MuscleMeat

Strongman/powerlifting/bodybuilding gym (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Strongman1988

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
15 apr 2012
Berichten
2.100
Waardering
66
Lengte
1m92
Massa
130kg
Vetpercentage
14%
Dag dames en heren,

Ik loop al een tijd met een plan in mijn hoofd en ga gewoon is vragen of hier mensen zitten op het forum die er interesse in hebben!

Ik wil een gym beginnen voor de fanatieke sporters onder ons. Wel voor ieder niveau!


Wat is er zoal:

3 full cages inclusief platforms
Genoeg olympic halters
Fat bar / swiss bar
Dumbells tot 50kg
Verstelbare tot 70kg
Hack squat
Leg press
Peck deck
Bench press
Incline press
Cable cross station
Genoeg schijven
Genoeg bankjes
Kettingen en banden
Touwen
Een goede sfeer!

Voor de cardio:

Roei apparaat
Cross trainer

Strongman:

Prowler
Log 80kg
Log 35kg
Stones plus platform NL hoogtes (80kg t/m 180kg)
Farmers (ieder niveau)
Yoke (ieder niveau)
3 banden (420kg / 350kg / 300kg)
Hamer voor hamer slaan

Er zal genoeg plek zijn voor loop onderdelen binnenshuis en een wc etc.

Ik zal vast iets vergeten zijn en er komen nog wat vaste apparaten bij en meer, maar het plan is duidelijk!

Ik zal 2 soorten abbonementen hebben:

1. Ombeperkt 29 euro per maand
2. Tot 2 x per week 19 euro per maand

Nu de vraag, wie wil in deze gym gaan trainen?
 
Misschien ook best paar foto's van de locatie online smijten en het dorp/stad ervan ?

Dan hebben de mensen een beter idee ervan. Wel mooi initiatief !

Khoop dat het zal aanslaan
 
Wie in die gym wil trainen zal moeten blijken.. ik verwacht een klein groepje zeer fanatieke mensen zoals je het nu omschrijft. In ehv is natuurlijk veel concurrentie kwa gyms. En met die kleine groep ga je geen maandsalaris / huur pand verdienen lijkt me.
 
Er is nog geen pand wat gehuurd wordt dit is puur kijken of er animo voor is;)

Fortiusfitness, vanwaar ben je en waar train je nu dan?

Johanheeze hebben die gyms ook wat wij hebben? Want er zijn veel sportscholen maar persoonlijk vind ik het allemaal troep wat jij?

---------- Post toegevoegd 7 August 2013 om 23:10 ----------

Het zal inderdaad ergens in Eindhoven moeten gebeuren!!
 
Gewoon een strongman/pl locatie maken waar eventueel ook "gewoon" getraind kan worden. Wat je nu dus al hebt eigenlijk. Eventueel inschrijven bij kvk en wat reclame maken. Laagdrempelig houden, zorgen dat je goedkoper bent dan een "echte" sportschool. Je ziet vanzelf hoeveel animo er is en dan kan je eventueel doorgroeien. Op het begin zeker niet verwachten winst te draaien, zoiets moet groeien. Ben er zelf ook min of meer mee bezig. Je legt er eigenlijk alleen geld op toe.
 
Abbo zou ik niet zien zitten, maar eventeel 1 training per week rij ik wel voor naar eindhoven :) miss kun je met een soort strippenkaart werken?

En om rond te komen met een sportschool moet je het vooral hebben van de cardio huisvrouwtjes denk ik, waarmee me concurreert tegen een basicfit en dergelijke.
 
Abbo zou ik niet zien zitten, maar eventeel 1 training per week rij ik wel voor naar eindhoven :) miss kun je met een soort strippenkaart werken?

Dat zou kunnen inderdaad alleen dan heb ik geen zekerheid snapje? Snap niet zogoed wat het probleem van een abbo is eerlijk gezegd als je 1x per week komt is het toch allang prima?

Maar een strippenkaart is een eventuele optie, al blijft het in princiepe gelijk mits je 1x per week komt!

---------- Post toegevoegd 8 August 2013 om 00:57 ----------

Kijk laat ik het zo zeggen, het is al voor een kleine doelgroep en als we niet bereid zijn hiervoor te investeren dan zal de sport ook maar klein blijven...

Een beetje sportschool is een stuk duurder, en dan heb je er ook een stuk minder ook...

