verminderd tijdens een kuur, hier zijn verschillende middelen voor, zoals N2guard. Iemand andere (betere) middelen hiervoor?

Verder ben ik tegengekomen dat tren wel een must is bij professionele strongman.

Mijn grote vraag is: wat zou (globaal gezien, voor een beginner in peds) een goede cyclus zijn voor een strongman van 127 kg (ik) die vooral uit is op meer kracht en een breder postuur?
 
Back
Naar boven