Klein positief puntje er willen iig een aantal fanatieke dames komen trainen.. Dat maakt het misschien wat interessanter haha

---------- Post toegevoegd 8 August 2013 om 00:59 ----------

Ik denk ook helemaal niet aan een redelijk grote sportschool, en zeker niet aan huisvrouwtjes ik heb het over fanatieke jongens en meisjes... Een fanatieke groep die elkaar motiveerd stimuleerd!

Iets wat in menig sportschool ontbreekt
 
Succes. Ik hoop dat je dit idee uiteindelijk kan laten uitgroeien tot een mooie onderneming.
Eén van de problemen is dat de mensen die actief zijn in deze sectie (PL/strongman) verspreid wonen over Nederland en Vlaanderen, en dus slechts een klein percentage dicht genoeg bij Eindhoven woont om er op een praktische manier te geraken. Maar als je klein begint (zoals je nu zit misschien) en stilaan wat naam kan maken in de buurt, kan je je groep hopelijk stilaan uitbreiden.

Ik zie bij SMTK dat er wel wat interesse is vanuit andere 'hardcore' sporten (vechtsporten e.d.) om strongmangerichte trainingen te doen. Maar we zien ook dat het grootste deel van de mensen die komen 'proeven', niet terugkomen (hoewel ze stellig beweren dat wel te zullen doen :p ).

Ben je van plan eerder het concept van een 'open gym' toe te passen (geeft in mijn ervaring redelijk wat praktische problemen), of eerder enkele keren per week trainingen te leiden (zoals jullie nu al trainen, veronderstel ik)?

De prijzen die je voorstelt zijn alleszins niet overdreven. Daar gaan niet zoveel mensen op afknappen, denk ik.
 
[/COLOR]Ik denk ook helemaal niet aan een redelijk grote sportschool, en zeker niet aan huisvrouwtjes ik heb het over fanatieke jongens en meisjes... Een fanatieke groep die elkaar motiveerd stimuleerd!

Iets wat in menig sportschool ontbreekt

Zou mooi zijn als je het voor elkaar krijgt!
 
Fortiusfitness, vanwaar ben je en waar train je nu dan?

Ik kom uit Eindhoven, ik train thuis. Daar heb ik in principe bijna alles wat ik nodig heb. Een powerrack, specialty bars, chains, bands en een GHR. Naast de reguliere halters en schijven. :)
 
Hou er rekening mee dat dit concept nu al wordt opgepikt door mensen en ook reeds bestaande gyms.
In Lelystad komt een strongman/hardcore gym, in Utrecht zijn al lokaties waar je als strongman helemaal los kan en zelfs de gymketen waar ik voor werk, met 12 vestigingen, is zijn crossfit lokaties al aan het uitbreiden met strongman onderdelen. Zelfs stone-molds worden en masse besteld.

Als ervaringsdeskundige met het beginnen van een sportbedrijf, wil ik je meegeven dat je echt een goed bedrijfsplan moet schrijven en een fatsoenlijke calculatie er op los moet laten. De concurrentie is groot, het runnen van een bedrijf is een 24/7 job en dan heb je nog het administratieve gedeelte waar elk normaal denkend mens echt jeuk van krijgt.


Ik zou zelf (eerlijk) in jouw plaats eerder je bestaande lokatie uitbreiden en promoten ( samenwerkingsverbanden met bestaande gyms zijn geen gek idee ). Daar heb je minder te verliezen.
 
Hou er rekening mee dat dit concept nu al wordt opgepikt door mensen en ook reeds bestaande gyms.
In Lelystad komt een strongman/hardcore gym, in Utrecht zijn al lokaties waar je als strongman helemaal los kan en zelfs de gymketen waar ik voor werk, met 12 vestigingen, is zijn crossfit lokaties al aan het uitbreiden met strongman onderdelen. Zelfs stone-molds worden en masse besteld.

Als ervaringsdeskundige met het beginnen van een sportbedrijf, wil ik je meegeven dat je echt een goed bedrijfsplan moet schrijven en een fatsoenlijke calculatie er op los moet laten. De concurrentie is groot, het runnen van een bedrijf is een 24/7 job en dan heb je nog het administratieve gedeelte waar elk normaal denkend mens echt jeuk van krijgt.


Ik zou zelf (eerlijk) in jouw plaats eerder je bestaande lokatie uitbreiden en promoten ( samenwerkingsverbanden met bestaande gyms zijn geen gek idee ). Daar heb je minder te verliezen.

Het hoeft dan wrs ook geen winstgym te worden volgens mij. Maar de dingen bekostigen die er staan en een goede motiverende trainingslocatie
 
Het hoeft dan wrs ook geen winstgym te worden volgens mij. Maar de dingen bekostigen die er staan en een goede motiverende trainingslocatie

Juist, uitbreiden wat we nu doen is de bedoeling alleen kan ik niks uitbreiden want het is vol hier... Moet dus een andere locatie hebben alleen een locatie kost geld en wil mezelf niet aan kosten jagen...

Vandaar dat je meerdere mensen nodig hebt. Uitbreiden kan dan langzamerhand gebeuren
 
Ah zo. Dat is een goed idee.

Wandel eens bij de gemeente naar binnen; voor sport-en recreatie doeleinden worden leegstaande panden/loodsen nogal eens voor een habbekrats of zelfs gratis toegekend.
Elke grote gemeente heeft zo'n afdeling; maak een plan, leg het voor en met een beetje mazzel krijg je er nog subsidie voor ook. Sportstimulans, gemeentelijke accomodatiesubsidie en sportimpuls zijn potjes waar je best nog eens hulp uit zou kunnen krijgen. Mits je natuurlijk geen winst-oogmerk hebt.
Is dat wel het uiteindelijke doel, dan kan je alsnog de gemeente vragen om een overzicht van loodsen/panden die ze in beheer hebben en die leeg staan.
 
eerst gewoon een grotere locatie zien te ronselen Niels. Heb ik ook gedaan en dan groeit het vanzelf weer. Als ik weer uit mijn jasje groei ga ik ook weer naar het volgende stadium kijken. Een gym openen zul je aanwezig moeten zijn en dat is niet te combineren met een baan. De inkomsten zijn dan nog te laag en daar heb je het probleem in het begin.
 
Als ik me niet vergis studeer je fysiotherapie toch? Als je een eigen praktijk opent gelegen aan je non profit sportschool ben je eigenlijk altijd aanwezig.

Mss loop ik mu wel erg vooruit op de zaken?

Als je als fysiotherapeut net zo goed / slim bent als in trainen zou ik wel weten waar ik me ga laten behandelen in ieder geval.
 
Dag dames en heren,

Ik loop al een tijd met een plan in mijn hoofd en ga gewoon is vragen of hier mensen zitten op het forum die er interesse in hebben!

Ik wil een gym beginnen voor de fanatieke sporters onder ons. Wel voor ieder niveau!


Wat is er zoal:

3 full cages inclusief platforms
Genoeg olympic halters
Fat bar / swiss bar
Dumbells tot 50kg
Verstelbare tot 70kg
Hack squat
Leg press
Peck deck
Bench press
Incline press
Cable cross station
Genoeg schijven
Genoeg bankjes
Kettingen en banden
Touwen
Een goede sfeer!

Voor de cardio:

Roei apparaat
Cross trainer

Strongman:

Prowler
Log 80kg
Log 35kg
Stones plus platform NL hoogtes (80kg t/m 180kg)
Farmers (ieder niveau)
Yoke (ieder niveau)
3 banden (420kg / 350kg / 300kg)
Hamer voor hamer slaan

Er zal genoeg plek zijn voor loop onderdelen binnenshuis en een wc etc.

Ik zal vast iets vergeten zijn en er komen nog wat vaste apparaten bij en meer, maar het plan is duidelijk!

Ik zal 2 soorten abbonementen hebben:

1. Ombeperkt 29 euro per maand
2. Tot 2 x per week 19 euro per maand

Nu de vraag, wie wil in deze gym gaan trainen?
Een goed initiatief, kom zeker wel een paar langs met 2 vrienden
 
Ah zo. Dat is een goed idee.

Wandel eens bij de gemeente naar binnen; voor sport-en recreatie doeleinden worden leegstaande panden/loodsen nogal eens voor een habbekrats of zelfs gratis toegekend.

Dit is de beste optie.
Of een loods bij een oud vrouwtje op de plaats die niet meer gebruikt word ofzo weet ik het.
Anders moet je waarschijnlijk al gaan huren en dat kost je kaal al gauw een maandsalaris / maand.
 
Back
Naar boven